Wel lampjes, geen geluid!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 21966Bericht Rudi »

Tja, het moest er een keer van komen, de auto vertikt het om te starten en daaropvolgend aan te slaan. Er is totaal geen actie waarneembaar onder de motorkap? Afgelopen weekend in Tubbergen geweest, toen ookal niet geheel probleemloos(kwam niet boven de 80, geen acceleratie) en nu dit. Is dit een logisch gevolg ervan of 2 losstaande gevallen, 850-je je laat me in de steek.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 21967Bericht Bauke »

Echt helemaal niks? maar wel contactlampjes??

Dan gok ik toch andermaal op de startmotor of het relais ervan (hoor je een klik?)of de voeding ervan. Is in principe snel te tsjekken en evt fiksen. Revisie Startmotor kost alleen wel ff 80 zeuri o.i.d.

Dit alles staat wel helemaal los van het niet harder dan 80 rijden overigens...
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21981Bericht Ron »

Je hebt inderdaad minimaal twee problemen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 21986Bericht Jan-Geert »

is je massa goed ?? en de plus leiding?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 21994Bericht Folkert »

Was dat die groene F4?
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22109Bericht Rudi »

Ja Folkert, inderdaad , die groene F4.
Het blijft een rare auto, heb ik eerst start problemen, carburateur eruit en reinigen.
Vervolgens geen acceleratie op de snelweg(iets waar jij geen problemen mee hebt)70 km/h en worden ingehaald door vrachtauto's, jakkes. En tot slot, wil het kreng ook niet starten, dus ook geen tik. Maar ik had al die keren wel een radio in gebruik!!! Wat gebeurt er als ik deze zou verwijderen, juist, alle problemen opgelost.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 22112Bericht Bauke »

:???: Alle problemen? (de autotechnische dan) Ik vind het een acceleraadsel....
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22128Bericht Folkert »

Rudi, meen je nou echt dattie het na het verwijderen van de radio weer perfect doet? Klinkt wel heel frappant. Doch wederom een bijzonder mooi viertje (vooral de kleur...) gered!
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 22154Bericht The_Underd0g »

héhé mischien is er iet mis met de aansluiting van uw radio, je hebt hem tog niet in serie gezet ofzo ipv parallel over de accu :razz: mijn autoradio staad rechtstreeks over de accu (met zekering er tussen) geen problemen
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22189Bericht Rudi »

Het probleem loste zichzelf op, omdat ik na Tubbergen huiswaarts reed, zonder licht, met veel moeite hangend achter een vrachtwagen en vond dat het <gedimd groot licht> aan moest. Door het licht aan te zetten kwam er een smeulende geur vanonder bij de radio vandaan. Meteen het licht uit en op een parkeerplaats de radio ontkoppeld, wat bleek tot mijn stomme verbazing...ik kon weer accelereren, de vrachtwagen werd netjes ingehaald en ook het stotteren was voorbij. Blijft alleen de startmotor over? En jawel Hr. Folkert hij was gered van de ondergang.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 22250Bericht Folkert »

Klinkt wel heel goed/gemakkelijk... Overigens ook de laatste keer dat je me met meneer aangesproken hebt!
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22254Bericht Rudi »

Ik kan er ook niks aan doen, Folkert (zo goed), ja het lijkt allemaal erug gemakkelijk te gaan, totdat ik 's ochtends de hamer weer nodig had om de startmotor op gang te brengen. Nu is mijn vraag...Er zit daar een stekkertje, is dat niet te omzeilen middels een vast contact ofzo?
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 22279Bericht The_Underd0g »

al de startmotoren van R4 hebben vroeg of laat wel eens een probleem mijnen start heel goed behalve dat deze soms vrij ronddraait zonder de motor mee aan te drijven dan ist het gewoon stoppen met starten ff wachten en terug proberen en dan is die weg, hamer heb ik nog niet nodig gehad haal je startmotor er eens uit en reviseerd deze ff
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 22287Bericht Rudi »

Kan ik die dan zelf reviseren?
'T zou wel makkelijk zijn, doe ik nog iets . geef me maar een tip, of help me een eind op weg. Ik heb hier in de omgeving wel een bedrijf zitten, dat die dingen reviseerd.
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 22299Bericht The_Underd0g »

ik had ergens een beschrijving van starmotoren te reviszeren maar vind ze niet direckt. maar volgens mij moet da lukken zelf ge haalt hem uiteen kuist alles wa vuil is smeert de plaatsen met bewegende delen (behalve koolborstels dan) en steekt deze terug helemaal ineen, verschil was in dienen boek stond bij op wa ge moest letten enzo
Plaats reactie