Hoe remtrommels los te krijgen??

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Hoe remtrommels los te krijgen??

Bericht: # 45231Bericht tinustilburg »

Hoi mensen, ik ben vandaag een beetje bezig geweest aan mijn renaultje, ik wou even naar de remmen kijken maar ik krijg de trommels, zowel voor als achter met geen mogelijkheid los... Ik heb vóór natuurlijk eerst de 3 schroefjes eruit gehaald, maar dan nog lukt het niet.... Verder moet ik aardig wat rubbers gaan vervangen, fusee's onder en boven en van de stuurstang zijn allemaal uitgedroogd :-?
En het lassen wordt ook nog lastig, de kokerbalk rechtsvoor roest namelijk aan de zijkant, en daar zit de dorpel of hoe het heet voor, moet ik die er dan af gaan slijpen ofzo??
En verder kwam ik nog wat gaatjes tegen bij de bevestiging bij de achterwielophanging. Ik ga alles maar laten lassen, heb zelf geen lasapparaat. Dus als er nog iemand is die het goedkoop kan doen, graag.
Maar mij hoor je nog steeds niet klagen hoor voor 150 euro :lol:
groeten martijn
Afbeelding
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

remtrommels

Bericht: # 45242Bericht Bauke Bos »

Met de voorste heb ik wel ervaring: Achter zitten twee stelboutjes voor de afstelling van de remtrommels. Deze moet je een slag omdraaien. Zo haal je de spanning van de remschoenen. De achterste heb ik nog nooit los gehad, maar ik geloof dat het kapje in het midden er af moet. Hierachter zit volgens mij een moer die ook los moet. Er zullen ook wel stelbouten opzitten. Hier geldt dus hetzelfde verhaal als voor.
Wie het beter weet, mag het zeggen. Het clubmagazijn zal wel nieuwe onderdelen hebben. Zelf heb ik goede ervaringen bij Brezan.

Groeten, Bauke
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 45256Bericht Supersuus »

Handrem los? zit op de voorwielen.
Stelnokken terugdraaien aan de binnenkant om de rem te ontspannen.
Dit lukt meestal niet omdat ze vastgeroest zitten.
Dat wordt lostikken en pielen.
Achter beschermkapje afhalen ,moer los en splitpen enzo,dankomt het hele boeltje los.ook hier werken de stelnokken niet.
Natuurlijk de 3 schroefjes los.
Veel plezier! :D
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 45280Bericht jbeekmann »

Als je achter een zelfstellend mechanisme hebt kan je dat terug laten klikken door aan de achterkant van de trommel onderaan het dopje eruit te wippen en met een klein schroevendraaiertje de hevel te bedienen.
Kijk ook eens in het handboek, daar istie voor...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie