72er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 72er
Op die plek was de dakrand van de rode Savane bijzonder krokant, dus ik kan mij voorstellen dat daar wel wat vocht binnengekomen is. Maar mooi dat het hemeltje weer een nieuw leven tegemoet kan zien.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: 72er
Bezig met een technische klus aan een andere R4, dus weinig voortgang voor het restauratieproject.
Toch nog bumpers en velgen gespoten (met de gebruikelijke bruine onderlaag) en ook de voorspatborden gemonteerd:
Toch nog bumpers en velgen gespoten (met de gebruikelijke bruine onderlaag) en ook de voorspatborden gemonteerd:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Dankje, maar hij moet niet té mooi/nieuw worden. Op de foto zie je de roodbruine onderlaag nog wat doorschemeren (in het echt is dit duidelijker te zien).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: 72er
Echt een leuk project hoor! Respect! Ik wou dat ik dat allemaal kon
Re: 72er
Tussen 2 klussen in opdracht wat tijd gevonden om nog eens naar de achterklep te kijken. Deze blijkt eigenlijk niet te laag te hangen, maar wijkt aan de bovenkant een beetje. Ik heb het eens vergeleken met mijn andere R4 met dit type achterklepscharnieren, en de scharnierdelen op de carrosserie blijken bij de projectauto verder te wijken. Ik heb met een zware moker geprobeerd de scharnieren wat bij te buigen om hiervoor te compenseren, maar dit is niet gelukt; ze zijn kennelijk nogal stevig. Ik vermoed dat deze scharnierdelen af fabriek gewoon meer wijken, en denk dat ik het maar zo ga laten. Het (gebruikte) achterkleprubber wijkt nu een beetje; ik ga eens aankijken of dat lekkageproblemen geeft. Mogelijk valt dat mee dankzij het dakgootje.
Bestaande auto: scharnierdeel gaat direct langs dakgootje omhoog:
Projectauto: enkele mm's ruimte:
Bestaande auto: scharnierdeel gaat direct langs dakgootje omhoog:
Projectauto: enkele mm's ruimte:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Voor wie het wil weten: het is een 1400cc motor uit een Volvo (motorcode beginnend met B14) met o.a. aangepaste cilinderkop en een versnellingsbak met code HA0 159 (viewtopic.php?p=179505#p179505)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Weer eens tijd gevonden voor dit restauratieproject: aandrijfassen geplaatst en ook een en ander geplaatst en aangesloten in de motorruimte.
De cilinderkop die ik gebruik heb om deze 1400cc motor te bouwen heeft een wateraansluiting die voor de R4 overbodig is. Ik heb deze maar gewoon dicht gelast.
Op deze plek zit normaal de sensor voor de koptemperatuur. Ik ga dan nu een waterpomp plaatsen waar zo'n sensor in zit, en misschien elders op de kop de gebruikelijke sensor monteren. Als ik ze parallel aansluit zou het dashboardlampje moeten afgaan zodra 1 vd 2 triggert.
De cilinderkop die ik gebruik heb om deze 1400cc motor te bouwen heeft een wateraansluiting die voor de R4 overbodig is. Ik heb deze maar gewoon dicht gelast.
Op deze plek zit normaal de sensor voor de koptemperatuur. Ik ga dan nu een waterpomp plaatsen waar zo'n sensor in zit, en misschien elders op de kop de gebruikelijke sensor monteren. Als ik ze parallel aansluit zou het dashboardlampje moeten afgaan zodra 1 vd 2 triggert.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Mooi werk en leuk om te volgen. Ik liep paar pagina's achter dus zag ook de opmerking over aantal reacties pas daarnet.
Op een ander forum waar ik regelmatig kom kun je reageren thumbs up etc in de post zelf. Daardoor is het ook snel/makkelijk om te reageren zonder perse tekst te gebruiken en de posts blijven iets opgeruimder.
Weet niet of zoiets makkelijk te regelen is uiteraard, maar wou t ff delen.
Op een ander forum waar ik regelmatig kom kun je reageren thumbs up etc in de post zelf. Daardoor is het ook snel/makkelijk om te reageren zonder perse tekst te gebruiken en de posts blijven iets opgeruimder.
Weet niet of zoiets makkelijk te regelen is uiteraard, maar wou t ff delen.
Re: 72er
Standaard 28mm luchtfilterhuis aangepast naar 32mm: dan kan ik straks ook standaard luchtfilters gebruiken.
Ook verdeler, dynamo, benzinepomp en waterpomp geplaatst.
En een GTL uitlaat. Bij zo'n oudje vind ik een (F6) uitlaat met knalpot onder het binnenscherm eigenlijk mooier, maar op deze manier gebruik ik die Bosal einddemper die al zo veel jaren op schap ligt ook eens.
Ook verdeler, dynamo, benzinepomp en waterpomp geplaatst.
En een GTL uitlaat. Bij zo'n oudje vind ik een (F6) uitlaat met knalpot onder het binnenscherm eigenlijk mooier, maar op deze manier gebruik ik die Bosal einddemper die al zo veel jaren op schap ligt ook eens.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd