lengte remleidingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Bericht: # 29167Bericht RichardM »

De bodem van mijn F6-je is weer zo goed als nieuw, nu de remleidingen nog. Ik wil bij Brezan circa 6 meter kopen en zelf nippels draaien, maar.... Het systeem bestaat uit meerdere delen van koper en en flexibele leidingen. Wie helpt mij aan de exacte lengtes van de verschillende leidingen??
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29168Bericht Jan-San »

De flexibele delen zijn bij de online r4 shop zo te koop. De andere lengtes weet ik niet uit mijn hoofd. Maar ik moet ook nieuwe leidingen leggen. Wat kost die 6 meter? hoe dik, en welk materiaal?
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29169Bericht Jan-San »

Ik heb gehoord dat er twee soorten remleidingen zijn. De koperen (goedkoper) en een of andere legering.

Oja , wat kosten die nippels per stuk?
Bas
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 11, 2003 2:00 am
Locatie: Rijswijk

Bericht: # 29170Bericht Bas »

Heeft die online shop (die duitser) niet zo'n complete set? Met alles erin, op maat en wel.
Werken, werken, werken
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29172Bericht Jan-San »

Jawoll, die hebben ze ook. Voor de Gtl kost die 34,50. Daarom wil ik ff kijken of het voor mij wel rendabel is om het zelf te maken.
Die Slangen zijn excl. Voorkant kosten 15,- per suk. Achter zou ik moeten opzoeken.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 29173Bericht Goof »

geloof me, het is echt niet rendabel ze zelf te maken. is bovendien erg lastig heb ik zelf ondervonden. Koop gewoon fijn zo'n setje nieuwe leidingen, die zijn verkoperd, verzinkt en gecoat en voldoen daarmee in tegenstellingen tot de koperen versies in alle gevallen aan de apk eisen. Werkelijk elk stukje zit erbij inclusief de nippels en die zitten er dus al aan. Is gewoon een kwestie van oude leidingen loshalen, nieuwe erop en afvullen maar. Dan nog ff met tectyl bewerken en klaar is kees.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29206Bericht Jan-San »

Nou.....dan gaat kees die dingen toch ff betstellen bij onze duitse vriend! :wink:
Willem wat een overtuigingskracht.Duidelijk, helder, ok.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-San op 2003-11-12 09:11 ]</font>
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Bericht: # 29254Bericht RichardM »

Dat van die online shop in duitsland weet ik, maar die hebben volgens mij niet voor de F6. Dus zal ik het zelf moeten doen, iemand de maten bij de hand?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RichardM op 2003-11-13 10:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29258Bericht Jan-San »

Dat is idd waar. ik heb ze een mail gestuurd om dat te vragen. De leiding naar achter toe is bij de F6 iets langer. Die zou je dan zelf moeten maken. Maar dan is het denk ik niet meer voordeliger??
Ik heb een F4, en daar past dat met alle waarschijnlijkheid wel op. Ik bestel dan de set van de GTL.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 29268Bericht Goof »

F4 = onderstel van GTL -> past
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29270Bericht Jan-San »

kijk aan, ik kan gaan bestellen!
RichardM
Berichten: 130
Lid geworden op: di apr 29, 2003 2:00 am

Bericht: # 29510Bericht RichardM »

Ben ik mee eens: zelf maken is moeilijk. Daarom bij de plaatselijke brezan geweest en die willen het voor 25 euro wel doen. Nog steeds niemand die de lengtematen voor me heeft??
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 29512Bericht Willem de Zwijger »

Ik denk dat Ruud Wind die maten uit zijn hoofd kent. Bellen met Wind Classics te Gaanderen, misschien wil hij ze geven. Zeker als je ook nog eens iets bij hem koopt, heeftie weer een plakje kaas op zijn boterham.
Renoldie
Berichten: 30
Lid geworden op: do jun 05, 2003 2:00 am
Locatie: Witteveen

Bericht: # 29540Bericht Renoldie »

[quote]
Op 2003-11-11 17:27, schreef Da-Goof:
geloof me, het is echt niet rendabel ze zelf te maken. is bovendien erg lastig heb ik zelf ondervonden. Koop gewoon fijn zo'n setje nieuwe leidingen, die zijn verkoperd, verzinkt en gecoat en voldoen daarmee in tegenstellingen tot de koperen versies in alle gevallen aan de apk eisen. Werkelijk elk stukje zit erbij inclusief de nippels en die zitten er dus al aan. Is gewoon een kwestie van oude leidingen loshalen, nieuwe erop en afvullen maar. Dan nog ff met tectyl bewerken en klaar is kees.

Sinds wanneer voldoen koperen leidingen niet aan de APK eisen?
Enne zelf maken is niet zo moeilijk. Als je het gereedschap maar hebt om de koppelingen te maken. Alleen het netjes buigen vergt enige handigheid. Voor de lengte meet je toch gewoon de oude remleiding. Touwtje erlangs leggen en dan lengte van het touwtje meten, simpel
Gast

Bericht: # 29541Bericht Gast »

Op 2003-11-20 11:49, schreef Willem de Zwijger:
Ik denk dat Ruud Wind die maten uit zijn hoofd kent. Bellen met Wind Classics te Gaanderen, misschien wil hij ze geven. Zeker als je ook nog eens iets bij hem koopt, heeftie weer een plakje kaas op zijn boterham.
plakkie kaas? Naar zijn prijzen te oordelen kan hij elke dag royaal naar de Chinees!
Plaats reactie