ster in voorruit
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
ik heb wel een goedkope tip voor je.
Laat hem gewoon lekker zitten. Als ie niet verder scheurt, is er niks aan het handje.
Ik heb die prijzen van carglass overigens wel ooit opgevraagd en ik meen me te herinneren dat een nieuwe ruit inclusief montage zo rond de 100 euro was. Dan heb je dus een nieuwe ruit, maar waarschijnlijk geen gelaagde, maar veiligheidsglas.
Laat hem gewoon lekker zitten. Als ie niet verder scheurt, is er niks aan het handje.
Ik heb die prijzen van carglass overigens wel ooit opgevraagd en ik meen me te herinneren dat een nieuwe ruit inclusief montage zo rond de 100 euro was. Dan heb je dus een nieuwe ruit, maar waarschijnlijk geen gelaagde, maar veiligheidsglas.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
ja, das makkelijk gezegd, maar als je zelf niet behoorlijk handig bent, dan krijg je die ruit er echt niet heel uit, dat garandeer ik je. Heb zelf ook eerst een ruit vernield voordat ik er 1 heel uit kreeg en toen heb ik niet de ruit uit de carroserie gehaald, maar de carroserie rond de ruit weggehaald met een slijptol. Erin zetten gaat overigens vele malen makkelijker.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Inderdaad gewoon laten zitten. Als het niet hinderlijk in de weg zit bij het beloeren van de weg dan is er geen vuiltje aan de lucht. Volgens de wetenschappers kan het bij water en vorst nog leuke taferelen geven maar ik merk nooit een verschil. Sterretje blijft gewoon een sterretje, geen supernova.
Met een slijptol een raam uit een sloop auto eruit halen?!! Barbaar! Pak dan gewoon een stanley mes en snij de ruit eruit.
Hetis zeker lastig om een ruit er uit tekrijgen waneer je het rubber ook wilt gebruiken.Advies is dan ook naar de hoeken toe werken en wel gelijkmatig. Er komt snel te veel spanning op de ruit te staan en dan zegt ie pats!
er in zetten is makkelijker, zeker wanneer je glijmiddel gebruikt. (afwasmiddel, vaseline etc.)
Hetis zeker lastig om een ruit er uit tekrijgen waneer je het rubber ook wilt gebruiken.Advies is dan ook naar de hoeken toe werken en wel gelijkmatig. Er komt snel te veel spanning op de ruit te staan en dan zegt ie pats!
er in zetten is makkelijker, zeker wanneer je glijmiddel gebruikt. (afwasmiddel, vaseline etc.)
Clio '98
Als je m'n verhaal goed had gelezen, dan was het je opgevallen dat er al een keer een ruit pats had gezegd die ik heel voorzichtig eruit probeerde te halen. En ik had inderdaad het rubber nodig. De sloopwagen die hem uiteindelijk heeft geleverd heb ik compleet gestript en bezat geen motor meer vanwege een geknapte distributie ketting. het enige van de wagen dat weg is gegaan, is de carroserie en het interieur, beide omdat het gewoon versleten was. De deuren en het onderstel, zelfs de wielen en ophanging en dergelijken heb ik nog. Bovendien bezat deze wagen geen kenteken dus het was ook niet interessant om op te knappen en in te voeren, want door die keuring kwam ie toch niet heen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
De Ster in je autoruit is prima te repareren.
Wanneer je er niets aan doet kan hij gaan doorscheuren.
Ik ben zelf eigenaar van een autoruitbedrijf, dus repareer ik dagelijks sterren in autoruiten.
Ik ben zelf in het bezit van 2 renault 4F6.
Voor 1 doos sigaren repareer ik die ster in je ruit.
Moet je wel naar Axel ( Zeeuws-Vlaanderen ) komen.
Armand.
Wanneer je er niets aan doet kan hij gaan doorscheuren.
Ik ben zelf eigenaar van een autoruitbedrijf, dus repareer ik dagelijks sterren in autoruiten.
Ik ben zelf in het bezit van 2 renault 4F6.
Voor 1 doos sigaren repareer ik die ster in je ruit.
Moet je wel naar Axel ( Zeeuws-Vlaanderen ) komen.
Armand.
Op 2002-08-05 23:55, schreef Anonymous:
De Ster in je autoruit is prima te repareren.
Wanneer je er niets aan doet kan hij gaan doorscheuren.
Ik ben zelf eigenaar van een autoruitbedrijf, dus repareer ik dagelijks sterren in autoruiten.
Ik ben zelf in het bezit van 2 renault 4F6.
Voor 1 doos sigaren repareer ik die ster in je ruit.
Moet je wel naar Axel ( Zeeuws-Vlaanderen ) komen.
Armand.
1)Koop in de sloop een andere voorruit.Op 2002-07-29 10:48, schreef Agnes:
valt er iets te doen (en wat) aan een ster in de voorruit? hij is plm. 1 cm doorsnee en werd onder het rijden niet groter, maar 't is toch wel een deukje.
valt t te repareren of betekent dit een nieuwe ruit kopen?
2)Ga in je auto op de voorstoel zitten en zet je voeten boven tegen de voorruit en druk de vooruit er voorzichtig uit.
3)Maak sloopruit schoon.
4)Maak rubber schoon met spritus en eventueel insmeren met glycerine(da's goed voor de rubber).
5)Doe de rubber om de ruit.
6)Leg een touwtje (bijv een waslijn)in de buitenkant van het rubber en kruis de uiteinde van het touwtje.
7)Zet de voorruit aan de buitenkant tegen auto met het touwtje naar binnen en laat deze iemand vast houden en zachtjes aan drukken.
Ga in de auto zitten en trek m.b.v. het touwtje de raam rubber op zijn plaats.
9)Aan de buitenkant de zaak contoleren en eventueel met de hand op zijn plaats drukken.