verrotte kokerbalken / fase 2
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hier zijn we weer.
Ten eerste: Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) kan met recht 'citrofile' worden genoemd, er staan (hele) oude citroëns in alle types, enkele oude Peugeots èn hij heeft een tiental R4-tjes in onderhoud. Desgevraagd weet hij niets van het gerucht dat hij tevens Alfa dealer zou zijn, ik heb ze bij hem ook niet gezien.
Tem tweede: hij heeft kontakt gezocht met Gordini; het tussenlassen van die 'hulpstukken' betekent ongeveer 30 uur werk, ergo iets tussen de € 1500 en € 2000!. Hamvraag: heb ik dat voor het op de weg houden van mijn lieve R4-tje over?
Weet iemand nog wat? Suggesties?
Dankdankdank
Berend
Van mijn verder hele mooie GTL uit 1982 zijn de kokerbalken bij de achterwielophanging doorgerot. Mijn garage vraagt zich af - en ik dus ook - of er voor dit euvel binnen de R4 club een standaard oplossing is. Schijnt immers vaker voor te komen ..! Tips & suggesties, ook evt hierin gespecialiseerde lassers, zijn welkom.
Dankdankdank
Berend
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: berend op 2003-07-29 20:47 ]</font>
Ten eerste: Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) kan met recht 'citrofile' worden genoemd, er staan (hele) oude citroëns in alle types, enkele oude Peugeots èn hij heeft een tiental R4-tjes in onderhoud. Desgevraagd weet hij niets van het gerucht dat hij tevens Alfa dealer zou zijn, ik heb ze bij hem ook niet gezien.
Tem tweede: hij heeft kontakt gezocht met Gordini; het tussenlassen van die 'hulpstukken' betekent ongeveer 30 uur werk, ergo iets tussen de € 1500 en € 2000!. Hamvraag: heb ik dat voor het op de weg houden van mijn lieve R4-tje over?
Weet iemand nog wat? Suggesties?
Dankdankdank
Berend
Van mijn verder hele mooie GTL uit 1982 zijn de kokerbalken bij de achterwielophanging doorgerot. Mijn garage vraagt zich af - en ik dus ook - of er voor dit euvel binnen de R4 club een standaard oplossing is. Schijnt immers vaker voor te komen ..! Tips & suggesties, ook evt hierin gespecialiseerde lassers, zijn welkom.
Dankdankdank
Berend
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: berend op 2003-07-29 20:47 ]</font>
Inzetstukken zijn te koop.
Garage Gordini in Maassluis is een adres waar je dit lasklusje in goed vertrouwen kan laten uitvoeren.
Is zijn specialisme. Voor snel APK-laswerk (bakwerk) hoef je er niet te komen. Hij doet het goed, of hij doet het niet.
Als je toch serieus overweegt om je 4 te redden is het eventueel een optie. Liever bij iemand die die plek niet voor de eerste keer openslijpt.
Goedkoop lassen kunnen ze verder overal.
Garage Gordini in Maassluis is een adres waar je dit lasklusje in goed vertrouwen kan laten uitvoeren.
Is zijn specialisme. Voor snel APK-laswerk (bakwerk) hoef je er niet te komen. Hij doet het goed, of hij doet het niet.
Als je toch serieus overweegt om je 4 te redden is het eventueel een optie. Liever bij iemand die die plek niet voor de eerste keer openslijpt.
Goedkoop lassen kunnen ze verder overal.
He Ron,
Bedankt voor de tip. Vraagje: haal ik nu die inzetstukken op en ik laat Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) de job doen, of rijd ik met mijn gammele 4-tje naar Maassluis? (Durf ik opeens niet zo goed meer!)Ik woon zelf in Leiden.
Bedankt voor de tip. Vraagje: haal ik nu die inzetstukken op en ik laat Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) de job doen, of rijd ik met mijn gammele 4-tje naar Maassluis? (Durf ik opeens niet zo goed meer!)Ik woon zelf in Leiden.
Op 2003-07-14 22:56, schreef Ron:
Inzetstukken zijn te koop.
Garage Gordini in Maassluis is een adres waar je dit lasklusje in goed vertrouwen kan laten uitvoeren.
Is zijn specialisme. Voor snel APK-laswerk (bakwerk) hoef je er niet te komen. Hij doet het goed, of hij doet het niet.
Als je toch serieus overweegt om je 4 te redden is het eventueel een optie. Liever bij iemand die die plek niet voor de eerste keer openslijpt.
Goedkoop lassen kunnen ze verder overal.
Folkert noemde niet de achternaam van Paul, maar z'n nick : r4f6gtxautomaat.
Als je een search doet op het forum kom je vast wel achter z'n whereabouts.
En die inzetstukken kan je zelf kopen bij de automaterialenboer of de internet-bedrijfjes (ben de naam kwijt van die beroemde goedkope), of je laat het die plaatwerker zelf regelen via zijn kanalen. Aan de ene kant weer korting, aan de andere kant weer z'n marge, maar goed.
En je kan altijd naar Maassluis rijden voor een indicatie. Hij neemt er de tijd voor, en je zal overtuigd raken van z'n kennis.
Z'n laswerk is grondig, maar je zit dan ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
Wat is de toekomst van je 4 je waard moet je bedenken.
Als je een search doet op het forum kom je vast wel achter z'n whereabouts.
En die inzetstukken kan je zelf kopen bij de automaterialenboer of de internet-bedrijfjes (ben de naam kwijt van die beroemde goedkope), of je laat het die plaatwerker zelf regelen via zijn kanalen. Aan de ene kant weer korting, aan de andere kant weer z'n marge, maar goed.
En je kan altijd naar Maassluis rijden voor een indicatie. Hij neemt er de tijd voor, en je zal overtuigd raken van z'n kennis.
Z'n laswerk is grondig, maar je zit dan ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
Wat is de toekomst van je 4 je waard moet je bedenken.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
"le garage" is een zogenaamde citrofiel garage. Dus alles van TA via 2CV en DS/ID tot aan de XM. Verder schijnt hij ook nog alfa dealer te zijn
Blijkbaar verdwaalt daar nog wel eens een 4tje.
_________________
Jesus bought my hotrod
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-07-15 10:44 ]</font>
Blijkbaar verdwaalt daar nog wel eens een 4tje.
_________________
Jesus bought my hotrod
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-07-15 10:44 ]</font>