Wel lampjes, geen geluid!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 22312Bericht Willem de Zwijger »

Je bedoelt het stekkertje aan het draadje naar het relais ? Ik heb een keer gehad dat hij niet goed contact maakte, en toen moest ik de carburateur en het uitlaatgebeuren losslopen voor ik hem te pakken had. Ik heb er flink kopervet tussen gestopt, de boel afgezegend en sindsdien geen storing meer gehad daar.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22313Bericht Rudi »

Ik denk dat jij met die oplossing de spijker op z'n kop hebt geslagen. Telkens als de wagen niet start, moet ik wat vringen en trekken aan het kabeltje en hij loopt weer als het spreekwoordelijke naaimachientje.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 22316Bericht Willem de Zwijger »

Dan moet je proberen of je het stekkertje kan pakken zonder dat de boel buiten handbereik komt. Dan kun je hem een beetje samenknijpen en vet er tussen stoppen. Vooral niet vergeten af te zegenen.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22332Bericht Rudi »

Afzegenen...? Je bedoeld in goed Doevens af-tapen [teepen]!
Al moet ik zeggen dat de tik met de hamer nog steeds goed voldoet...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22423Bericht Rudi »

Nu hoorde ik gisteren van een colleeg, dat de bendix dan vast blijft zitten en dus zou er vuil tussen blijven hangen. Nu staat mij iets bij van het uitblazen van de motor met wasmiddel om eventuele lekkages te kunnen ontdekken, hierbij zal ik het vuil wel in de startmotor hebben geblazen. Zijn remédie, open gooien, schoonmaken en weer gewoon verder rijden.
Plaats reactie