Zwakke plekken van R4F4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gast

Bericht: # 28674Bericht Gast »

Ik zou graag de zwakke plekken weten van een R4F4 voordat ik naar één ga kijken dan weet ik waar ik moet op letten hij is van 1986
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 28701Bericht an3s »

Zoals bij iedere R4:

Het chassis is het zwakke punt: Roest als de nete, vooral bij de diverse bevestigingen van de achterwielophanging. Verder ook even letten op de chassisbalken voor, zowel waar de voorwielophanging bevestigd is als daar waar die balken aan de rest van het chassis vastzitten. Kijk ook even naar de kokerbalken die langs de dorpels lopen en dan vooral vooraan net achter de voorwielkasten. Als daar de zijkant van die balken is doorgeroest kan je daar onmogelijk bij zonder de carrosserie op enige manier te beschadigen. Eventuele gaten in de bodemplaat zijn goedkoop en simpel te lassen en dus niet zo'n probleem.

De motoren zijn vrijwel onverwoestbaar. Het enige waar die gevoelig voor zijn is structureel slechte koeling. Let dus op de volgende zaken: Kijk of er ergens kalksporen te zien zijn van lekkage. Controleer bij lopende motor met een beetje gasgeven of de slang van de motor naar de radiateur niet keihard wordt (in dat geval zit je radiateur verstopt). Al hoewel ik van een f4 niet precies weet of en hoe die slang er zit omdat de radiateur dan dichter op de motor gemonteerd zit. En draai de dop van het koelwatertankje er eens af. Als er dan bij lopende motor bubbeltjes uit de vloeistof komen is waarschijnlijk je koppakking lek.

Probeer eens weg te rijden met de handrem erop en een beetje gasgeven. Als het goed is moet ie bij weinig gas afslaan en bij iets meer gas door de handrem heentrekken. Als ie het gevoel geeft door te slippen is je koppeling niet in orde (en da's geen fijn klusje).
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gast

Bericht: # 28740Bericht Gast »

an3s
Bedankt voor u antwoord.
Plaats reactie