rem revisie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
rem revisie
Hallo,
ik ben mijn voorremmen aan het reviseren. ( ook een puntje van afkeur )
De plaat waar de wielbouten op zitten ( die driehoek ) deze krijg ik niet los.
Heeeel lang geleden al eens gedaan, maar ik weet niet meer hoe.
Als ik de poelietrekker er op zet, dan duw ik de steekas richting versnellingsbak.
Lijkt me nie gezond. Of kan ik gewoon doordrukken ?
Iemand tips/ raad........."Paul Zuiden" misschien ?
Loekie
ik ben mijn voorremmen aan het reviseren. ( ook een puntje van afkeur )
De plaat waar de wielbouten op zitten ( die driehoek ) deze krijg ik niet los.
Heeeel lang geleden al eens gedaan, maar ik weet niet meer hoe.
Als ik de poelietrekker er op zet, dan duw ik de steekas richting versnellingsbak.
Lijkt me nie gezond. Of kan ik gewoon doordrukken ?
Iemand tips/ raad........."Paul Zuiden" misschien ?
Loekie
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: rem revisie
Dat hebben we net nog voorbij zien komen:
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4935
http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4935
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Oh, nee, omdat het had over 3 wielbouten dacht ik dat je gelijk de schijf wilde vernieuwen.
Die voeringen, daarvoor hoef je zelfs de klauw niet van de fusee te halen, dat gaat heel makkelijk.
Afhankelijk of je een Bendix of Girling rem hebt. Bij de een zitten van die kleine borgveertjes, en daar heb je niets speciaals voor nodig. Trek die veertjes los, en de boel wijst zich vanzelf. Om de nieuwe schoenen erin te krijgen moet je de plunjer terugduwen, ik doe dat altijd met een lijmtang.
Bij het andere type moet je twee bouten losdraaien, en dan heb je vloeibaar borgmiddel nodig bij het vastzetten.
Die voeringen, daarvoor hoef je zelfs de klauw niet van de fusee te halen, dat gaat heel makkelijk.
Afhankelijk of je een Bendix of Girling rem hebt. Bij de een zitten van die kleine borgveertjes, en daar heb je niets speciaals voor nodig. Trek die veertjes los, en de boel wijst zich vanzelf. Om de nieuwe schoenen erin te krijgen moet je de plunjer terugduwen, ik doe dat altijd met een lijmtang.
Bij het andere type moet je twee bouten losdraaien, en dan heb je vloeibaar borgmiddel nodig bij het vastzetten.
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Voor het loshalen van de remschoenen (remblokken) hoef je je alleen in te spannen om de pan los te krijgen (soms, vooral als je vergeet de handrem los te halen en die veer die de schoenen naar elkaar toe trekt. Verder nooit enig gezeur mee gehad. Nix geen gedoe met trekkers etc.
Waarom zou je trouwens je remvoeringen vervangen, al dat gepiel met klinknageltjes. Zo duur zijn nieuwe remschoenen toch ook weer niet?
Waarom zou je trouwens je remvoeringen vervangen, al dat gepiel met klinknageltjes. Zo duur zijn nieuwe remschoenen toch ook weer niet?