Telecom F4

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Stephan
Berichten: 106
Lid geworden op: do jul 16, 2020 11:10 pm

Re: Telecom F4

Bericht: # 183386Bericht Stephan »

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183387Bericht Bertje »

Hanz schreef: vr mar 15, 2024 3:00 pm Ik zie nu pas dat je geen girafon hebt. Bijzonder! Waarvoor dienen die steunen op de plek van de girafon?
Dakrek voor ladder. Had er een girafon op gezeten, dan had die om die reden toch niet open gekund.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bertje op vr mar 15, 2024 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183388Bericht Bertje »

Stephan schreef: vr mar 15, 2024 3:05 pm Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal!
Dank!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Telecom F4

Bericht: # 183389Bericht JoReno »

Bertje schreef: vr mar 15, 2024 2:47 pmBlijft toch een beetje spannend om een half uur te gaan rijden met een auto waarmee je nog niet de weg bent op geweest en waarvan de motor heeft open gelegen, maar hij heeft het goed gedaan. Wel bewust binnendoor getuft en onderweg een keer gestopt voor een blik onder de auto en de motorkap
Dan rijd je toch wel met klamme handjes, lijkt mij, maar binnendoor tuffend is altijd beter: dan loop je wat minder het risico dat je bij stilvallen een (enorme) file op de A50 of A2 veroorzaakt. Overigens: van harte dat je het NL-kenteken hebt, de APK zal niet veel herstelpunten opleveren, neem ik aan. Project geslaagd !
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183392Bericht Bertje »

Ja, als je binnendoor rijdt is het een minder groot probleem om stil te vallen: meer stopplekken met ook meer gelegenheid om een (nood)reparatie te doen. Bovendien heb ik nog niet harder dan 70 gedurfd :)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Telecom F4

Bericht: # 183393Bericht lordje »

Mooi resultaat en gefeliciteerd met het resultaat.
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Telecom F4

Bericht: # 183395Bericht diamond »

Top Bert op naar je volgende project :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183396Bericht Bertje »

Terug naar het vorige, zal je bedoelen :) De 72'er.

viewtopic.php?t=20409&start=180

Maar de Telefom F4 is nog niet af, hoor. Er moet vast nog het een en ander gebeuren voor de APK. Daarna komt-ie te koop.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183411Bericht Bertje »

Iemand trouwens ervaring met de topsnelheid van een F4 met 850cc motor?

Mijn vrouw had ooit een TL, die haalde met wat moeite zelfs 120 (op de teller), maar denk dat ik van een F4 een stukje minder moet verwachten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Telecom F4

Bericht: # 183412Bericht diamond »

Ik weet het niet, want ik mag nog niet zo hard met nieuwe zuigers en bussen :D
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Telecom F4

Bericht: # 183413Bericht Crelesy »

Met die 782cc van mij haal ik ook 120 als t moet( liever niet)

Dus met een 850cc en 7pk meer geloof ik moet je toch wel 120 halen lijkt me. Ook al ben je wat vierkant.
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Telecom F4

Bericht: # 183414Bericht JoReno »

Volgens de Brochure uit 1984: 110. Ik heb het zelf wel eens aangedurfd, en op de teller kwam ik net boven de 100. Maar ik had geen Google-Maps aanstaan, dus de échte snelheid..........ik weet het niet. Volgens diezelfde brochure was de 4F4 in 1984 wél "blakend van energie":
Afbeelding

Afbeelding
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
Crelesy
Berichten: 363
Lid geworden op: wo okt 28, 2020 2:22 pm
Locatie: NL Zuid-Holland

Re: Telecom F4

Bericht: # 183418Bericht Crelesy »

Hmm
Toch ook maar 29 pk.

Ik denk toch dat naast de andere carburateur op de 839 782cc en blijkbaar toch ook de 850cc variant van Bertje, er ook wel verschil is in de nokkenas. Ik vond dat al een keer ergens in een handboek.

Welk motor type heb jij Bertje? 800.01? Vind t wel interessant!
Ouwe meuk is leuk (beer)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Telecom F4

Bericht: # 183463Bericht Bertje »

Motortype weet ik niet, en ben t vergeten na te kijken. Is ook niet op mijn verse kentekenregistratie belandt :)
In elk geval wel 32mm carburateur (in de laadbak lag ook een 28mm Billancourt spruitstuk).

Inmiddels zo'n beetje de laatste hand gelegd aan de F4 voorafgaande aan de APK. Beugeltje gemaakt om de (iets breder dan originele) accu vast te klemmen op het accuplateau. Ook de NL kentekenplaten geplaatst, onder de Franse plaat op de achterklep zat nog een (ander) geschilderd/gestempeld kenteken. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest?

Verder de vastgeroeste en gebroken spanbus uit het achterklepscharnier gekregen (en vervangen). Ik had deze willen uitboren, maar zoals Lordje al aangaf is het materiaal daarvoor te hard. Dan maar met een beugelzaagje de spanbus van binnenuit doorzagen en dan eruit tikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 957
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Telecom F4

Bericht: # 183464Bericht JoReno »

Bertje schreef: wo mar 27, 2024 9:21 amonder de Franse plaat op de achterklep zat nog een (ander) geschilderd/gestempeld kenteken. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest?
..........ik gok maar wat: tijdelijk kenteken waarmee de 4F4 naar het bedrijf gereden kon worden om aangepast te worden voor de Franse Telecom ?
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Plaats reactie