Wie heeft er een remmenontluchtingsapparaat? (eindhoven e.o)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wie heeft er een remmenontluchtingsapparaat? (eindhoven e.o)
Hey!!
Mijn remmen moeten ontlucht worden en dat doe ik het liefst met een ontluchtingsapparaat, heeft iemand die toevaallig liggen, dat ik die kan lenen??
Doei!!
Helmer
Mijn remmen moeten ontlucht worden en dat doe ik het liefst met een ontluchtingsapparaat, heeft iemand die toevaallig liggen, dat ik die kan lenen??
Doei!!
Helmer
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Op de ( reserve ) deksel van je remvloeistoreservoir maak je een aansluiting voor een compressor ( of je reserve wiel ).
Via deze weg zet je maximaal 1,5 bar luchtdruk op je voeistof, deze wordt bij het openen van een ontluchtingsnippel uit je systeem gedrukt.
Voordeel:
1 - je kunt het alleen doen.
2 - de plunjer in de hoofdremcilinder blijft binnen de "werkslag" ( minder kans op lekkage )
Via deze weg zet je maximaal 1,5 bar luchtdruk op je voeistof, deze wordt bij het openen van een ontluchtingsnippel uit je systeem gedrukt.
Voordeel:
1 - je kunt het alleen doen.
2 - de plunjer in de hoofdremcilinder blijft binnen de "werkslag" ( minder kans op lekkage )
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Die compressortruuk is inderdaad handig als je het alleen moet doen, maar verder kan het ouderwets met opendraaien, rustig trappen, dichtdraaien, opkomen, enz enz ook wel hoor. Het zal er niet minder veilig op worden. Extra handigheid is een transparantre slang aan die ontluchtingsnippel doen, dan kan je goed zien of al het vuil en lucht er uit is.
En om maar weer eens met een Tanzania verhaal op de proppen te komen. Een van onze monteurs zag ik ooit die nippel opendraaien, instappen, een paar keer pompen, teruglopen en dichtdraaien. Het zal wel toeval zijn, want zo schijnt het altijd te gaan,maar diezelfde auto had drie dagen later wel een greppel nodig om tot silstand te komen...
Echt nuttig bericht ist niet geworden lees ik zo, sorry, maar ik moest weer eens wat achterlaten hier denk ik.
En om maar weer eens met een Tanzania verhaal op de proppen te komen. Een van onze monteurs zag ik ooit die nippel opendraaien, instappen, een paar keer pompen, teruglopen en dichtdraaien. Het zal wel toeval zijn, want zo schijnt het altijd te gaan,maar diezelfde auto had drie dagen later wel een greppel nodig om tot silstand te komen...
Echt nuttig bericht ist niet geworden lees ik zo, sorry, maar ik moest weer eens wat achterlaten hier denk ik.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Als je goed kijkt zie je dat je het ook zelf kunt maken.
potje
slangetje
ventieltje
Overigens is dit er eentje die je aansluit op je reserveband als ik me niet vergis. (is een handig klein druktankje)
Als je het helemaal simpel wilt doen koop je een hele lange slang, en die leg je vanaf je ontluchtingsnippel helemaal terug in je reservoir.
Hoef je ook niet steeds bij te vullen (één keertje maar) en je kunt lekker blijven zitten.
Enige nadeel is dat je heel misschien nog wat kleine luchtbelletjes krijgt als je het te snel doet en je gebruikt je oude remvloeistof. Maar het kan.
Als het niet naar behoren is gegaan kan je altijd nog iemand opsnorren en gaan draaien.
potje
slangetje
ventieltje
Overigens is dit er eentje die je aansluit op je reserveband als ik me niet vergis. (is een handig klein druktankje)
Als je het helemaal simpel wilt doen koop je een hele lange slang, en die leg je vanaf je ontluchtingsnippel helemaal terug in je reservoir.
Hoef je ook niet steeds bij te vullen (één keertje maar) en je kunt lekker blijven zitten.
Enige nadeel is dat je heel misschien nog wat kleine luchtbelletjes krijgt als je het te snel doet en je gebruikt je oude remvloeistof. Maar het kan.
Als het niet naar behoren is gegaan kan je altijd nog iemand opsnorren en gaan draaien.