probleempje lampjes

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ysbrand
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 2:00 am
Locatie: Borssele zeeland

Bericht: # 34054Bericht ysbrand »

vorige week eindelijk weer een 4tje gekocht
maar nu een probleempje:
koud start hij goed maar na ongeveer 10-15 minuten rijden begint het knipperlichtlampje te branden [niet constant]ook hoor je de knipperautomaat brommen.Dan weer gaat het lampje uit maar nan gaat het laadstroomlampje ineens aan.Ik heb het idee dat de motor dan ook iets inhoud.
Zo plots als het komt zijn de lampjes dan ook weer uit, en weer een keertje aan.
Als de knipperautomaat bromt en je geeft een gerichte tik onder de stuurkolom [daar waar het geluid vandaan komt], gaat het gebrom uit
enhet knipperlampje maar gaat het laadstroomlampje weer aan.
Als dat lampje brand en je ontkoppeld gaat ie ook uit.
Ik dacht zelf aan een aardprobleem slecht contactje van de knipperautomaat, die verder wel gewoon werkt.
het gebeurt zowel bij droog als nat weer.
Wie heeft een idee.

het is een 4f6 bj 85 km 140000 met een nieuwe accu
R4f6 en gb500 tt cafe racer
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 34055Bericht Renault Classique »

Klinkt inderdaad als een massaprobleem. Is bij het vernieuwen van de accu de massakabel op een of andere wijze verkeerd gaan zitten? Zelf heb ik eens een massaprobleempje gehad door corrosie bij de bout onder de accubak waar de massakabel aan het chassis is bevestigd. Losmaken, schoonmaken en met nieuwe ringetjes weer monteren en opgelost was mijn massaprobleempje.
ysbrand
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 2:00 am
Locatie: Borssele zeeland

Bericht: # 34419Bericht ysbrand »

ysbrand
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 2:00 am
Locatie: Borssele zeeland

Bericht: # 34420Bericht ysbrand »

hallo Renault Classique
sorry voor het niet eerder reageren, druk-druk enz.
IK heb gekeken naar de min draad van de accu , maar die zit bij mij niet op het chassis vast maat aan een uitstulping aan
de accuzijde van de versnellingsbak.
Kan dit het probleem zijn ?.
Ik heb de draad wel los gehad en schoongemaakt,het lijkt nu ook iets minder te worden. in iedergeval nog bedankt voor de tip. Ysbrand.
Plaats reactie