Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
wat ligt er in die van mij? is dat een R18 of R19?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Inderdaad een 847 Cleon motor.
1397cc
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Aja, ik zie het nu op het Engelse forum: https://www.renault4.co.uk/forum/thread ... lt-4.9862/
Wat was ook alweer jouw reden om vooral daar actief te zijn?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Jaren geleden een motorblok van een r5 automaat omgebouwd. Er zat een losse cylinderbus in dus geheel blok gedemonteerd en schoongemaakt. Het vliegwiel van een 1100 gtl er op gezet en een bronzen busje in de krukas gemaakt. De nokkenas was iets te lang maar de poulie hiervan aan gepast. Was minder werk dan wat Robert aan het doen is. Chappeau.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Mijn reden voor het minder actief zijn is dat hier bijna niemand zijn ervaring deelt.
Het is wat tam.
Op het Engelse Forum zijn een paar Renault monteurs actief die graag tips geven en opbouwende feedback geven over hoe dingen te doen.
Daar leer ik van.
Met mijn motor project deel ik mijn ervaring weer.
Ik mis hier Fons die ook regelmatig zijn feedback gaf en ook met tips kwam.
Een forum is een levend medium.
Dus misschien als het hier weer een beetje aantrekt ben ik hier vast ook wel weer wat actiever.
Het is wat tam.
Op het Engelse Forum zijn een paar Renault monteurs actief die graag tips geven en opbouwende feedback geven over hoe dingen te doen.
Daar leer ik van.
Met mijn motor project deel ik mijn ervaring weer.
Ik mis hier Fons die ook regelmatig zijn feedback gaf en ook met tips kwam.
Een forum is een levend medium.
Dus misschien als het hier weer een beetje aantrekt ben ik hier vast ook wel weer wat actiever.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Ik ben even uitgesleuteld, nadat vandaag mijn 311 oranje R1123 decouvrable, na een totaal-restauratie en vervanging van het chassis door een nieuw, werd goedgekeurd door de RDW in Schiedam. Aardige en deskundige keurmeester! Ik kocht de auto in Frankrijk zonder carte grise, maar met een factuur met correct chassisnummer en een algemeen informatie dossier, inclusief het boek 'Renault 4 tous les modeles 1961-1994', kon in een vooronderzoek door de RDW de identiteit en juiste datering van de auto worden vastgesteld. Het bestaande chassis nummer werd in het nieuwe chassis geslagen. Het stuk van het oude chassis met dat nummer moest daarbij worden ingeleverd.
Nu even pauze, wachten op het nieuwe kenteken en deze zomer een Frans road tripje en dan weer sleutelen aan een nieuw project!
Nu even pauze, wachten op het nieuwe kenteken en deze zomer een Frans road tripje en dan weer sleutelen aan een nieuw project!
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
alhier, tenminste in Tilburg, is enige vooruitgang te bespeuren:
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Ik was 2 jaar geleden bezig met een restauratie van een 4l 1962 en een r4 f4 combi van 1977. Maar ik heb een auto ongeval gehad (buiten mijn schuld om) en ni door lichamelijke schade tot op heden nog niet in staat om verder te gaan helaas.
Maar lees elke dag het forum om te kijken of er iets nieuws word gemeld.
Mvrgr fransoos
Maar lees elke dag het forum om te kijken of er iets nieuws word gemeld.
Mvrgr fransoos
Re: Waar zijn de sleutelaars gebleven?
Ah ok, dus wel nog projecten, maar met weinig (recente) ontwikkelingen.
Maar ook bij de topics "sleutelen aan de R4" zie ik niet meer zo veel (interessante) activiteit als enkele jaren geleden.
Maar ook bij de topics "sleutelen aan de R4" zie ik niet meer zo veel (interessante) activiteit als enkele jaren geleden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd