startproblemen na koppakking vervangen
Geplaatst: di jul 16, 2019 1:52 pm
Hoi beste leden en liefhebbers van een Renault
Ik ben lid van de clubcinq forum, maar deze is niet meer actief en ik kan geen onderwerp starten door waarschijnlijk een verouderd systeem. Vandaar dat ik zojuist hier lid ben geworden en wellicht kan er iemand meedenken.
Mijn vader en broer proberen mijn Renault Express 1.4 (automaat uit 1994) weer tot leven te krijgen na en kapotte koppaking.
Ik heb hem sinds iets meer dan een jaar in mijn bezit en was erg goed onderhouden door de vorige autoliefhebber en eigenaar. Hij heeft in dit jaar nog nooit zoveel km als bij mij gereden. In 1 jaar 15.000 km en voorheen enkel 2000 per jaar. De teller staat nu op 96.000. Nadat we een half jaar geleden de distributieriem hebben vervangen is nu toch helaas de koppakking kapot gegaan
Dit hebben ze gedaan en nageken:
koppakking & bougies vernieuwd, termostaat vervangen
en standaard beurt zoals oliefilter, luchtfilter
verse 10w40 olie en blauwe koelvloeistof
koelvloeistof tank en leidingen gespoeld
start meteen probleemloos en daarna goed warm laten worden door stationair draaien en gas geven,uitlaat rookt nog door (begrijpelijk)
maar de te hoge druk in het koelvloeistof vat komt weer terug en de witte rook uit uitlaat blijft komen
laten rusten vanwege lange werkdag met de koppakking en de motor is nu te heet
volgende dag start hij, wordt naar buiten gereden maar dan slaat motor meteen af en niet meer aan
nieuwe termostaat nagekeken en zelfs toch de oude er terug in gezet
hij krijgt vonken van ontsteking, accu is vol, benzine toevoer is goed, zelfs na handmatig toedienen
ook daarna wil hij niet lopen, wel even starten maar slaat af
vanwege vermoeden van verzuipen motor met benzine weer een dag laten rusten
vandaag starten ging goed maar bij gas geven afslaan
daarna niet meer kunnen starten
wat zou het kunnen zijn?
bobine? carborateur? een kabeltje? een leiding? luchtbel?
Ik hoop dat er iemand me hier op korte termijn op weg kan helpen. Maar het kan zijn dat mijn type auto hier niet aansluit...
Bvd
carmen
Ik ben lid van de clubcinq forum, maar deze is niet meer actief en ik kan geen onderwerp starten door waarschijnlijk een verouderd systeem. Vandaar dat ik zojuist hier lid ben geworden en wellicht kan er iemand meedenken.
Mijn vader en broer proberen mijn Renault Express 1.4 (automaat uit 1994) weer tot leven te krijgen na en kapotte koppaking.
Ik heb hem sinds iets meer dan een jaar in mijn bezit en was erg goed onderhouden door de vorige autoliefhebber en eigenaar. Hij heeft in dit jaar nog nooit zoveel km als bij mij gereden. In 1 jaar 15.000 km en voorheen enkel 2000 per jaar. De teller staat nu op 96.000. Nadat we een half jaar geleden de distributieriem hebben vervangen is nu toch helaas de koppakking kapot gegaan
Dit hebben ze gedaan en nageken:
koppakking & bougies vernieuwd, termostaat vervangen
en standaard beurt zoals oliefilter, luchtfilter
verse 10w40 olie en blauwe koelvloeistof
koelvloeistof tank en leidingen gespoeld
start meteen probleemloos en daarna goed warm laten worden door stationair draaien en gas geven,uitlaat rookt nog door (begrijpelijk)
maar de te hoge druk in het koelvloeistof vat komt weer terug en de witte rook uit uitlaat blijft komen
laten rusten vanwege lange werkdag met de koppakking en de motor is nu te heet
volgende dag start hij, wordt naar buiten gereden maar dan slaat motor meteen af en niet meer aan
nieuwe termostaat nagekeken en zelfs toch de oude er terug in gezet
hij krijgt vonken van ontsteking, accu is vol, benzine toevoer is goed, zelfs na handmatig toedienen
ook daarna wil hij niet lopen, wel even starten maar slaat af
vanwege vermoeden van verzuipen motor met benzine weer een dag laten rusten
vandaag starten ging goed maar bij gas geven afslaan
daarna niet meer kunnen starten
wat zou het kunnen zijn?
bobine? carborateur? een kabeltje? een leiding? luchtbel?
Ik hoop dat er iemand me hier op korte termijn op weg kan helpen. Maar het kan zijn dat mijn type auto hier niet aansluit...
Bvd
carmen