Wel lampjes, geen geluid!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Tja, het moest er een keer van komen, de auto vertikt het om te starten en daaropvolgend aan te slaan. Er is totaal geen actie waarneembaar onder de motorkap? Afgelopen weekend in Tubbergen geweest, toen ookal niet geheel probleemloos(kwam niet boven de 80, geen acceleratie) en nu dit. Is dit een logisch gevolg ervan of 2 losstaande gevallen, 850-je je laat me in de steek.
Echt helemaal niks? maar wel contactlampjes??
Dan gok ik toch andermaal op de startmotor of het relais ervan (hoor je een klik?)of de voeding ervan. Is in principe snel te tsjekken en evt fiksen. Revisie Startmotor kost alleen wel ff 80 zeuri o.i.d.
Dit alles staat wel helemaal los van het niet harder dan 80 rijden overigens...
Dan gok ik toch andermaal op de startmotor of het relais ervan (hoor je een klik?)of de voeding ervan. Is in principe snel te tsjekken en evt fiksen. Revisie Startmotor kost alleen wel ff 80 zeuri o.i.d.
Dit alles staat wel helemaal los van het niet harder dan 80 rijden overigens...
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Ja Folkert, inderdaad , die groene F4.
Het blijft een rare auto, heb ik eerst start problemen, carburateur eruit en reinigen.
Vervolgens geen acceleratie op de snelweg(iets waar jij geen problemen mee hebt)70 km/h en worden ingehaald door vrachtauto's, jakkes. En tot slot, wil het kreng ook niet starten, dus ook geen tik. Maar ik had al die keren wel een radio in gebruik!!! Wat gebeurt er als ik deze zou verwijderen, juist, alle problemen opgelost.
Het blijft een rare auto, heb ik eerst start problemen, carburateur eruit en reinigen.
Vervolgens geen acceleratie op de snelweg(iets waar jij geen problemen mee hebt)70 km/h en worden ingehaald door vrachtauto's, jakkes. En tot slot, wil het kreng ook niet starten, dus ook geen tik. Maar ik had al die keren wel een radio in gebruik!!! Wat gebeurt er als ik deze zou verwijderen, juist, alle problemen opgelost.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
Het probleem loste zichzelf op, omdat ik na Tubbergen huiswaarts reed, zonder licht, met veel moeite hangend achter een vrachtwagen en vond dat het <gedimd groot licht> aan moest. Door het licht aan te zetten kwam er een smeulende geur vanonder bij de radio vandaan. Meteen het licht uit en op een parkeerplaats de radio ontkoppeld, wat bleek tot mijn stomme verbazing...ik kon weer accelereren, de vrachtwagen werd netjes ingehaald en ook het stotteren was voorbij. Blijft alleen de startmotor over? En jawel Hr. Folkert hij was gered van de ondergang.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
al de startmotoren van R4 hebben vroeg of laat wel eens een probleem mijnen start heel goed behalve dat deze soms vrij ronddraait zonder de motor mee aan te drijven dan ist het gewoon stoppen met starten ff wachten en terug proberen en dan is die weg, hamer heb ik nog niet nodig gehad haal je startmotor er eens uit en reviseerd deze ff
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
- Locatie: Vorselaar,.. Belgie
ik had ergens een beschrijving van starmotoren te reviszeren maar vind ze niet direckt. maar volgens mij moet da lukken zelf ge haalt hem uiteen kuist alles wa vuil is smeert de plaatsen met bewegende delen (behalve koolborstels dan) en steekt deze terug helemaal ineen, verschil was in dienen boek stond bij op wa ge moest letten enzo