startmotor en de truc met de hamer.............

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Esther-VL

Bericht: # 26338Bericht Esther-VL »

Vandaag had de F4 er helemaal geen zin in.
Ik dacht dat het de startmotor was en na wat zoekwerk in oude topics kwam ik de aloude truc met de hamer weer tegen. Dus ik gewapend met een moker naar mijn renault 4, motorkap open en een ferme, doch beheerste slag tegen de startmotor gegeven.
Na nog een slag startte hij in een keer.

Maar nu vraag ik mezelf af, of de startmotor het morgen weer niet begeeft en hoelang je er met die hamer op kunt kloppen.

wie weet raad?
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 26340Bericht Leuverink »

Ik heb het ook regelmatig een klap uit gedeeld met de hamer. maar hierdoor weet je natuurlijk al dat er iets niet helemaal goed is met je startmoter. Ik zou er altijd een nieuwe in zetten. Weet je zeker dat het niet verkeerd gaat. Kijk het kan natuurlijk weer een poosje goed gaan, maar ja dat weet je niet zeker. Ik zou een nieuwe erin zetten.
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 26341Bericht Erik »

Moker in de auto laten liggen! en alvast een start motertje zoeken of je oude eruit halen en reviseren. Maar leven is durven! persoonlijk zou ik hem helemaal oprijden een onderdeel moet in mijn ogen optimaal rendement geven.Maar ja de winter staat ook voor de deur en ik weet dus niet of het je dagelijks gebruiks auto is of niet. Dus succes met overwegen.
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 26343Bericht cyclofrene »

ik zal jullie allen even voor een grove fout behoeden, het is niet erg om een keer tegen de startmotor aan te raggen, maar dit moet je niet blijven doen. dan maak je alleen maar dingen kapot.

ik zal ook gelijk ff uitleggen wat het probleem is waar je mee zit. dit is namelijk het volgende. het systeempje (startrelais) wat er voor zorgt dat je startmotor tandwiel in je starterkrans gedouwt word, is zo droog als sinterklaas zijn kont :smile: :smile: :smile:

nu de vraag : "Wat zou je doen ...."

je doet het volgende, je demonteert de startmotor deze leg je op de werkbank, en dan haal je die grote alu kop die er voorop zit er vanaf. je maakt de hele rommel goed schoon, en je doet er weer vet of olie aan
olie vind ik persoonlijk mooier, want dat glijdt lekkerder :smile: dan draai je de pruttel weer in elkaar en je schroeft het aan het blok, en voila de zooi werkt weer, en als je zelf geen sleutelaar bent, dan moet je ff bij me langs komen het aankomende weekend, en dan maakt ik het voor je in orde :smile: en dan drinken we daarna een potje bier.
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 26344Bericht Erik »

dat is iets waar je wat mee kunt! chapeau
Esther-VL

Bericht: # 26350Bericht Esther-VL »

Ja, hartelijk bedankt voor de tips en ook voor het reparatie aanbod!
Maar Bergentheim ligt toch al gauw 4.5 uur rijden vanaf hier vandaan, dus ja.....

Er komt wel een andere in, dat is toch de bedoeling, maar mijn vraag is, of je daar nog een week of twee ofzo mee kunt doorrijden (lees: gaat hij nog twee weken elke dag starten) Nu weet ik ook wel dat niemand een glazen bol heeft staan, maar ik was benieuwd naar de ervaringen.....
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 26351Bericht Erik »

Grote kans van JA! En anders pech hebben!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 26361Bericht R4F6GTX Automaat »

Kunt 'm toch woensdag meenemen...? Je weet dat ie klaar ligt voor jou.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Esther-VL

Bericht: # 26366Bericht Esther-VL »

Ja, dat zóu kunnen, ware het niet, dat ik bijzonder weinig tijd over heb, hem eruit te halen.
Misschien heeft ook iemand dáár tips over. Want die startmotor zit op een absurd lastige plaats.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 26383Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, deze eruit halen is niet erg moeilijk want de cylinderkop zit er niet op.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Esther-VL

Bericht: # 26388Bericht Esther-VL »

ah, heb je die verkocht ofzo :wink:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 26392Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik niet, maar de toenmalige eigenaar van de auto. Nu is de auto zelfs weer van eigenaar verwisseld, maar staat nog steeds bij mij in mijn tuintje. Ik weet wat er wel en wat niet af mag. :smile:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 26393Bericht Bauke »

Zo absurd is dat niet, stuurstang los (alleen aan de onderkant). Hitteschildje bij je spruitstuk los. Als je wil spruitstuk zelf er ook af. en dan je stratmotor eraf.

Als je een goeie doppenset en wat wd 40 bij de hand hebt is het zo gepiept.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 26398Bericht an3s »

Hoe maak jij het hitteschildje los zonder het spruitstuk los te maken? Volgens mij gaat dat niet.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 26407Bericht Leuverink »

je moet even handig zijn met het verlengen van een sleuteltje, dan kom je er wel bij, zonder het spruit stuk te hoeven losmaken (das wel makkelijker en kost je waarschijnlijk minder wonden op je handen) maar als je het spruitstuk open maakt, moet jer ook ff nieuwe pakkingen tussen flansen....
Plaats reactie