Krijg geen hard pedaal
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Krijg geen hard pedaal
Wat doe ik niet goed.
Heb een remsysteem met retour.
Nieuwe hoofdremcilinder achter remdrukverdeler gereviseerd.
Nieuwe remcilinders.
Remklauwen gereviseerd.
Begonnen met de hoofdremcilinder ontluchten.
Toe RA daarna LA daarna Rv daarna Lv.
Rondje steeds herhaald. Blijf een zwak pedaal/sponsig houden.
Bij handrem erop wel harder.
Wat doe ik niet goed. Zeer frustrerend
Graag tips
Heb een remsysteem met retour.
Nieuwe hoofdremcilinder achter remdrukverdeler gereviseerd.
Nieuwe remcilinders.
Remklauwen gereviseerd.
Begonnen met de hoofdremcilinder ontluchten.
Toe RA daarna LA daarna Rv daarna Lv.
Rondje steeds herhaald. Blijf een zwak pedaal/sponsig houden.
Bij handrem erop wel harder.
Wat doe ik niet goed. Zeer frustrerend
Graag tips
Project rodeo6b schiet op.
Re: Krijg geen hard pedaal
Remschoenen achteraan goed afgesteld? Na 3 tikken van de handremhendel moeten de schoenen beginnen te slepen, met 5 tikken moeten de achterwielen al redelijk vast staan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Krijg geen hard pedaal
Nee die komen ook niet goed vast.
Zijn toch zelfstellers.
Zijn toch zelfstellers.
Project rodeo6b schiet op.
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Krijg geen hard pedaal
Remolie ververst? Die trekt water aan.
Re: Krijg geen hard pedaal
Linker achterwiel opkrikken (of op andere wijze de remdrukverdeler in de stand dat er geen druk naar de achterremmen gaat) en de retourleiding ontluchten op de HRC.
Re: Krijg geen hard pedaal
In mijn ervaring stellen ze niet zelf. Dan is het niet op tijd aangrijpen van de handrem een teken dat de remschoenen verder naar buiten opgesteld moeten worden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Krijg geen hard pedaal
't zijn wel zelfstellers, maar als de remdrukbegrenzer de druk beperkt dan gaat het bijna niet en met de hand bijstellen werkt wel altijd, maar dan moet de trommel er wel makkelijk op en af kunnen.
Na het succesvol ontluchten van de retourleiding kan je de remdrukbegrenzer in de tegenovergestelde richting zetten (helemaal los) en dan een aantal keer hard trappen.
Re: Krijg geen hard pedaal
Tweety, wat bedoel je met de remdrukbegrenzer in tegenovergestelde richting zetten. Dat begrijp ik niet.
Project rodeo6b schiet op.
Re: Krijg geen hard pedaal
De remdukbegrenzer zit met een pin vebonden aan de linker swingarm, als de swingarm uitveert wordt deze pin aangetrokken en het ventiel wat in de begrenzer zit niet meer tegengehouden ondanks de druk in de leiding als gevolg van het intrappen van het pedaal. Hierdoor blokkeert het ventiel de kanalen naar de achterwielen en wordt het kanaal naar de retourleiding geopend. In principe de begrenzer stelbaar doormiddel van een moer op de draad van de pin door de swingarm. Indien er geen spanning staat op de pin zorgt een veer dat de begrenzer de kanalen naar de achterwielen volledig open zet. (beter geen begrenzer dan geen achterremmen, remsysteem ontwerp is zo. )
Het hele idee van een begrenzer is dat wanneer de achterwielen uitveren en dus de wieldruk op de achterwielen afneemt, de remdruk op de achterwielen te verminderen om een blokkerend achterwiel en een slippende auto te voorkomen.
Het systeem met 4 leidingen op de begrenzer gebruikt de retourleiding om in geval van uitvering van de achterwielen de remdruk die daar wordt weggenomen, naar de voorremmen te verhuizen. Zolang er nog lucht in de retourleiding zit, zit het in het remsysteem.
Dus de uitersten.
- Of bevestigd en de swingarm helemaal uitgeveert. (om de achterwielen te ontluchten)
- Of helemaal los van de swingarm (om de retourleiding te ontluchten)
D'r zit nog een veer tussen toch, dus ik denk dat je wel ongeveer ziet wanneer dat ver genoeg is.
Het 'ventiel' is eigenlijk een soort cylindertje. Bij een systeem met een begrenzer met 3 leidingen is er geen retourleiding dus heoft die ook niet ontlucht te worden.
Het hele idee van een begrenzer is dat wanneer de achterwielen uitveren en dus de wieldruk op de achterwielen afneemt, de remdruk op de achterwielen te verminderen om een blokkerend achterwiel en een slippende auto te voorkomen.
Het systeem met 4 leidingen op de begrenzer gebruikt de retourleiding om in geval van uitvering van de achterwielen de remdruk die daar wordt weggenomen, naar de voorremmen te verhuizen. Zolang er nog lucht in de retourleiding zit, zit het in het remsysteem.
Dus de uitersten.
- Of bevestigd en de swingarm helemaal uitgeveert. (om de achterwielen te ontluchten)
- Of helemaal los van de swingarm (om de retourleiding te ontluchten)
D'r zit nog een veer tussen toch, dus ik denk dat je wel ongeveer ziet wanneer dat ver genoeg is.
Het 'ventiel' is eigenlijk een soort cylindertje. Bij een systeem met een begrenzer met 3 leidingen is er geen retourleiding dus heoft die ook niet ontlucht te worden.