ster in voorruit

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 7544Bericht Agnes »

valt er iets te doen (en wat) aan een ster in de voorruit? hij is plm. 1 cm doorsnee en werd onder het rijden niet groter, maar 't is toch wel een deukje.
valt t te repareren of betekent dit een nieuwe ruit kopen?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7551Bericht Goof »

ik zou zeggen, bel carglass eens, die weten er meer vanaf als wij
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 7553Bericht Agnes »

ja, ik snap dat carglaas er alles van weet, maar een reparatie door hun kost zo 80 euro, als je niet all risk verzekerd bent.. ik hoopte dus op goedkope tips....
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7554Bericht Goof »

ik heb wel een goedkope tip voor je.
Laat hem gewoon lekker zitten. Als ie niet verder scheurt, is er niks aan het handje.
Ik heb die prijzen van carglass overigens wel ooit opgevraagd en ik meen me te herinneren dat een nieuwe ruit inclusief montage zo rond de 100 euro was. Dan heb je dus een nieuwe ruit, maar waarschijnlijk geen gelaagde, maar veiligheidsglas.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 7556Bericht holder »

Ik heb wel eens gezien dat iemand kleine gaatjes bij de ster had laten boren om de spanning eraf te halen, opdat ie niet verder scheurt. Kun je ook laten doen en kost bijna niets.
Gast

Bericht: # 7568Bericht Gast »

Gewoon naar de sloop en een andere ruit halen voor weining.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7570Bericht Goof »

ja, das makkelijk gezegd, maar als je zelf niet behoorlijk handig bent, dan krijg je die ruit er echt niet heel uit, dat garandeer ik je. Heb zelf ook eerst een ruit vernield voordat ik er 1 heel uit kreeg en toen heb ik niet de ruit uit de carroserie gehaald, maar de carroserie rond de ruit weggehaald met een slijptol. Erin zetten gaat overigens vele malen makkelijker.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 7574Bericht Ron »

Inderdaad gewoon laten zitten. Als het niet hinderlijk in de weg zit bij het beloeren van de weg dan is er geen vuiltje aan de lucht. Volgens de wetenschappers kan het bij water en vorst nog leuke taferelen geven maar ik merk nooit een verschil. Sterretje blijft gewoon een sterretje, geen supernova.
Gebruikersavatar
JANSSEN
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 04, 2002 2:00 am
Locatie: Zevenaar

Bericht: # 7776Bericht JANSSEN »

gewoon laten zitten die ster, een plakbande eroverheen dit zorgt ervoor dat hij niet groter word en dat er geen vocht in komt, en dan maar hopen dat je een goedkope gelaagde ruit vind succes :wink:
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 7809Bericht 4TL »

Met een slijptol een raam uit een sloop auto eruit halen?!! Barbaar! Pak dan gewoon een stanley mes en snij de ruit eruit.
Hetis zeker lastig om een ruit er uit tekrijgen waneer je het rubber ook wilt gebruiken.Advies is dan ook naar de hoeken toe werken en wel gelijkmatig. Er komt snel te veel spanning op de ruit te staan en dan zegt ie pats!
er in zetten is makkelijker, zeker wanneer je glijmiddel gebruikt. (afwasmiddel, vaseline etc.)
Clio '98
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 7828Bericht Goof »

Als je m'n verhaal goed had gelezen, dan was het je opgevallen dat er al een keer een ruit pats had gezegd die ik heel voorzichtig eruit probeerde te halen. En ik had inderdaad het rubber nodig. De sloopwagen die hem uiteindelijk heeft geleverd heb ik compleet gestript en bezat geen motor meer vanwege een geknapte distributie ketting. het enige van de wagen dat weg is gegaan, is de carroserie en het interieur, beide omdat het gewoon versleten was. De deuren en het onderstel, zelfs de wielen en ophanging en dergelijken heb ik nog. Bovendien bezat deze wagen geen kenteken dus het was ook niet interessant om op te knappen en in te voeren, want door die keuring kwam ie toch niet heen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 7838Bericht Gast »

De Ster in je autoruit is prima te repareren.
Wanneer je er niets aan doet kan hij gaan doorscheuren.
Ik ben zelf eigenaar van een autoruitbedrijf, dus repareer ik dagelijks sterren in autoruiten.
Ik ben zelf in het bezit van 2 renault 4F6.
Voor 1 doos sigaren repareer ik die ster in je ruit.
Moet je wel naar Axel ( Zeeuws-Vlaanderen ) komen.
Armand.
Agnes
Berichten: 17
Lid geworden op: wo feb 20, 2002 2:00 am
Locatie: utrecht

Bericht: # 7849Bericht Agnes »

dat is een mooi aanbod. jammer dat ik in utrecht woon, da's een beetje ver...
Gast

Bericht: # 8146Bericht Gast »

Op 2002-08-05 23:55, schreef Anonymous:
De Ster in je autoruit is prima te repareren.
Wanneer je er niets aan doet kan hij gaan doorscheuren.
Ik ben zelf eigenaar van een autoruitbedrijf, dus repareer ik dagelijks sterren in autoruiten.
Ik ben zelf in het bezit van 2 renault 4F6.
Voor 1 doos sigaren repareer ik die ster in je ruit.
Moet je wel naar Axel ( Zeeuws-Vlaanderen ) komen.
Armand.
joost
Berichten: 1
Lid geworden op: di aug 13, 2002 2:00 am

Bericht: # 8149Bericht joost »

Op 2002-07-29 10:48, schreef Agnes:
valt er iets te doen (en wat) aan een ster in de voorruit? hij is plm. 1 cm doorsnee en werd onder het rijden niet groter, maar 't is toch wel een deukje.
valt t te repareren of betekent dit een nieuwe ruit kopen?
1)Koop in de sloop een andere voorruit.
2)Ga in je auto op de voorstoel zitten en zet je voeten boven tegen de voorruit en druk de vooruit er voorzichtig uit.
3)Maak sloopruit schoon.
4)Maak rubber schoon met spritus en eventueel insmeren met glycerine(da's goed voor de rubber).
5)Doe de rubber om de ruit.
6)Leg een touwtje (bijv een waslijn)in de buitenkant van het rubber en kruis de uiteinde van het touwtje.
7)Zet de voorruit aan de buitenkant tegen auto met het touwtje naar binnen en laat deze iemand vast houden en zachtjes aan drukken.
:cool:Ga in de auto zitten en trek m.b.v. het touwtje de raam rubber op zijn plaats.
9)Aan de buitenkant de zaak contoleren en eventueel met de hand op zijn plaats drukken.
Plaats reactie