lekke stofhoes

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Bramski
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 2:00 am

Bericht: # 24405Bericht Bramski »

Nou heren, gisteren aardig lopen zweten, maar het is gelukt op de manier van An3s. Dus de as laten zitten, ging best soepel. Alleen op het laatst die ijzerenklemdraden vereisten iets meer handigheid met de combinatietangen dan ik had, dus dat wordt even nieuwe kopen bij de DHZ. Bedankt voor de tips, groeten, Bram
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 24614Bericht Boerammetje »

Bramski?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24616Bericht Ron »

Bram-apres-ski.
Maar die aandrijfashoezen : bedoel je dat je de as heel gelaten hebt of dat je de as op z'n plek in de auto hebt laten zitten?
Sommige mensen halen alleen de as uit de bak en schuiven dan de hoes er omgekeerd binnenstebuiten op. Zelfs voor de wielkant. Heb je dat gedaan?
Bramski
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 2:00 am

Bericht: # 24626Bericht Bramski »

Nee, ik heb de aandrijfas aan de wielkant los gehaald na fusee en stuurapparaat los geschroefd te hebben en kon toen de aandrijfas er zo uit drukken. Vervolgens heb ik de hoes (na de tip) om een halve colafles geschoven (na wat gevloek) en op zijn plek gezet. Het probleem met de ijzeren spandraden heb ik met tie-raps (schrijf je dat zo?) verholpen. En hij zit prima: al mee gereden en alles blijft zitten. Mijn aandrijfas was nog goed (de lagers enzo, mazzel gehad). Groeten, Bram (ja, Bramski)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24656Bericht Ron »

Dan had je je as netzogoed effe op de werkbank kunnen leggen. Hij was immers los...
Bedoel je nou met "as op z'n plek" de as in de auto, of de as niet in stukken uit elkaar gehaald? (dat hoeft namelijk niet) Ik heb het beeld nog steeds niet compleet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-15 10:57 ]</font>
Bramski
Berichten: 17
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 2:00 am

Bericht: # 24677Bericht Bramski »

Ik ga een poging doen: ik heb alleen mijn as aan de wielkant losgehaald maar aan de vernellingsbakkant laten zitten. Ik had nl niet die borgpennen enzo en An3s zei dat het ook niet hoefde. Op die manier heb je dus als het ware een zwevende aandrijfas die je niet erg moeilijk los kan klappen en de ashoes eroverheen kan schuiven. Viel best mee allemaal, alleen je zit/ik zat wel onder het vet!!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24682Bericht Ron »

Mja, ik had de indruk dat die as beter op je werkbank kan liggen of in je bankschroef. Maar als je laag bij de grond wil werken dan kan dat natuurlijk ook daar. Voordeel is dat er geen olie uit je bak loopt, nadeel dat je niet erg veel plek hebt.
Ik heb overigens, in weerwil van de sleutelboeken, van m'n leven geen borgpen gezien. Ik kon alles zo uit de bak trekken.
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 24833Bericht Boerammetje »

Nou,

ik heb al menig drevel in stukken geslagen op die borgpennen... Heel raar dat die dan soms ontbreken!

Bram
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 24849Bericht Ron »

Joe hebt ook voornamelijk antieke viertjes denk ik.
En antieke drevels.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 27596Bericht Willem de Zwijger »

Nou sta ik zelf met een stofhoesje in mijn handen, en ik moet zeggen dat het kleine gat waar zometeen die grote bobbel doorheen moet me nog het meest doet denken aan de bevalling van een tienponder. Tjemig, ongelofelijk dat dat rubber zo opgerekt zou moeten kunnen worden. Nou, ik ga ervoor.
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 27600Bericht Jan-San »

Wat niet rekt,...dat scheurt wel!
Suc6 ermee.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 27601Bericht Willem de Zwijger »

Helluuuup, dat gaat voor geen meter, doe ik iets verkeerd ? Ik dacht het alvolgt te moeten doen: Neem een PET fles Pepsi, vet de boel in, schuif het rubber erop met het grootste gat eerst en probeer dit rubber (niet binnenstebuiten)dan op te schuiven tot het kleine gaatje de diameter heeft bereikt van de grote buitenkant van de fles. Ik heb dit geprobeerd maar ik doe vast iets fout. IK heb eerst de fles afgezaagd vlak onder de brede ring onder de dop, de boel verschrikkelijk ingevet met lagervet, en toen zo hard mogelijk duwen, maar ik kom zelfs nauwelijks met de grote diameter van het rubber op de dikte van de fles. Of zit de grap in dat halfdoor zagen ? Het is dan toch halfdoor over de diameter, toch niet over de hoogte ?
Of gebruik je de fles alleen om het rubber aan te schuiven over die dikke bobbel van de homokineet of hoe dat ding ook heet ? En zo ja, doe je dat dan met de uitstroom tuut van de fles ? Of zaag je hem zo af dat je breed begint en smal eindigt ? Hmmm ik ga denk ik verder met een snee in de fles in de hoogterichting, en dan duwen waarbij de fles zich zou moeten openen waardoor de diameter toe kan nemen over de bobbel.
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 27603Bericht Jasper »

Willem,

Hou ons (mij) op de hoogte van de vorderingen. Ik heb dit klusje ook op de lijst staan. Ik heb bij Renault al een hoes incl. vet en een sluitring gekocht.

Ik was me al aan het afvragen hoe dat met die hoes en petfles zou gaan. Mijn idee was als volgt:

Hoes met kleine opening over petfles (bij dopkant).
Petfles met grote opening over homokineet.
Duwen snokken en raggen, totdat kleine opening over homokineet is.
En dan vet ertussen en vastzetten aan twee kanten.

succes
if it aint broke - find out why
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 27613Bericht Mummelvrouw »

Zeg Bram, heb je de kachel aan in je schuurtje of zo? 30 graden? Ik ben vanmorgen bijna van mijn fiets gevroren....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 27624Bericht Willem de Zwijger »

Ilona, dat bericht van Bram was in Augustus...
Plaats reactie