Telecom F4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Telecom F4
Ik zie nu mijn(import FR) R4F4 1983 heeft ook VF121
Re: Telecom F4
Mijn 839 type met een 782cc motor heeft een metalen fan en ook niet van die geponste bladen. Hier een foto van de bovenste poelie met fan montage. Ik zie in ieder geval geen extra ring ofzo.
Mijn spanrol en dynamo zijn niet meer origineel dus die posities kan ik niet voor je verifiëren. Daar heb ik eigen bevestiging voor gemaakt.
Wel kan ik voor je nameten hoe ver de schoepen van de radiateur staan.
Mijn spanrol en dynamo zijn niet meer origineel dus die posities kan ik niet voor je verifiëren. Daar heb ik eigen bevestiging voor gemaakt.
Wel kan ik voor je nameten hoe ver de schoepen van de radiateur staan.
Ouwe meuk is leuk
Re: Telecom F4
Dank voor de foto's, zal tzt de radiateur en kraag plaatsen. Hoe dichter de fan op de radiateur zit, hoe effectiever deze koelt, zolang er maar niks aanloopt. Ben beniewd of de kraag groot genoeg (voldoende diameter) is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Uitvoering 1984: PVC-fan !
Voor zover ik mij kan herinneren is de afstand tussen de fan en de ommanteling van de radiateur uiterst gering:
Voor zover ik mij kan herinneren is de afstand tussen de fan en de ommanteling van de radiateur uiterst gering:
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: Telecom F4
Dank voor de foto's, Jo. Hoe nauwer die kraag sluit, hoe effectiever de fan lucht aantrekt door de radiateur heen (ipv erlangsaf).
Inmiddels is trouwens het klepzittingfreesje binnen; een handgereedschapje dat verrassend goed werkt. Hiermee heb ik de beschadigde klepzitting prima kunnen herstellen. Vervolgens de nieuwe klep met wat slijppasta nog op de vers gefreesde zitting ingeslepen voor een zuigende passing: cilinderkop weer in orde.
Overigens heb ik de beschadiging er net niet helemaal uit gefreesd, om te zorgen dat de klep niet dieper in de kop komt te liggen dan strikt noodzakelijk. De beschadiging liep eerst nagenoeg over de volle radius van het pasvlak, terwijl nu zo'n driekwart weer zuiver sluitend is.
Inmiddels is trouwens het klepzittingfreesje binnen; een handgereedschapje dat verrassend goed werkt. Hiermee heb ik de beschadigde klepzitting prima kunnen herstellen. Vervolgens de nieuwe klep met wat slijppasta nog op de vers gefreesde zitting ingeslepen voor een zuigende passing: cilinderkop weer in orde.
Overigens heb ik de beschadiging er net niet helemaal uit gefreesd, om te zorgen dat de klep niet dieper in de kop komt te liggen dan strikt noodzakelijk. De beschadiging liep eerst nagenoeg over de volle radius van het pasvlak, terwijl nu zo'n driekwart weer zuiver sluitend is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Dat ziet er weer goed uit. Wist niet van het bestaan van zulke frezen. Groeten Lordje.
Re: Telecom F4
Mee eens, denk dat dit een goede reparatie is.
Na wat googlen kreeg ik de indruk dat dit soort frezen vrij standaard zijn, dwz dat het schuine pasvlak typisch pas na plaatsing van de klepzitting met een dergelijk freesje wordt aangebracht (de klepzittingen zijn dus vers uit de verpakking als het ware dikke ringen, met rechthoekige doorsnedes).
Na wat googlen kreeg ik de indruk dat dit soort frezen vrij standaard zijn, dwz dat het schuine pasvlak typisch pas na plaatsing van de klepzitting met een dergelijk freesje wordt aangebracht (de klepzittingen zijn dus vers uit de verpakking als het ware dikke ringen, met rechthoekige doorsnedes).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Bij het uitruimen van de laadbak kom je nog eens wat tegen:
Motortje loopt inmiddels! Wel nog de carterventilatie fatsoeneren; heb de beschikbare onderdelen gecombineerd tot iets functioneels, maar volgens mij zat er geen kloppend setje tussen.
Motortje loopt inmiddels! Wel nog de carterventilatie fatsoeneren; heb de beschikbare onderdelen gecombineerd tot iets functioneels, maar volgens mij zat er geen kloppend setje tussen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Toch fijn dat t loopt.
Ik zou wel ff kijken naar die carterventilatie aansluiting op je carburateur. Het lijkt of je nu een vernauwing maakt door de slang in de thule te proppen. Persoonlijk zou ik daar juist niks vernauwen. Carter mag best kunnen ademen.
Ik zou wel ff kijken naar die carterventilatie aansluiting op je carburateur. Het lijkt of je nu een vernauwing maakt door de slang in de thule te proppen. Persoonlijk zou ik daar juist niks vernauwen. Carter mag best kunnen ademen.
Ouwe meuk is leuk
Re: Telecom F4
Er is een stuk uit mijn koeltunnel gezaagd. Zal voor de functie weinig uitmaken, maar ziet er niet uit. Iemand nog zo'n tunnel over? Bestaan in meerdere breedtes, horizontale montagemaat 37cm.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Wat een mooi project! Overzichtelijk en wat een mooi patina.
Wat betreft die tunnel is denk ik makkelijk te herstellen. Uit houten plaat die cirkel zagen en je hebt een exacte mal voor tussen stukje maken. Denk een leuke klus
Wat betreft die tunnel is denk ik makkelijk te herstellen. Uit houten plaat die cirkel zagen en je hebt een exacte mal voor tussen stukje maken. Denk een leuke klus
Project rodeo6b schiet op.
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: Telecom F4
Moet al gek zijn wil ik niet nog zo'n windtunnel heb liggen...
groet
Harry
groet
Harry
Re: Telecom F4
Bedankt voor het aanbod, Harry, maar ik heb het provisorisch opgelost, zie foto. Aan de functie doet het verder niks af.
Ook de carterventilatie gefatsoeneerd, in de oranje slang zit een restrictie van 1 mm (afgezaagde borstbout).
Ook wat buig- en ontdeukwerk gedaan:
Voorbumper (en bumpersteunen) had ook een paar tikken gehad, en was ontzet door foutief afslepen. Nu weer toonbaar.
Volgende keer de ontsteking afstellen met stroboscoop en contacthoekmeter.
Ook de carterventilatie gefatsoeneerd, in de oranje slang zit een restrictie van 1 mm (afgezaagde borstbout).
Ook wat buig- en ontdeukwerk gedaan:
Voorbumper (en bumpersteunen) had ook een paar tikken gehad, en was ontzet door foutief afslepen. Nu weer toonbaar.
Volgende keer de ontsteking afstellen met stroboscoop en contacthoekmeter.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Telecom F4
Weet iemand trouwens of er stuurkogels in meerdere maten bestaan? De (nieuwe) kogels die er nu op zitten gaan niet diep genoeg de fusee in, dwz niet tot aan het conische stuk.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd