Eeuuhhh.... opkrikken??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Voorheen gebruikte ik de ietwat hoge stoep voor de deur als ik eens onder mijn viertje moest wezen, maar morgen gaan de oude schokbrekers eraan en moet de auto op blokken. Mijn vraag nu: Waar moet ik de auto opkrikken? Kan dit langs de gehele zijkant of zijn er specifieke krikpunten, zoals op ons twingootje het geval is (die kar moet je met allebei zijn pootjes van de grond krikken nl.)?? Graag een spoedige reactie van iemand die dit zeker weet, morgenochtend ben ik je dankbaar!!!
Op de hoeken van de langsliggers achter de voorwielen en voor de achterwielen. Bij voorkeur niet midden onder zo'n langsligger, dan komt er namelijk nogal veel buigkracht op en daar zijn ze niet op gemaakt. Het kan wel, maar dan wel een flinke houten balk tussen krik en chassis leggen, zodat de kracht verdeelt wordt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Mijn methode :
* blokken voor de wielen
* krik nooit inhaken in de speciale ooghaakjes
* altijd balk of plank tussen (garage)krik en auto
* krik wel op locatie van de ooghaakjes, maar vlak daarachter tegen de bodem (balk)
* maar dan wel zo dicht mogelijk langs de zijkant en de hoek van je chassisbodem
Die krik-oog-haakjes zitten inderdaad achter de voorwielen en voor de achterwielen. Soms zijn ze omhooggebogen en zie je ze niet goed meer. Soms zijn ze er ook helemaal af.
Allerbelangrijkste : zorg dat je wagen niet van de krik af lazert (blokjes voor wielen, aangevuld met losse velgen onder je wagen als je er met je hoofd onder moet.
Ook belangrijk : zorg dat je de bodem niet beschadigt, zodat er blank metaal zichtbaar is. Voor de zekerheid naderhand effe streep tectyl overheen of zo.
* blokken voor de wielen
* krik nooit inhaken in de speciale ooghaakjes
* altijd balk of plank tussen (garage)krik en auto
* krik wel op locatie van de ooghaakjes, maar vlak daarachter tegen de bodem (balk)
* maar dan wel zo dicht mogelijk langs de zijkant en de hoek van je chassisbodem
Die krik-oog-haakjes zitten inderdaad achter de voorwielen en voor de achterwielen. Soms zijn ze omhooggebogen en zie je ze niet goed meer. Soms zijn ze er ook helemaal af.
Allerbelangrijkste : zorg dat je wagen niet van de krik af lazert (blokjes voor wielen, aangevuld met losse velgen onder je wagen als je er met je hoofd onder moet.
Ook belangrijk : zorg dat je de bodem niet beschadigt, zodat er blank metaal zichtbaar is. Voor de zekerheid naderhand effe streep tectyl overheen of zo.