Vroegste bouwjaar r4f6?

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183426Bericht Crelesy »

Ik ben aan het nadenken over een r4f6 4 zitter.

Mijn dochter heeft steeds vaker de rolstoel nodig, en dat past niet in de gewone r4 zonder m steeds uit elkaar te halen.

Maar ik heb t liefst een zo oud mogelijke. Ik kan alleen niet zo goed vinden wanneer ze hier mee gestart zijn. Alles wat ik tot nu toe vind op internet is na 81 en volgens mij dan met de cleon motor.
Van mij mag een billancourt torretje ook wel. En vind eigenlijk de oudere mooier en nog simpeler. Maar begrijp ook dat de 1100 beter zal presteren. Hij mag van mij best wel 110 kunnen. En soms ook een aanhangertje mee.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183427Bericht Bertje »

F6 volgens mij altijd Cleon motor (fijn blokje hoor), in den beginne nog met trommelremmen en buitenliggende deurscharnieren, later schijfremmen vooraan en binnenliggende deurscharnieren. Introductie 1980 of zo.

Heb thuis wel een boek waar dit in staat, zal het eens nakijken als ik eraan denk.

Waarom voor deze toepassing geen F4? Heb je die zeg 15cm extra lengte van een F6 echt nodig?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183428Bericht Crelesy »

Dank Bertje voor je reactie.

Dacht al zoiets dat t altijd al wel cleon zou zijn bij en f6. Heb gewoon in mijn hoofd dat de billancourt degelijker is. Maar ik heb eigenlijk weinig om dat te onderbouwen. Is gewoon een gevoel.

Die 15 cm maakt heel wat uit. Dan hoef ik net de wielen er niet af te halen en t feit dat de achterkant recht is ten opzichte van een gewone 4 scheelt al heel veel.
Komt er op neer dat ik gewoon m'n kind er uit help de auto in en die rolstoel gewoon rechtop zonder plukken achterin gooi. En de boodschappen er nog bij bijvoorbeeld.

Daarbij komt, dat ik waarschijnlijk iets betere stoelen er in wil of in iedergeval meer ruimte er voor wil. Ik heb nu een soort van autostoel/ zitting voor grotere kinderen die voor haar veel beter zit. Maar die past maar net achterin. En als ik rijd past t eigenlijk niet. Ik zou op z'n minst nog extra ruimte maken achterin door het bankje wat naar achter te zetten.

Een volvo 145 kopen kan altijd nog. Ik heb gewoon niks met al die nieuwe zooi.
Van mijn werk heb ik nu een gloednieuwe octavia waar ik per maand zo'n 4 a 5 duizend kilometer mee maak. Ik vind t niks. Ook al zit alles er op. (ik rijd m dan ook niet privé)
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183429Bericht Hanz »

1976!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hanz op do mar 21, 2024 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183430Bericht Crelesy »

76'

Ah das hoopvol
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183443Bericht Crelesy »

Nog even verder zitten bekijken en uitmeten. Eigenlijk is een f4 of f6 t ook niet helemaal. Dan kan ik mijn dochter ook slecht in en uit de auto helpen, domweg omdat er maar 4 deuren in zitten.

Plan B:

Kijken wat ik kan bereiken met een andere achterklep. Is misschien lelijk, maar wellicht een oplossing voor die lompe rolstoel. En dan moet je denken aan een bult er op of compleet anders zodat i rechter staat
Mij. Originele klep is van onder al sinds aanschaf doorgerot. Dat schijnt slecht te repareren zijn. Dus misschien maar kompleet verzagen en een andere originele in de voorraad zetten voor als ik 'm weer richting origineel wil hebben.
Ouwe meuk is leuk (beer)
EricR4
Berichten: 85
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 10:45 pm
Locatie: Betuwe

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183447Bericht EricR4 »

De R4F6 was ooit leverbaar als rolstoelmobiel.
Met twee opritjes was de rolstoel zo naar binnen te rijden.
Ik heb er ooit een in het echt gezien in Vught en een foto gemaakt.
Met extra verhoogd dak, zoals in de uitvoering als camper.
Laatst gewijzigd door EricR4 op ma mar 25, 2024 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
EricR4
Berichten: 85
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 10:45 pm
Locatie: Betuwe

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183449Bericht EricR4 »

Afbeelding

Afbeelding

1992
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Vroegste bouwjaar r4f6?

Bericht: # 183451Bericht Crelesy »

EricR4 schreef: ma mar 25, 2024 7:37 pm De R4F6 was ooit leverbaar als rolstoelmobiel.
Met twee opritjes was de rolstoel zo naar binnen te rijden.
Ik heb er ooit een in het echt gezien in Vught en een foto gemaakt.
Met extra verhoogd dak, zoals in de uitvoering als camper.
Dank voor je reactie.
Gelukkig heeft mijn dochter nog geen zware elektrische rolstoel waarvoor ik echt een bus nodig heb. We hebben er nu een met een vast frame, speciale zitting en de wielen en rug kunnen er af. Dan past I net in de achterbak. Verder kwa gewicht is I prima te tillen. Een f4 of f6 heeft geen zijdeur. Dus kan ik mijn dochter daar moeilijk in krijgen. De rolstoel vervangt nog niet een van de achter zitplaatsen. Anders was t een ander verhaal.

Ik ga de r4 die ik nu heb gewoon aanpassen. Wel zo dat t simpel allemaal is terug te draaien.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Plaats reactie