850cc motor op chassis van een 1100cc mogelijk?
Geplaatst: vr nov 08, 2019 10:48 am
Hallo medeliefhebbers
Mijn eerste keer op dit forum en ook de eerste keer dat ik een R4 onder handen ga nemen!. Dus is het wellicht netjes mij even voor te stellen.
Kristof is de naam en ik ben 37 jaar oud, zo kort en krachtig. Interessanter is wellicht het project!
een Renault R4 TL van 1982 zou een 850cc moeten zijn. De auto is volledig compleet en orrigineel. Hij is destijds na zijn dienst als BOB-voertuig (Bijzondere OpsporingsBrigade) overdekt aan de kant gezet.
Nu de vraag waar jullie als experts ter zake wellicht kunnen helpen:
Ik beschik over een chassis van een recentere GTL in perfecte staat ZONDER laswerk, .... het idee was eenvoudig, "afdraaien van het oude chassis, en stapje voor stapje op het nieuwe chassis zetten, dan hou ik het overzicht makkelijk", MAAAAAR is dat wel zo eenvoudig? Ik heb namelijk ooit eens horen vertellen dat de verschillende motoren ook verschillende bevestigingspunten hebben? Klopt dat? of zijn er nog andere dingen waar ik tegen aan ga lopen? In ieder geval ben ik blij met alle info, zelfs al zou die niet met deze vraag te maken hebben, want als je van VW liefhebber naar een R4 gaat dan heb je waarschijnlijk heel wat bij te leren
In ieder geval alvast bedankt op voorhand voor alle moeite die jullie nemen om de R4 kennis te delen.
Mijn eerste keer op dit forum en ook de eerste keer dat ik een R4 onder handen ga nemen!. Dus is het wellicht netjes mij even voor te stellen.
Kristof is de naam en ik ben 37 jaar oud, zo kort en krachtig. Interessanter is wellicht het project!
een Renault R4 TL van 1982 zou een 850cc moeten zijn. De auto is volledig compleet en orrigineel. Hij is destijds na zijn dienst als BOB-voertuig (Bijzondere OpsporingsBrigade) overdekt aan de kant gezet.
Nu de vraag waar jullie als experts ter zake wellicht kunnen helpen:
Ik beschik over een chassis van een recentere GTL in perfecte staat ZONDER laswerk, .... het idee was eenvoudig, "afdraaien van het oude chassis, en stapje voor stapje op het nieuwe chassis zetten, dan hou ik het overzicht makkelijk", MAAAAAR is dat wel zo eenvoudig? Ik heb namelijk ooit eens horen vertellen dat de verschillende motoren ook verschillende bevestigingspunten hebben? Klopt dat? of zijn er nog andere dingen waar ik tegen aan ga lopen? In ieder geval ben ik blij met alle info, zelfs al zou die niet met deze vraag te maken hebben, want als je van VW liefhebber naar een R4 gaat dan heb je waarschijnlijk heel wat bij te leren
In ieder geval alvast bedankt op voorhand voor alle moeite die jullie nemen om de R4 kennis te delen.