alle remmen vastgelopen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
alle remmen vastgelopen
Eindelijk eens aan die remmen begonnen maar snap er voorlopig weinig van.
Tegelijkertijd zijn enige tijd geleden alle remmen vastgelopen. achter muurvast voor nog enigszins te bewegen. Dus zelfstellend mechanisme handrem lijkt me niet de oorzaak omdat de handrem immers op de voorwielen zit (Aldus de boeken). Remleidingen achter zijn niet zo lang geleden nog vervangen.
Helaas kan ik ze in mijn eentje niet ontluchten, want geen vacuumpomp of ander hip apparaat bij de hand. omdat alle jongens me tegelijk in de steek hebben gelaten zit ik aan hoofdremcilinder te denken, maar als die kapot is ga je volgens mij alleen maar minder remmen in plaats van teveel....
Goed, ik duik er maar weer eens onder maar stel hier mijn vraag alvast en hoop op een briljante ingeving van één van jullie als ik tegen het eind an vanmidag mezelf in wanhoop maar weer tot het forum wend.
Heeft iemand een idee van een oorzaak en kan me daarmee een stapje dichter bij de oplossing brengen?
Tegelijkertijd zijn enige tijd geleden alle remmen vastgelopen. achter muurvast voor nog enigszins te bewegen. Dus zelfstellend mechanisme handrem lijkt me niet de oorzaak omdat de handrem immers op de voorwielen zit (Aldus de boeken). Remleidingen achter zijn niet zo lang geleden nog vervangen.
Helaas kan ik ze in mijn eentje niet ontluchten, want geen vacuumpomp of ander hip apparaat bij de hand. omdat alle jongens me tegelijk in de steek hebben gelaten zit ik aan hoofdremcilinder te denken, maar als die kapot is ga je volgens mij alleen maar minder remmen in plaats van teveel....
Goed, ik duik er maar weer eens onder maar stel hier mijn vraag alvast en hoop op een briljante ingeving van één van jullie als ik tegen het eind an vanmidag mezelf in wanhoop maar weer tot het forum wend.
Heeft iemand een idee van een oorzaak en kan me daarmee een stapje dichter bij de oplossing brengen?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Je hebt toch die F6 (van Brecht)? Die heeft de handremmen op de achterwielen hoor.
Tis idd mogelijk dat je hoofdremcylinder kuren heeft. Staat ie al lang stil of zo? Als je dan op de rem trapt kan binnenin de hfdrmclndr de boel niet terug komen dus dat de remmen erop blijven staan. Je kunt ook effe met een sleuteltje elk vast wiel even het nippeltje opendraaien en vrijwel meteen weer dicht, dan kan de druk eraf en zal de wagen weer kunnen rollen.
Tis idd mogelijk dat je hoofdremcylinder kuren heeft. Staat ie al lang stil of zo? Als je dan op de rem trapt kan binnenin de hfdrmclndr de boel niet terug komen dus dat de remmen erop blijven staan. Je kunt ook effe met een sleuteltje elk vast wiel even het nippeltje opendraaien en vrijwel meteen weer dicht, dan kan de druk eraf en zal de wagen weer kunnen rollen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Als jij pipo hebt zitten er handremkabels op je achter remankerplaten.
Wel moeten er achter een goed naar de remmen gekenen worden,vorig jaar al,omdat aan een kant bendix en aan de anderkant Gerling zit.
Dan krijg je vanzelf remverschil.
Michiel
Wel moeten er achter een goed naar de remmen gekenen worden,vorig jaar al,omdat aan een kant bendix en aan de anderkant Gerling zit.
Dan krijg je vanzelf remverschil.
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Tja, soms gaat het vanzelf
De twee achterwielen waren al verwijderd en de wagen staat aan beide kanten op een steun. Kom ik net naar buiten: allebei de kanten los??!!? toch wel. Zit er nu aan te denken dat de wagen te zwaar belast was en dat de wielen gewoon aanliepen, maar dan had ik wel ergens slijtagesporen moeten vinden.....
Goed de handrem zit dus inderdaad achter en de achterwielen zijn los. Nu voor maar ff op de steunen zetten kijken of die ook vanzelf los gaan en anders die ff ontluchten.
De twee achterwielen waren al verwijderd en de wagen staat aan beide kanten op een steun. Kom ik net naar buiten: allebei de kanten los??!!? toch wel. Zit er nu aan te denken dat de wagen te zwaar belast was en dat de wielen gewoon aanliepen, maar dan had ik wel ergens slijtagesporen moeten vinden.....
Goed de handrem zit dus inderdaad achter en de achterwielen zijn los. Nu voor maar ff op de steunen zetten kijken of die ook vanzelf los gaan en anders die ff ontluchten.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Ik denk dat voor de schijven gewoon aangeroest zijn, dat loopt wel los met rijden...
Achter moet er idd eigenlijk één kant (rechts dacht ik) een ander systeem op met nieuwe schoenen (links heeft al nieuwe). Dan alles goed schoonmaken en de draaiende delen invetten. Goed ontluchten en hoppa!
