thermocontact 77 / 87 of 82 / 92 graden celsius

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

koekie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr nov 07, 2003 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 77036Bericht koekie »

gefixt, eerst met een paperclip de twee stekkertjes door verbonden, fan ging draaien, nieuw thermocontact erin, weinig koelvloeistof verlies en 10 min later, jawel de fan ging aan.
hopende op een verholpen probleem, dank aan iedereen.
merci pour tous et bonne ete dans le quatrelle !.
Gebruikersavatar
maarten k
Berichten: 158
Lid geworden op: ma mar 28, 2005 8:49 pm
Locatie: Holten

Bericht: # 77039Bericht maarten k »

even terugkomend op mijn problemen........
gewoon het stekkertje schuren bleek natuurlijk een goede oplossing. lampje uit als het moet, en aan als het moet. zoals het hoort.
er bleek toch een slang lek te zijn, kwam ik gisteravond om kwart voor twaalf achter. vanochtend slang gerepareerd (stukje afgeknipt) en nieuwe vloeistof in het systeem gedaan. Lampje flikkerde vervolgens 2 keer, en daarna niet meer zien branden. dat is dus positief.
vandaag normaal gereden, en ergens heb ik het idee dat er nog ietsjes vloeistof verdwijnt. morgenvroeg nog eens goed kijken.

- NIEUW - En het lijkt er nu, vrijdagochtend, op dat alle vloeistof keurig in het systeem blijft. Voorlopig lijkt het probleem opgelost :lol:
Renault 4 1981
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 77067Bericht Willem de Zwijger »

jbeekmann schreef:
Willem de Zwijger schreef:...De kans dat je motor in de tussentijd oververhit raakt is piepklein omdat je net een nieuwe sensor in je radiator hebt.
Die vind ik een beetje moeilijk... Je motor kan van meer dingen oververhit raken dan het niet aanslaan van de fan.
Wat ik bedoel is: stel je thermocontact op je blok is kapot, laat je de auto dan staan ? Is een kwestie van risico inschatting. Wat kan er allemaal stuk waardoor het te heet wordt ? Nou, de sensor in de radiator, de thermostaat in de slang, de waterpomp, V-snaar, vervuiling in het blok, vervuiling in de radiator. Persoonlijk zou ik met dit risico rustig een weekje rond durven rijden terwijl het thermocontact onderweg naar mij toe is, zeker als ik net een nieuwe temp sensor in de radiator had zitten. Zou jij de auto laten staan dan ?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 77068Bericht Willem de Zwijger »

maarten k schreef:even terugkomend op mijn problemen........
gewoon het stekkertje schuren bleek natuurlijk een goede oplossing. lampje uit als het moet, en aan als het moet. zoals het hoort.
Volgens mij klopt deze redenering niet, want het thermocontact is een schakelaar die normaal geen contact maakt, en als het te heet wordt wel contact gaat maken waardoor het lampje gaat branden. Stel nu dat je stekkertje verroest is, dan maakt hij geen contact, en zal het lampje niet gaan branden, niet als de motor koud is, niet als de motor heet is. Dus een continu brnadend lampje kan nooit veroorzaakt worden een slechte stekkervinding.
Ik denk eerder dat je temp sensor op je blok gammel is, en het soms wel, soms niet doet, oftewel vervangen dat ding.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 77069Bericht Willem de Zwijger »

maarten k schreef:even terugkomend op mijn problemen........
gewoon het stekkertje schuren bleek natuurlijk een goede oplossing. lampje uit als het moet, en aan als het moet. zoals het hoort.
Volgens mij klopt deze redenering niet, want het thermocontact is een schakelaar die normaal geen contact maakt, en als het te heet wordt wel contact gaat maken waardoor het lampje gaat branden. Stel nu dat je stekkertje verroest is, dan maakt hij geen contact, en zal het lampje niet gaan branden, niet als de motor koud is, niet als de motor heet is. Dus een continu brandend lampje kan nooit veroorzaakt worden een slechte stekkerverbinding.
Ik denk eerder dat je temp sensor op je blok gammel is, en het soms wel, soms niet doet, oftewel vervangen dat ding.
Plaats reactie