contactslot stuk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 22975Bericht jbeekmann »

Probleem: sleutel gaat met moeite het slot in, draait niet meer om. Stand van zaken: ingespoten met beetje WD40, proberen te spoelen met contactspray, dashboard los, bovenste afdekplaatje (met die letters) losgepeuterd, boutje aan de zijkant eruitgedraaid.
HELLUP! wie weet hoe nu verder? En: wie heeft er nog een contactslot liggen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 22976Bericht jbeekmann »

ik heb net even gekeken bij een oud topic, maar daar hadden we het meteen over boren enzo... geen andere optie? Het lijkt erop of die veertjes die de palletjes terugdrukken om de een of andere reden hun werk niet meer doen. Met een spelt kan ik het zien: palletje is soepel in te drukken, maar veert niet meer terug.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 22977Bericht jbeekmann »

er zit trouwens onder dat afdekplaatje een gat met een stripje erin. Deze kun je eruit trekken, maar verder gebeurt er dan weinig... wie weet wat dat is?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 22978Bericht Goof »

op het slot zelf staan lettertjes. uit mijn hoofd gezegd moet je hem in de G-stand zetten, zodat je dat ijzeren palletje dat in je stuurkolom valt terug kunt drukken om het slot eruit te lichten. Lukt dit niet, boor dan of het slot kapot of dat palletje eruit. Risico van het palletje kapot boren is dat je evt ook je stuurkolom kunt beschadigen waardoor straks je slot niet meer helemaal fijn zit en het kan bewegen en zo...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 22979Bericht jbeekmann »

welk palletje is dat dan?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 22981Bericht Goof »

Het schroefje zit aan de achterkant, het palletje aan de voorkant, kun je bijna niet missen...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 22982Bericht jbeekmann »

ah! het boutje zit aan de achterkant en het palletje aan de bovenkant! Mmmm. dat palletje wegboren is niet echt een optie. Wil je daar met je boormasjien bijkomen moet je hele dashboard eraf! Ik neem morgen bij m'n werk wel even een paar HSS cobalt boortjes mee. Wat zeggen jullie: vlak boven de slotingang, of pakweg 5 mm erboven?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 22987Bericht Ron »

Ik zou eerst een grafietsmeersel proberen. Werkt beter dan olie of siliconen of andere troep. Met troep bedoel ik ook boortjes.
Boortjes helpen niet, boortjes zijn middelen uit een andere wereld die vervangen heet. En dat doe je pas echt als allerlaatst.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 23003Bericht Goof »

Ik heb het 1 keer gedaan bij een 25. Dat was me een martelpartij voordat dat slot het begaf. Met klein beginnen, steeds groter en groter en op een gegeven moment begint ie te happen omdat die veertje dan los komen. Daar moet je dan nog doorheen en dan kun je dat palletje met een drevel en een hamer het slot in meppen en het hele slot verwijderen. Ben ik zeker 2 uren mee bezig geweest.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 23006Bericht jbeekmann »

mmm... Nou, ik ga zo even voor het slot zitten en dan beslis ik wel wat ik ga doen denk ik...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 14, 2002 2:00 am
Locatie: Arnhem

Bericht: # 23097Bericht Jasper »

Heb ik ook eens gehad.
Bij mij wilde de sleutel er nog net in maar draaien ging absoluut niet.
Ik kon hem dus ook niet op de G(arage) stand zetten om de cilinder er uit te halen. (schroefje eruit en stiftje indrukken)
Ik moest toen met een schroevedraaier de stalen huls waar de cilinder in zit open wrikken.
Ga vooral niet proberen het stuurslot te forceren met geweld, (zoals in films), want dan mol je echt veel.
Ik heb een "nieuwe" cilinder gekocht bij KIHON in Wageningen. Hij vroeg er wel te veel voor nl. 50 euro. Maar je wilt weer rijden he!
if it aint broke - find out why
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 23114Bericht jbeekmann »

Gelukt! Ik heb dhet stiftje naar beneden kunnen rammen en nu issie eruit! Ik zoek alleen nog een nieuw slot nu... (zie v&a)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gast

Bericht: # 23181Bericht Gast »

jasper, even een vraagje....
hangen er toevallig veel sleutels aan je autosleutel-bos?

daar kan een contactslot ook van kapot gaan namelijk.

groetjes noor
Plaats reactie