inhouden

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 5950Bericht Wim Peters »

Weet iemand waar het volgende probleem aan kan liggen. Soms wil nog wel eens het volgende gebeuren als ik rond de 80 a 90 km/u rij dan wil mijn R4 nog wel eens heel plots inhouden net of die even heel kort vermogen verliest, maar na een paar keer houdt het weer op. Probleem met de carburateur of iets anders? Ga er over twee weken mee op vakantie dus hoop dit voor die tijd verholpen te kunnen hebben alvast bedankt.
parisienne4

Bericht: # 5957Bericht parisienne4 »

Wim, het kan heel goed een foute afstelling zijn, is zelfs zeer waarschijnlijk, maar doe voor zekerheid het volgende in ieder geval zelf: controleer of de carburateurvoet wel vast is aangedraaid(heeft de neiging los te lopen) en controleer de moeren van het spruitstuk. Is wat lastig, maar probeer ze na te draaien met een klein verlengstukje en dop 13: ook deze trillen wel eens los. Oh ja, bij een GTL heb je voor de binnenste twee moeren een inbusje nodig.
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 5977Bericht Wim Peters »

Ga meteen vanmiddag even de boel nalopen, bedankt,enne afstellen is dat een bijzonder ingewikkeld verhaal? Nu ontdekte ik gisteren wel dat er een bougie niet goed vast zat, die heb ik nu even handvast gedraaid, moet ik dus nog even goed vastzetten, maar kan dat ook misschien van invloed zijn?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 5979Bericht Goof »

Dat kan zeker van invloed zijn, want het zou dus kunnen dat je hierdoor een gedeelte compressie verliest op cilinder en dat merk je wel ja. Misschien een goed idee om eerst maar weer es te gaan proberen voordat je aan die stelschroef van de carb begint te draaien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 5981Bericht Wim Peters »

Dat ga ik dan eerst maar eens proberen. :smile:
Gast

Bericht: # 6000Bericht Gast »

bij welke buiten temperatuur hield de auto in ?
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 6077Bericht Wim Peters »

Het was de bougie en hopla nog zes dagen en dan op weg naar Spanje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wim Peters op 2002-05-27 13:51 ]</font>
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 6087Bericht berrievanmier »

Schoorl is over 4 dagen en net de andere kant op volgens mij! Je kunt misschien toch nog wat combineren?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 6095Bericht Folkert »

LOL!
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 6101Bericht Wim Peters »

Zat er nog wel even over te denken maar toch maar besloten voor een grondige poets- en reinigingsbeurt op zaterdag zodat ik met een blinkend vehikel kan vertrekken naar het zonnige zuiden. Maar veel plezier enne bij het volgende evenement hoop ik er eens bij te zijn, gegroet :smile:
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 6132Bericht berrievanmier »

Oke, prettige vakantie toegewenst en veel rij-plezier
Plaats reactie