slechte trommelremmen voor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

slechte trommelremmen voor

Bericht: # 55048Bericht Hanz »

Sinds een week heb ik last van slechte trommelremmen voor. De symptomen zijn als volgt:
- pedaal is niet sponzig
- bij het wegrijden is de remwerking in eerste instantie vrijwel nihil (ja dat is even schrikken de eerste keer)
- de handrem (zit bij mij nog op de voorwielen) doet het gewoon
- geen drukopbouw met pompen (zoals bij lucht in leidingen)
- na een klein stukje rijden met excessief vaak remmen voelt het weer gewoon aan.

Wat zou dit kunnen zijn? Een cilinder met halfvast zittende zuigers, die beter gaan bewegen als de boel warm wordt? Iets anders?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 55063Bericht R4F6GTX Automaat »

GTL of F6 kopen dan heb je schijfremmen plus de handrem op de achterwielen, maar dat wou je waarschjijnlijk niet horen :roll:
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 55080Bericht Rodeo-6 »

remvoeringen afstellen met de stelnokjes en dan nog eens proberen
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 55095Bericht Hanz »

Als het aan de stelnokken ligt, hoe kan het dan dattie na een paar keer remmen weer goed is? Het is trouwens vrij abrupt erin gekomen, als het slijtage van de voeringen is zou je verwachten dat het langzaam slechter wordt.
Als de keuze is tussen geen remmen en een F6 of GTL, dan weet ik wel wat ik doe ;-)
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 55177Bericht Boerammetje »

Lekkende cylinder, waarvan je de olie met een paar keer remmen verbrandt op het oppervlak van remschoen en trommel?
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 55178Bericht Boerammetje »

F6? Esc zul je bedoelen!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 55180Bericht R4F6GTX Automaat »

Vind je ze zó erg Bram?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 55182Bericht Boerammetje »

Van voren gaat het op zich nog wel, maar van achter...

Het hele schattige R4 idee lijkt daar te zijn vervangen door een in hoofdzaak doosvormig hok, en dat had van mij nou niet gehoeven.

Persoonlijk dan, uiteraard.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 55187Bericht R4F6GTX Automaat »

Het nuttige wordt gewoon samengevoegd met het aangename... :o

De F4 is wel leuk qua rondingen maar te weinig laadruimte. De bedoeling is een bedrijfsauto maar de snuit plus cabine is groeter dan de laadruimte en dat ziet er dom uit. Misschien dat ik ooit een F4 ga verlengen voor op een F6 chassis te zetten, dan klopt het beeld ook beter.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 55189Bericht Hanz »

Boerammetje schreef:F6? Esc zul je bedoelen!
Esc?
ik denk zelf in de richting van een slecht functionerende cilinder, met zuigertjes die niet goed bewegen als de boel koud is. Met olie op de voeringen denk ik dat de remwerking voorgoed afwezig is. Hoe staat dat met het verbranden van remvloeistof? Kan dat of gaat dat gewoon in de voeringen zitten. Iets dat poreus en eenmaal vettig is, is moeilijk goed te ontvetten.

Het ding staat nu bij de keurboer, dus ik zal het straks wel horen. Helaas begon hij niet meteen toen ik eraan was gekomen met remmen op temperatuur, koude remmen = geen remmen bij mij momenteel. Voordeel van het moeten reviseren van de remmen is dat je erna een tijdje extra kan genieten van de voortreffelijke remwerking waarvan je allang had vergeten dat het mogelijk was.
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 55756Bericht Hugo »

Zoek een donor.
Vervang alle remdelen, jammer van de ruimte tussen de voorstoelen, maar je hoeft nooit meer de stelnokken te verstellen.

Vervanging van remslangen kan bij oudere auto's ook uitkomst bieden bij zogenaamde klep werking: door het opzwellen van het rubber wordt de binnen diameter van de slang zo klein, dat de vloeistof door het
"brengderemvloeisofsnelonderhogedrukapparaat" wel snel voor het remmen zorgt, maar door de veren in de wielremcylinders niet snel de remvoering terug laat komen in de ruststand.
Dit zorgt voor oververhitting van de remmen.
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie