Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3137
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 181981Bericht Hanz »

Dank jullie voor de complimenten! De Bella Señora wordt er verlegen van..
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3137
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 183728Bericht Hanz »

ik zie dat ik deze restauratie eigenlijk nooit heb afgemeld - foei! Daarom maar een paar foto's alvorens wat vragen te stellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hanz op di mei 07, 2024 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3137
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Van 'BeBe' naar 'la Bella Señora'

Bericht: # 183729Bericht Hanz »

... en nu dus de vragen aangaande wat dingetjes die zijn blijven liggen:

- ik had geen goede fotos van de rubbers van de achterdeur gemaakt dus ik weet niet meer hoe dat zat. De PR is niet heel behulpzaam. Het rubber dat aan de wagenzijde zit is makkelijk, die zit dus al. Verder zitten er dacht ik nog 1 rubber aan de bovenkant van de deur en 1 aan de onderkant. Ik had lang geleden al een setje gekocht, maar wat hoort waar? De bovenste is een oud rubber, die hoort er dus zeker op, maar ik heb er geen nieuwe van? De onderste 2 hebben allebei een pijlvorm maar ze zijn niet gelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Vraag 1: wie heeft fotos van wat er aan de boven- en onderkant van de achterdeur zit? Het liefst van een fourgonnetje van begin jaren 70
Vraag 2: de koppeling van de 3+1 334-bak is niet goed gesteld, ik krijg het ding bijna niet ontkoppeld. De stelmoer aan de schutbordzijde krijg ik niet gedraaid. Waar moet ik het ding stellen, en hoe weet ik of de afstelling goed is? Op gevoel?
Vraag 3: er lijkt aan het LV wiel iets aan te lopen. Dat zou zomaar de remkabel kunnen zijn, ik had het idee dat die niet op de goede manier door de remtrommel liep. Wie heeft daar een duidelijke foto van?
Plaats reactie