Stroomverdeler vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32473Bericht an3s »

Even voort mijmerend bedenk ik mij plotseling het volgende:

1. Zo'n wind/velleman systeem gebruikt een klein stuurstroompje vanaf de contactpuntjes om de heftige bobinespanning op de bougies te gooien.

2 Het luminition systeem bestaat uit twee delen: Het 'power' deel en een kitje om de verdeler om te bouwen. Dat kitje kost maar 25 euro.

Zou het niet gewoon mogelijk zijn om de verdeler om te bouwen met het luminition kitje van 25 euro om daarmee vervolgens de velleman kit van 15 euro aan te sturen?

Totale kosten: 40 euro plus wellicht een paar weerstandje en transistors om het geheel op elkaar af te stemmen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32474Bericht an3s »

Broeaaahh, dus niet! Ik heb die lui van BCCP net ff gebeld en die ombouw set voor de stroomverdeler kost voor een ducelier met vacuumvervroeger 260 euro!!!! Zonder vacuumvervroeger 160!!!
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32476Bericht an3s »

100 euro voor een montageplaat die bij newtronic standaard meegeleverd wordt
Afbeelding
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 32478Bericht Willem de Zwijger »

Dan maar een Velleman kitje ....
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 32479Bericht an3s »

Ben er net 1 wezen halen die ik op de f6 ga zetten. Maar ben toch ook nog steeds van plan om die engelse kit voor de GTL te bestellen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 32485Bericht Willem de Zwijger »

Ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn met dat Velleman kitje. Als het een maand goedgaat moet je het even melden, dan koop ik er ook een.
Ik heb tot dusver 2 Vellemankitjes gekocht, 1 voor ruitenwisser interval, en 1 voor mijn zoontje, eem spelletjesding. In geen van beide gevallen ging dit zonder slag of stoot: in de ruitenwisserschakelaar zat een kapot IC-tje, in het spelletje zat een kapot LEDje. Je zoekt je wezenloos.
Anyway, de ruitenwisserschakelaar werkt prima, is echt een genot op lange stukken. Hij kan in drie standen afhankelijk van hoe erg het miezert.
Maarrrrr hij raakt van de leg als je richting aan geeft of op de rem trapt, dan krijgt hij blijkbaar een spanningsdip of piek waardoor hij accuut wil gaan ruitenwissen, dus dan zet ik hem maar even uit.
Mochten anderen het ook willen gaan doen dan nog een tip: als je het kitje vastmaakt op het dasboard (ik heb het op een plankje achterop het dashboard naast de asbak) koop ook een stekker / plug waarmee je alle draden naar dat kitje in 1 keer los kan trekken. Dat is bijzonder handig, omdat je dan het dashboard helemaal kunt verwijderen als je bij de kachel of wat ook wilt wezen.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 45549Bericht Bruutmans »

Ja hier wil ik eigenlijk ook nog wel wat meer van horen.

Zo lees ik dat het slechts alleen voor benzinemotoren is,maar ja geld dat ook voor een gasmototrtje dan??

Diesel zal wel een ander kitje zijn,maar dat wil ik dan ook niet weten,wie hebben er nog meer zo`n kitje opzitten en rijden toevallig op gas??
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45550Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, ook voor gas. Zolang er een ontstekingsmotor in zit.
Ik had 'm op mijn F6 gezet net voor ik naar Gulpen kwam. Starten was beter. Eerst op de grote weg ging ie maar 80 km/h. Op de vluchtstrook de contactpuntjes iets verzet en toen ging ie weer 130. In de buurt van Vliegveld Maastricht een plof onder de motorkap en hij hield ermee op. Weer de vluchtstrook op, alles nagekeken, zag er normaal uit. Ik dacht dat het gas misschien op was dus maar naar een pomp gereden. Was niet op dus. Verder door Maastricht, ging redelijk goed, maar daarna de eerste heuvel op begon ie weer te stotteren en ploffen. Daar heb ik het Vellemankitje weer los gehaald en op de ouwe manier aangesloten en verder heeft ie het hele weekend weer normaal gedaan, dus zonder Velleman. Volgens anderen is het toeval, ik weet het niet. Ik ben geen electronicaman dus ... Ik zal binnenkort de boel weer eens aansluiten en kijken hoe ie dan reageert.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 45551Bericht Bruutmans »

Aaah thanks.
Dus in principe loopt zo`n velleman kitje ook op een gaswagentje.

Maar waarom de contactpuntjes verzet?
De velleman kit gebruikt ze toch alleen als "schakelaar" dan?
Of schakelt dat schakelaartje (contactpuntje) dan niet goed,ik bedoel dus als ie te ver open staat,dat ie dan niet schakelt bijvoorbeeld,ofwel het contact niet kan maken daar de afstand te groot is om te overbruggen?!

Ben ik eens benieuwd of het idd een toevalletje was.
Keep us posted. :D

Ow ps ; ik heb er eentje opzitten van "femsa",is ducelier beter? en kan je dat gewoon vervangen door een ducelier of moet je dan meer vervangen?
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 45553Bericht Rodeo-6 »

Elke r4 stroomverdeler past in elke r4 moter, zit er geen vacuum vervroeger op dan vervroegt ie op een andere manier.

Hall-gevers hebben 1 nadeel, je zoekt je suf als ie het niet doet, blijkt dan vaak een aarde-probleem te zijn.
In m'n Matra's zit n.l. electronische ontsteking met hall-gever.
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45565Bericht R4F6GTX Automaat »

Brutus schreef:Aaah thanks.
Dus in principe loopt zo`n velleman kitje ook op een gaswagentje.

Maar waarom de contactpuntjes verzet?
De velleman kit gebruikt ze toch alleen als "schakelaar" dan?
Of schakelt dat schakelaartje (contactpuntje) dan niet goed,ik bedoel dus als ie te ver open staat,dat ie dan niet schakelt bijvoorbeeld,ofwel het contact niet kan maken daar de afstand te groot is om te overbruggen?!
Ik had er meteen nieuwe contactpuntjes opgezet maar niet goed. Tis lastig om de motor rond te draaien met de automaat.
Brutus schreef: Ow ps ; ik heb er eentje opzitten van "femsa",is ducelier beter? en kan je dat gewoon vervangen door een ducelier of moet je dan meer vervangen?
Je kan het vervangen, maar dan wel het hele ding, dus vanaf dat ding wat in het blok zit tot en met de verdelerkap. (zie foto)
Afbeelding
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 45567Bericht Moaske »

En da's een mooie splinternieuwe Femsa zo te zien....:D
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 45568Bericht Bruutmans »

Als ik eens mag gokken is dat toch echt een mooie ducelier hoor.

Die mooie gouden ufo die er aan de zijkant aanhangt is bij de femsa van zwart plastic.Femsa is ook wat dikker d8 ik.

Ik gok ducelier!!!,hihihihi

(heb er stiekum 1 in de handen gehad vanmiddag,helaas een scheur in de kap)
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 45592Bericht R4F6GTX Automaat »

Welke het is weet ik niet, hij is in ieder geval niet van de R4 maar van een Citroën Traction Avant..., maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 45601Bericht Bruutmans »

Maar zit er verschil in qwa "beterheid"??
Femsa beter of ducelier?
Of maakt het geen bal uit,meer onder het mom van"astie mah werruk"
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie