startmotor en de truc met de hamer.............
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vandaag had de F4 er helemaal geen zin in.
Ik dacht dat het de startmotor was en na wat zoekwerk in oude topics kwam ik de aloude truc met de hamer weer tegen. Dus ik gewapend met een moker naar mijn renault 4, motorkap open en een ferme, doch beheerste slag tegen de startmotor gegeven.
Na nog een slag startte hij in een keer.
Maar nu vraag ik mezelf af, of de startmotor het morgen weer niet begeeft en hoelang je er met die hamer op kunt kloppen.
wie weet raad?
Ik dacht dat het de startmotor was en na wat zoekwerk in oude topics kwam ik de aloude truc met de hamer weer tegen. Dus ik gewapend met een moker naar mijn renault 4, motorkap open en een ferme, doch beheerste slag tegen de startmotor gegeven.
Na nog een slag startte hij in een keer.
Maar nu vraag ik mezelf af, of de startmotor het morgen weer niet begeeft en hoelang je er met die hamer op kunt kloppen.
wie weet raad?
Ik heb het ook regelmatig een klap uit gedeeld met de hamer. maar hierdoor weet je natuurlijk al dat er iets niet helemaal goed is met je startmoter. Ik zou er altijd een nieuwe in zetten. Weet je zeker dat het niet verkeerd gaat. Kijk het kan natuurlijk weer een poosje goed gaan, maar ja dat weet je niet zeker. Ik zou een nieuwe erin zetten.
Moker in de auto laten liggen! en alvast een start motertje zoeken of je oude eruit halen en reviseren. Maar leven is durven! persoonlijk zou ik hem helemaal oprijden een onderdeel moet in mijn ogen optimaal rendement geven.Maar ja de winter staat ook voor de deur en ik weet dus niet of het je dagelijks gebruiks auto is of niet. Dus succes met overwegen.
- cyclofrene
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
- Locatie: bergentheim
ik zal jullie allen even voor een grove fout behoeden, het is niet erg om een keer tegen de startmotor aan te raggen, maar dit moet je niet blijven doen. dan maak je alleen maar dingen kapot.
ik zal ook gelijk ff uitleggen wat het probleem is waar je mee zit. dit is namelijk het volgende. het systeempje (startrelais) wat er voor zorgt dat je startmotor tandwiel in je starterkrans gedouwt word, is zo droog als sinterklaas zijn kont
nu de vraag : "Wat zou je doen ...."
je doet het volgende, je demonteert de startmotor deze leg je op de werkbank, en dan haal je die grote alu kop die er voorop zit er vanaf. je maakt de hele rommel goed schoon, en je doet er weer vet of olie aan
olie vind ik persoonlijk mooier, want dat glijdt lekkerder dan draai je de pruttel weer in elkaar en je schroeft het aan het blok, en voila de zooi werkt weer, en als je zelf geen sleutelaar bent, dan moet je ff bij me langs komen het aankomende weekend, en dan maakt ik het voor je in orde en dan drinken we daarna een potje bier.
ik zal ook gelijk ff uitleggen wat het probleem is waar je mee zit. dit is namelijk het volgende. het systeempje (startrelais) wat er voor zorgt dat je startmotor tandwiel in je starterkrans gedouwt word, is zo droog als sinterklaas zijn kont
nu de vraag : "Wat zou je doen ...."
je doet het volgende, je demonteert de startmotor deze leg je op de werkbank, en dan haal je die grote alu kop die er voorop zit er vanaf. je maakt de hele rommel goed schoon, en je doet er weer vet of olie aan
olie vind ik persoonlijk mooier, want dat glijdt lekkerder dan draai je de pruttel weer in elkaar en je schroeft het aan het blok, en voila de zooi werkt weer, en als je zelf geen sleutelaar bent, dan moet je ff bij me langs komen het aankomende weekend, en dan maakt ik het voor je in orde en dan drinken we daarna een potje bier.
Ja, hartelijk bedankt voor de tips en ook voor het reparatie aanbod!
Maar Bergentheim ligt toch al gauw 4.5 uur rijden vanaf hier vandaan, dus ja.....
Er komt wel een andere in, dat is toch de bedoeling, maar mijn vraag is, of je daar nog een week of twee ofzo mee kunt doorrijden (lees: gaat hij nog twee weken elke dag starten) Nu weet ik ook wel dat niemand een glazen bol heeft staan, maar ik was benieuwd naar de ervaringen.....
Maar Bergentheim ligt toch al gauw 4.5 uur rijden vanaf hier vandaan, dus ja.....
Er komt wel een andere in, dat is toch de bedoeling, maar mijn vraag is, of je daar nog een week of twee ofzo mee kunt doorrijden (lees: gaat hij nog twee weken elke dag starten) Nu weet ik ook wel dat niemand een glazen bol heeft staan, maar ik was benieuwd naar de ervaringen.....
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Zo absurd is dat niet, stuurstang los (alleen aan de onderkant). Hitteschildje bij je spruitstuk los. Als je wil spruitstuk zelf er ook af. en dan je stratmotor eraf.
Als je een goeie doppenset en wat wd 40 bij de hand hebt is het zo gepiept.
Als je een goeie doppenset en wat wd 40 bij de hand hebt is het zo gepiept.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---