nieuwe bougies en nu moeilijk lopen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ik heb zojuist bij Lasaulec vier Championnetjes besteld...
De man achter de balie was een bijzonder vriendelijke man die me vertelde dat hij eigenlijk altijd Champion meegeeft voor Franse auto's, NGK voor Japanse auto's en Bosch voor Duitse.
Toen ik vertelde dat ik een paar weken geleden NGK'tjes in mijn R4 had geschroefd kon hij me precies omschrijven wat nu mijn probleem was, nog voordat ik verder iets vertelde.
Dusss... die uitspraak van mij dat ik nooit meer Champion ga gebruiken is nu al weer ontkracht...
Als ze erin zitten horen jullie meer van me...
De man achter de balie was een bijzonder vriendelijke man die me vertelde dat hij eigenlijk altijd Champion meegeeft voor Franse auto's, NGK voor Japanse auto's en Bosch voor Duitse.
Toen ik vertelde dat ik een paar weken geleden NGK'tjes in mijn R4 had geschroefd kon hij me precies omschrijven wat nu mijn probleem was, nog voordat ik verder iets vertelde.
Dusss... die uitspraak van mij dat ik nooit meer Champion ga gebruiken is nu al weer ontkracht...
Als ze erin zitten horen jullie meer van me...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
NGK is dus inderdaad een Japans merk, zoals ik al dacht. Die indeling is daarom logisch. Er zijn ook uitzonderingen: in mijn 924 (Duits) zitten NGK BP7ES. Die worden beschouwd als de beste voor dat type auto, beter dan het equivalent van Bosch.
Heb je toevallig de Champion L92Y of L92YC? Die heb ik in mijn R4 (weet niet meer welke van de twee). Tot nu toe hebben ze het prima gedaan. De oude (Franse) bougies waren van EYQUEM, die zijn hier vast niet te koop.
Heb je toevallig de Champion L92Y of L92YC? Die heb ik in mijn R4 (weet niet meer welke van de twee). Tot nu toe hebben ze het prima gedaan. De oude (Franse) bougies waren van EYQUEM, die zijn hier vast niet te koop.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Geeft mooi aan hoe kritiek die ontsteking is. Ik bedoel, je zou toch denken wat kan in vredesnaam het verschil maken, het vonkt toch gewoon ? Maar je zit toch met karakteristieken van een vonk, en de subtiele verschilletjes tussen bougiemerken zorgen dat de een dan toch net iets anders doet dan de andere...ik heb nu NGK, maar volgende keer koop ik ook eens een setje Champions om te kijken wat het doet.
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Ik vraag me ook af of het verschil tussen NGK, Champion en Bosch niet tussen de oren zit. Het gaat m.i. om kwaliteit van het materiaal (porselein, metaal) en electrodeafstand. Mij maak je niet wijs dat bijvoorbeeld NGK de bougies die je (vnl.) in een 4 stopt slechter maakt dan wat je, zeg, in een Toyota draait.Willem de Zwijger schreef:Ik bedoel, je zou toch denken wat kan in vredesnaam het verschil maken, het vonkt toch gewoon ?
Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Nu maakt BMW wel hele fijne motoren....
Championnetjes zitten erin, maar moet nog even een nieuw luchtfilter en goed afstellen. Heb me gisteren vooral bezig gehouden met het vervangen van mijn uitlaat (middenpijp) en het vieren van mijn verjaardag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Championnetjes zitten erin, maar moet nog even een nieuw luchtfilter en goed afstellen. Heb me gisteren vooral bezig gehouden met het vervangen van mijn uitlaat (middenpijp) en het vieren van mijn verjaardag.
Ik hou jullie op de hoogte.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad