Telecom F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Telecom F4
Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal!
Re: Telecom F4
Dakrek voor ladder. Had er een girafon op gezeten, dan had die om die reden toch niet open gekund.
Laatst gewijzigd door Bertje op vr mar 15, 2024 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Dan rijd je toch wel met klamme handjes, lijkt mij, maar binnendoor tuffend is altijd beter: dan loop je wat minder het risico dat je bij stilvallen een (enorme) file op de A50 of A2 veroorzaakt. Overigens: van harte dat je het NL-kenteken hebt, de APK zal niet veel herstelpunten opleveren, neem ik aan. Project geslaagd !Bertje schreef: ↑vr mar 15, 2024 2:47 pmBlijft toch een beetje spannend om een half uur te gaan rijden met een auto waarmee je nog niet de weg bent op geweest en waarvan de motor heeft open gelegen, maar hij heeft het goed gedaan. Wel bewust binnendoor getuft en onderweg een keer gestopt voor een blik onder de auto en de motorkap
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Ja, als je binnendoor rijdt is het een minder groot probleem om stil te vallen: meer stopplekken met ook meer gelegenheid om een (nood)reparatie te doen. Bovendien heb ik nog niet harder dan 70 gedurfd
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Mooi resultaat en gefeliciteerd met het resultaat.
Re: Telecom F4
Top Bert op naar je volgende project
Re: Telecom F4
Terug naar het vorige, zal je bedoelen De 72'er.
viewtopic.php?t=20409&start=180
Maar de Telefom F4 is nog niet af, hoor. Er moet vast nog het een en ander gebeuren voor de APK. Daarna komt-ie te koop.
viewtopic.php?t=20409&start=180
Maar de Telefom F4 is nog niet af, hoor. Er moet vast nog het een en ander gebeuren voor de APK. Daarna komt-ie te koop.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Iemand trouwens ervaring met de topsnelheid van een F4 met 850cc motor?
Mijn vrouw had ooit een TL, die haalde met wat moeite zelfs 120 (op de teller), maar denk dat ik van een F4 een stukje minder moet verwachten.
Mijn vrouw had ooit een TL, die haalde met wat moeite zelfs 120 (op de teller), maar denk dat ik van een F4 een stukje minder moet verwachten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Ik weet het niet, want ik mag nog niet zo hard met nieuwe zuigers en bussen
Re: Telecom F4
Met die 782cc van mij haal ik ook 120 als t moet( liever niet)
Dus met een 850cc en 7pk meer geloof ik moet je toch wel 120 halen lijkt me. Ook al ben je wat vierkant.
Dus met een 850cc en 7pk meer geloof ik moet je toch wel 120 halen lijkt me. Ook al ben je wat vierkant.
Ouwe meuk is leuk
Re: Telecom F4
Volgens de Brochure uit 1984: 110. Ik heb het zelf wel eens aangedurfd, en op de teller kwam ik net boven de 100. Maar ik had geen Google-Maps aanstaan, dus de échte snelheid..........ik weet het niet. Volgens diezelfde brochure was de 4F4 in 1984 wél "blakend van energie":
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Hmm
Toch ook maar 29 pk.
Ik denk toch dat naast de andere carburateur op de 839 782cc en blijkbaar toch ook de 850cc variant van Bertje, er ook wel verschil is in de nokkenas. Ik vond dat al een keer ergens in een handboek.
Welk motor type heb jij Bertje? 800.01? Vind t wel interessant!
Toch ook maar 29 pk.
Ik denk toch dat naast de andere carburateur op de 839 782cc en blijkbaar toch ook de 850cc variant van Bertje, er ook wel verschil is in de nokkenas. Ik vond dat al een keer ergens in een handboek.
Welk motor type heb jij Bertje? 800.01? Vind t wel interessant!
Ouwe meuk is leuk
Re: Telecom F4
Motortype weet ik niet, en ben t vergeten na te kijken. Is ook niet op mijn verse kentekenregistratie belandt
In elk geval wel 32mm carburateur (in de laadbak lag ook een 28mm Billancourt spruitstuk).
Inmiddels zo'n beetje de laatste hand gelegd aan de F4 voorafgaande aan de APK. Beugeltje gemaakt om de (iets breder dan originele) accu vast te klemmen op het accuplateau. Ook de NL kentekenplaten geplaatst, onder de Franse plaat op de achterklep zat nog een (ander) geschilderd/gestempeld kenteken. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest?
Verder de vastgeroeste en gebroken spanbus uit het achterklepscharnier gekregen (en vervangen). Ik had deze willen uitboren, maar zoals Lordje al aangaf is het materiaal daarvoor te hard. Dan maar met een beugelzaagje de spanbus van binnenuit doorzagen en dan eruit tikken.
In elk geval wel 32mm carburateur (in de laadbak lag ook een 28mm Billancourt spruitstuk).
Inmiddels zo'n beetje de laatste hand gelegd aan de F4 voorafgaande aan de APK. Beugeltje gemaakt om de (iets breder dan originele) accu vast te klemmen op het accuplateau. Ook de NL kentekenplaten geplaatst, onder de Franse plaat op de achterklep zat nog een (ander) geschilderd/gestempeld kenteken. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest?
Verder de vastgeroeste en gebroken spanbus uit het achterklepscharnier gekregen (en vervangen). Ik had deze willen uitboren, maar zoals Lordje al aangaf is het materiaal daarvoor te hard. Dan maar met een beugelzaagje de spanbus van binnenuit doorzagen en dan eruit tikken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
..........ik gok maar wat: tijdelijk kenteken waarmee de 4F4 naar het bedrijf gereden kon worden om aangepast te worden voor de Franse Telecom ?
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)