95 of 98?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
98 dus, hoewel 95 ook wel kan
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Als het goed is staat "welke benzine voor welke r4" al ongeveer 11 keer op het forum.
Dus nu voor de 12-lefde keer
Alle r4tjes zijn tevreden met normale benzine, behalve de GTL
Pingelen ontstaat door gebrekkige ontsteking of door een schrale carburator afstelling of door verkeerde benzine.
Blijf je met pingelen doorrijden overleeft de motor het NIET.
Loodvervanger heeft niks met pingelen te maken, dus met het benzine lucht verbrandings proces.
Het is voor de smering van de klepgeleiders, bij de r4 is dit niet echt nodig, tenzij je de motor extreem belast door met je r4 naar dakar te tuffen.
Inmiddels heeft gijsmans vast wel z'n huiswerk als nog gemaakt en kan hij vast wel vertellen waarom een GTL op 98 behoort te lopen.
Maar wil je liever op normale rijden, dan kan dat wel als je je ontsteking op 3 graden zet. (Dit volgens het Renault 16 handboek)
Dus nu voor de 12-lefde keer
Alle r4tjes zijn tevreden met normale benzine, behalve de GTL
Pingelen ontstaat door gebrekkige ontsteking of door een schrale carburator afstelling of door verkeerde benzine.
Blijf je met pingelen doorrijden overleeft de motor het NIET.
Loodvervanger heeft niks met pingelen te maken, dus met het benzine lucht verbrandings proces.
Het is voor de smering van de klepgeleiders, bij de r4 is dit niet echt nodig, tenzij je de motor extreem belast door met je r4 naar dakar te tuffen.
Inmiddels heeft gijsmans vast wel z'n huiswerk als nog gemaakt en kan hij vast wel vertellen waarom een GTL op 98 behoort te lopen.
Maar wil je liever op normale rijden, dan kan dat wel als je je ontsteking op 3 graden zet. (Dit volgens het Renault 16 handboek)
>> Doe mij maar een DAF <<
Zelfs de discussie over of het nou erg is of niet dat een bepaald onderwerp na een paar maanden tot een jaar min of meer identiek terugkomt, is al meerder keren gevoerd
Ik stoor me er nog niet zo aan, aan de andere kant is de zoekfunctie er niet voor niets.
En Peter,
Dank voor het overzicht, alles wat je wil weten over benzine en de R4 staat er nu. Dank!
Ik stoor me er nog niet zo aan, aan de andere kant is de zoekfunctie er niet voor niets.
En Peter,
Dank voor het overzicht, alles wat je wil weten over benzine en de R4 staat er nu. Dank!
Een quatrelle is het wel!
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
bedankt hè
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Oeps ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat ik er bij elke tankbeurt loodvervanger in moet gooien??R4F6GTX Automaat schreef:"Pingelen" lijkt erop alsof er onder in de motor een haffel knikkers liggen te rammelen....
Hoe vaak loodvervanger erbij gooien? Tja... 1x op de 4x tanken of zo.
Welk bouwjaar is je R4 en welke motor heb je erin?
ps: Visa ???
GRoetjes Ilse
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:00 am
- Locatie: Berkhout
Loodvervanger om de zoveel beurten bij je benzine gooien heeft sowieso geen zin. De lood die vroeger in superbezine zat vormde een afzetting die inderdaad een aantal km's meeging. Loodvervanger heeft deze eigenschappen echter niet...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Maar, dit is geen gewoon f4-tje maar een belgske en daar zit als het goed is een 1000 cctje in.mams 4 1/2 schreef:Ik rijd in een F4 en tank altijd 98 en gooi er om de tankbeurt loodvervanger bij. En hij (of zij) loopt als een zonnetje
Dus val je mooi buiten de boot "MAMS"
Mocht je toevallig willen weten of je onnodig veel geld uitgeeft, geef dan het motor nummer even door.
En pingelen kan ook nog ontstaan door overmatige koolafzetting in de verbrandings ruimte, maar ook daar is weer een hele simpele oplossing voor.
Verder is het prettig om te lezen dat mijn KENNIS gewaardeerd wordt.
Graag gedaan, rodeo
>> Doe mij maar een DAF <<