Knietje rechtsachter vervangen. TIPS? Da-Goof??

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 27215Bericht an3s »

Ik moet zeer binnenkort ff een ander knietje rechtsachter aan de GTL zetten. Heeft iemand nog tips hoe je de oude eraf en de nieuwe erop krijgt? Da-Goof had dat laatst toch nog gedaan? En was dat met die nylon bussen nog van de grond gekomen?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27226Bericht Goof »

Knietje? Nylon ben ik niet meer mee bezig geweest. Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar je het over hebt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 27230Bericht an3s »

Kom, kom, een beetje fantasie: Ik bedoel dus dat scharnierpunt dat met drie boutjes vastzit aan het eind van de buitenste chassisbalken. Dat ding dat er altijd afroest. Waar je achterpootje inhangt. Vlak voor je achterwielen. Etc..etc...
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27236Bericht Goof »

Nope, nog nooit vervangen. Der was wel onlangs een topic over, met de vraag hoe dat ding er op gezet moest worden, of er merktekens op staan e.d. Maar vervangen, nee, nog nooit gedaan en ik zie het ook niet zo snel gebeuren, want voor de rubbers hoeft het denk ik niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 27258Bericht Ivo 4 »

Ben ook erg nieuwsgierig. Ook rechts achter bij ons aan vervanging toe. Moet dat hele "knietje" eraf of kun je net daarboven ook een plaatje erin zetten. Lijkt me een hele klus alles eraf halen?
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27260Bericht Goof »

Of bedoel je gewoon dat gedeelte van het chassis waaraan het vast zit? In dat geval... dat is toch zo'n beetje een standaard lasklus aan een 4?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 27264Bericht an3s »

nee, de buis waar dat rubber in zit en waar de draagarm in draait is voor de helft weggerot. Er zit nu ongeveer een centimeter speling zijwaarts op het wiel. Da's dus niet goed. :smile:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 27327Bericht philip »

ik geloof dat cees daar laatst iets over vertelde en foto's liet zien !
cees van jantine
vraag het hem eens
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 27351Bericht cees en jantine »

nop was ik nie hoor.
dat verhaal met foto´s ging over de achteras eraf halen.
als je dat rubber eruit wil halen zal je denk ik het geheel uit elkaar moeten halen/persen of iets dergelijks.
suc6
lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 12, 2002 2:00 am

Bericht: # 27367Bericht lotte »

Ik had er iets overgeschreven,

Voordat je hem eraf haalt, even merken. JE KUNT HEM NIET MEER VERSCHUIVEN ALS IE EROP ZIT!!!. Dus als je nu al speling hebt, betekent het dat merken ook niet zoveel zin heeft, probeer te meten vanaf het andere wiel. Als ie niet excact op zijn plaats zit staat het rubber continue onder spanning en misschien heeft het ook wel invloed op de stand van je wiel, alhoewel ik dat laatste niet zeker weet. Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...

Arno...
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 40751Bericht schoapke »

kut klusje duss, maar het moet gebeuren :sad:
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40768Bericht Rodeo-6 »

Han weet hier ook meer van.
>> Doe mij maar een DAF <<
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 40790Bericht Ron »

Waarbij bij het meten wel onthouden dient te worden dat de beide achterwielen niet op dezelfde plek langs de lengterichting van de auto staan, maar dat weet men natuurlijk allang.
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 40898Bericht Moaske »

Op 2003-10-08 15:11, schreef lotte:
Erop slaan gaat erg lastig. erop laten persen is makkelijker...
En hoe moeten we ons dat persen dan voorstellen ? Waarmee gaat dat dan ? Wij hadden zelf gedacht eigenlijk om die bus, zodra het knietje weer op zijn plek zit, er met een blok hout en een straffe hamer met geweld erin te meppen... Maar dat zou niet lukken volgens jou dan ?
Zo'n pers: is die draagbaar en kan die naar de auto toekomen ? Gebakje staat nu namelijk kreupel in de tuin bij schoapke en gaat voorlopig dus nergens heen.... :sad:
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 40923Bericht an3s »

Ik heb gewoon de hele achteras vervangen. Was uiteindelijk het makkelijkst. Wel een kutklusje overigens.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie