Handremkabels

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Handremkabels

Bericht: # 183702Bericht Paul Oud »

Mijn viertje stuurt belabberd, dit komt doordat de kabels tegen de stuurhoes aan lopen.
Ze lopen onderlangs gekruist.
Heeft iemand een plaatje van hoe het wel moet?
R1126 van 1982

Of kan het zijn dat het stuurhuis gewoon niet fijn draait van binnen? Gaan die wel een stuk?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Handremkabels

Bericht: # 183704Bericht Crelesy »

Bij mij lopen de kabels ook onder langs.

Denk inderdaad eerder dat er iets is met de stuur inrichting. Mijn stuurhuis zat vol met dik vet en roest. En er zat speling op de tandstang.

Na een revisie setje gemonteerd te hebben was de speling weg. Ik heb toen al het oude vet er uit gehaald en alles schoon gemaakt van binnen. Nieuw vet er in en t stuurde meteen een stuk beter. Als laatste heb ik de buis door t schutbord waar je stuurstang door heen gaat gesmeerd. Toen liep alles weer lekker soepel.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5203
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Handremkabels

Bericht: # 183708Bericht Bertje »

Paul Oud schreef: wo mei 01, 2024 6:31 pm Mijn viertje stuurt belabberd, dit komt doordat de kabels tegen de stuurhoes aan lopen.
Lijkt mij niet daardoor te komen.
Paul Oud schreef: wo mei 01, 2024 6:31 pm Of kan het zijn dat het stuurhuis gewoon niet fijn draait van binnen? Gaan die wel een stuk?
Eens met Crelesy: ja dus. Ik heb nog wel stuurhuizen liggen, mocht je er een nodig hebben. Realiseer je dat je na werkzaamheden aan/vervanging van het stuurhuis je voorwielsporing opnieuw moet afstellen. Dit kan met simpele middelen: viewtopic.php?p=176897#p176897
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Re: Handremkabels

Bericht: # 183711Bericht Paul Oud »

Dank voor het meedenken!
Ik ga uitzoeken of ik het zelf zie zitten om dit stuurhuis aan te pakken met een revisie setje.
Een wie weet vind ik hier in de buurt wel een stuurhuis.
Plaats reactie