95 of 98?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77839Bericht Mark4GTL »

98 dus, hoewel 95 ook wel kan
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 77851Bericht Rodeo-6 »

Als het goed is staat "welke benzine voor welke r4" al ongeveer 11 keer op het forum. (ehh)

Dus nu voor de 12-lefde keer

Alle r4tjes zijn tevreden met normale benzine, behalve de GTL

Pingelen ontstaat door gebrekkige ontsteking of door een schrale carburator afstelling of door verkeerde benzine.

Blijf je met pingelen doorrijden overleeft de motor het NIET.

Loodvervanger heeft niks met pingelen te maken, dus met het benzine lucht verbrandings proces.

Het is voor de smering van de klepgeleiders, bij de r4 is dit niet echt nodig, tenzij je de motor extreem belast door met je r4 naar dakar te tuffen.

Inmiddels heeft gijsmans vast wel z'n huiswerk als nog gemaakt en kan hij vast wel vertellen waarom een GTL op 98 behoort te lopen.

Maar wil je liever op normale rijden, dan kan dat wel als je je ontsteking op 3 graden zet. (Dit volgens het Renault 16 handboek)
>> Doe mij maar een DAF <<
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 77857Bericht s_k »

Je maakt je onderschrift (qua inhoud èn schrijfstijl) wel waar hee!
Hoe dan ook, ik heb m'n antwoord :-).
En dat dat al 11 keer gegeven is...
Een forum is toch ook om te praten? Denk dat 95% van de leden het geen probleem vindt om een mede-liefhebber z'n vragen te beantwoorden.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 77865Bericht Neeelz »

Zelfs de discussie over of het nou erg is of niet dat een bepaald onderwerp na een paar maanden tot een jaar min of meer identiek terugkomt, is al meerder keren gevoerd :D
Ik stoor me er nog niet zo aan, aan de andere kant is de zoekfunctie er niet voor niets.

En Peter,
Dank voor het overzicht, alles wat je wil weten over benzine en de R4 staat er nu. Dank!
Een quatrelle is het wel!
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 77884Bericht s_k »

Dat zeg ik :)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 77918Bericht Mark4GTL »

bedankt hè
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Ilse
Berichten: 9
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 5:38 pm
Locatie: Deventer

Bericht: # 77935Bericht Ilse »

R4F6GTX Automaat schreef:"Pingelen" lijkt erop alsof er onder in de motor een haffel knikkers liggen te rammelen....

Hoe vaak loodvervanger erbij gooien? Tja... 1x op de 4x tanken of zo.
Welk bouwjaar is je R4 en welke motor heb je erin?

ps: Visa ??? Afbeelding
Oeps ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat ik er bij elke tankbeurt loodvervanger in moet gooien??

GRoetjes Ilse
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3138
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 77949Bericht Hanz »

ik gooi er altijd LVV bij
mams 4 1/2
Berichten: 94
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:00 am
Locatie: Berkhout

Bericht: # 77952Bericht mams 4 1/2 »

Ik rijd in een F4 en tank altijd 98 en gooi er om de tankbeurt loodvervanger bij. En hij (of zij) loopt als een zonnetje :D
Krankzinnigheid is erfelijk: je krijgt het van je kinderen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77959Bericht jbeekmann »

Loodvervanger om de zoveel beurten bij je benzine gooien heeft sowieso geen zin. De lood die vroeger in superbezine zat vormde een afzetting die inderdaad een aantal km's meeging. Loodvervanger heeft deze eigenschappen echter niet...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 77967Bericht Tanja & Maus »

Dus je bedoelt gewoon altijd loodvervanger erbij?
________4
s_k
Berichten: 146
Lid geworden op: do jun 08, 2006 5:33 pm
Locatie: Bovenaan Zuid-Limburg

Bericht: # 77971Bericht s_k »

Of nooit?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77979Bericht jbeekmann »

precies, één van die twee.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 77989Bericht Tanja & Maus »

haha
kijk dat zijn tips!
________4
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 77993Bericht Rodeo-6 »

mams 4 1/2 schreef:Ik rijd in een F4 en tank altijd 98 en gooi er om de tankbeurt loodvervanger bij. En hij (of zij) loopt als een zonnetje :D
Maar, dit is geen gewoon f4-tje maar een belgske en daar zit als het goed is een 1000 cctje in.
Dus val je mooi buiten de boot "MAMS"

Mocht je toevallig willen weten of je onnodig veel geld uitgeeft, geef dan het motor nummer even door.

En pingelen kan ook nog ontstaan door overmatige koolafzetting in de verbrandings ruimte, maar ook daar is weer een hele simpele oplossing voor.

Verder is het prettig om te lezen dat mijn KENNIS gewaardeerd wordt.
Graag gedaan, rodeo (love)
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie