Knietje rechtsachter vervangen. TIPS? Da-Goof??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik moet zeer binnenkort ff een ander knietje rechtsachter aan de GTL zetten. Heeft iemand nog tips hoe je de oude eraf en de nieuwe erop krijgt? Da-Goof had dat laatst toch nog gedaan? En was dat met die nylon bussen nog van de grond gekomen?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Kom, kom, een beetje fantasie: Ik bedoel dus dat scharnierpunt dat met drie boutjes vastzit aan het eind van de buitenste chassisbalken. Dat ding dat er altijd afroest. Waar je achterpootje inhangt. Vlak voor je achterwielen. Etc..etc...
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Nope, nog nooit vervangen. Der was wel onlangs een topic over, met de vraag hoe dat ding er op gezet moest worden, of er merktekens op staan e.d. Maar vervangen, nee, nog nooit gedaan en ik zie het ook niet zo snel gebeuren, want voor de rubbers hoeft het denk ik niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Ik had er iets overgeschreven,
Voordat je hem eraf haalt, even merken. JE KUNT HEM NIET MEER VERSCHUIVEN ALS IE EROP ZIT!!!. Dus als je nu al speling hebt, betekent het dat merken ook niet zoveel zin heeft, probeer te meten vanaf het andere wiel. Als ie niet excact op zijn plaats zit staat het rubber continue onder spanning en misschien heeft het ook wel invloed op de stand van je wiel, alhoewel ik dat laatste niet zeker weet. Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
Arno...
Voordat je hem eraf haalt, even merken. JE KUNT HEM NIET MEER VERSCHUIVEN ALS IE EROP ZIT!!!. Dus als je nu al speling hebt, betekent het dat merken ook niet zoveel zin heeft, probeer te meten vanaf het andere wiel. Als ie niet excact op zijn plaats zit staat het rubber continue onder spanning en misschien heeft het ook wel invloed op de stand van je wiel, alhoewel ik dat laatste niet zeker weet. Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
Arno...
En hoe moeten we ons dat persen dan voorstellen ? Waarmee gaat dat dan ? Wij hadden zelf gedacht eigenlijk om die bus, zodra het knietje weer op zijn plek zit, er met een blok hout en een straffe hamer met geweld erin te meppen... Maar dat zou niet lukken volgens jou dan ?Op 2003-10-08 15:11, schreef lotte:
Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
Zo'n pers: is die draagbaar en kan die naar de auto toekomen ? Gebakje staat nu namelijk kreupel in de tuin bij schoapke en gaat voorlopig dus nergens heen....
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...