Achter moet er idd eigenlijk één kant (rechts dacht ik) een ander systeem op met nieuwe schoenen (links heeft al nieuwe). Dan alles goed schoonmaken en de draaiende delen invetten. Goed ontluchten en hoppa!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Een keer mee gemaakt: een slimme sleutelaar die de vrije slag op het pedaal negatief had in gesteld. Resultaat: intrappen en remmen. Doordat op deze manier de terugloop gaatjes in de hoofdremcilinder afgesloten worden, blijven de remcilinders onder druk en worden de remmen tijdens het rijden loei heet tot de zaak vast loopt en de auto geen kant meer op wil. Na een half uur, toen de zaak was afgekoeld, liep alles weer.
Remedie: terug stellen en alle rem voeringen vervangen.
Hoop dat dit niet het geval is...
Remedie: terug stellen en alle rem voeringen vervangen.
Hoop dat dit niet het geval is...
toch het geval dat rodeo beschreef,
Klauwen en blokken verwijderd, alles ff gepoets (toen hing ik nog de theorie van Jasper aan) en voila, alles soepel, voor de zekerheid ff remmen voordat ik er weer de weg me opga en: voila alles weer vast (alleen links voor dan) iemand een snelle manier (lees: liefst zonder alles uit elkaar te moeten halen en daarna weer alles te ontluchten) om de remcilinder (die tegen de klauw duwt) weer vlot te trekken?
Klauwen en blokken verwijderd, alles ff gepoets (toen hing ik nog de theorie van Jasper aan) en voila, alles soepel, voor de zekerheid ff remmen voordat ik er weer de weg me opga en: voila alles weer vast (alleen links voor dan) iemand een snelle manier (lees: liefst zonder alles uit elkaar te moeten halen en daarna weer alles te ontluchten) om de remcilinder (die tegen de klauw duwt) weer vlot te trekken?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Dus je wilt 'm lostrekken, om hem daarna weer vast te trappen?
Als het alle zuigers zijn (en dus niet de hfdrmclndr) dan zul je ze allemaal los moeten halen, zuigers en cilinders schoonmaken met fijne staalwol (0000) of vervangen en met nieuwe rubbers weer monteren. Dan moet dus de complete klauw uit elkaar... Klotewerk ja...
Kan ook nog in de hoofdremcilinder zitten of in de leidingen die vol prut zitten.
Als het alle zuigers zijn (en dus niet de hfdrmclndr) dan zul je ze allemaal los moeten halen, zuigers en cilinders schoonmaken met fijne staalwol (0000) of vervangen en met nieuwe rubbers weer monteren. Dan moet dus de complete klauw uit elkaar... Klotewerk ja...
Kan ook nog in de hoofdremcilinder zitten of in de leidingen die vol prut zitten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Vlot trekken zonder demonteren dan denk ik aan tegen de zuiger tikken met een drevel of zoiets (oppassen dat je het rubber kapje niet molt). Maar dan blijft de oorzaak van het vastlopen waarschijnlijk zitten.Bauke schreef:iemand een snelle manier om de remcilinder (die tegen de klauw duwt) weer vlot te trekken?
Hmm, als het dingt blijft hangen en er zit ergens aangekoekte drek (wsl in de wielremcilinder) dan kan je het ding wel weer gangbaar maken door goed schoon te boenen, maar je loopt sowieso het risico dat het ding daarna alsnog snel kapot gaat (en dan definitief, het blijft een oud ding). Waarom zou je niet gewoon een nieuwe cilinder monteren? Zoveel kost zo'n ding nou ook weer niet, en je bent gegarandeerd een tijdje van het gezeur af. En waarschijnlijk gaat het monteren van een nieuwe ook nog eens sneller dan reviseren.
daar zit ik nu inmiddels ook aan te denken, of een andere optie, ik knijp de remleiding dicht en rij zonder linker voorrem naar het Maas Waal kanaal. stap uit en geef het geheel een zetje..... Maar dat zou te snel toegeven zijn.
Klauw is er inmiddels volledig af, maar die cilinder zit muur en muur vast. zware hamer bood ook geen verlossing. Om de cilinder te vervangen zal ie er toch eerst uit moeten
Klauw is er inmiddels volledig af, maar die cilinder zit muur en muur vast. zware hamer bood ook geen verlossing. Om de cilinder te vervangen zal ie er toch eerst uit moeten
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Hoedt u voor de toorn van Brecht...Bauke schreef:Maas Waal kanaal. stap uit en geef het geheel een zetje.....
Ik dacht dat cilinders met boutjes vast zaten en dat je die met steeksleutels loshaalt. En WD40. Of kapot boort.Bauke schreef:cilinder zit muur en muur vast. zware hamer bood ook geen verlossing.
Het is dus alléén de remcilinder van links voor. De klauw is er al af en de zuiger zit er nog steeds in vast. Ik heb zojuist even overlegd en hij meldde dat ie niet van plan was de komende duizend jaar van zijn plek af te gaan. Diplomatie houdt hier op en grof geweld zal gebruikt moeten gaan worden. Ik heb nog geen bouten en of moeren ontdekt. alleen de ingang van de remleiding en het ontluchtingsdopje.
Als ik vannacht in een visioen geen geweldig idee opdoe, neem ik hem morgen mee naar de garaasj.
Als ik vannacht in een visioen geen geweldig idee opdoe, neem ik hem morgen mee naar de garaasj.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Heb jij geen ringsleutels? Met steeksleutels draai je toch elk kopje van het moertje/boutje rond, zeker die kleine M6jes van de remcylindertjes en een ringsleutel past er zo makkelijk op..Hanz schreef:....... en dat je die met steeksleutels loshaalt. .........
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"