geluids-isolatie van de R4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 21156Bericht David »

Als je ECHT stilte wilt in je auto moet je een Jag V12 kopen, of daar in ieder geval de isolatie nader bestuderen. Ik denk dat je met het isoleren van motorkap/schutbord (aan twee kanten desnoods)/vloer een heel eind op de goede weg bent. De eenvoudigste manier is het monteren van een stevige sterio-installatie: wedden dat je de motor niet meer hoort!?? :grin:
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 21190Bericht The_Underd0g »

ik hoor mijn motor liever vel vind da leuk geluidje :razz: en kan ik terwijl horen of deze nog goed draait
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 21210Bericht David »

Als je TE goed isoleert en je bent vergeetachtig, kan het voorkomen dat je op de snelweg met 110 rijdt en denkt: wat is er mis, hij gaat niet harder!! Totdat je merkt dat je in z'n 3 rijdt...... :grin: :lol:
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21215Bericht Ron »

Zo'n V12 draait wat stabieler dan een 4-cilinder. Scheelt ook.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21216Bericht Ron »

Overigens denk je dan op de snelweg dat je 100 rijdt, terwijl je je afvraagt waarom de rest van de auto's onnodig 40 rijdt.
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 21217Bericht David »

Hoe zou een W18 (Bugatti) aanvoelen??? Als een grote reus die je een zijdenzachte (harde!!) duw in je rug geeft?? Een 19-voudig-gelagerde krukas...
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 21236Bericht Ron »

Alleen voor de motor zou je die wagen al willen hebben!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 21264Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-06-05 22:24, schreef David:
Als je TE goed isoleert en je bent vergeetachtig, kan het voorkomen dat je op de snelweg met 110 rijdt en denkt: wat is er mis, hij gaat niet harder!! Totdat je merkt dat je in z'n 3 rijdt...... :grin: :lol:
Spreek je uit ervaring??? :???:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 21270Bericht David »

Gelukkig niet, maar ik kan me er heel levendig iets bij voorstellen. (muziek hard, druk in gesprek...) Ik heb eens een verhaal gehoord van vrienden van mijn ouders die in de jaren 70 naar een rockconcert waren geweest in Amsterdam (Van Haelen ofzoiets) en die lui waren ZO doof na afloop dat ze bij Utrecht de vier pas ontdekten...Zal wel een sterk verhaal zijn, maar toch! :razz: :lol:
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 21290Bericht jbeekmann »

nog even over goedkoop schuim in je motorruim: Het isolatiemateriaal wat hier speciaal voor te koop is heeft twee belangrijke eigenschappen: 1: het heeft een hoge ontbrandingstemperatuur, 2: het is oliebestendig. Er zit om dat voor elkaar te krijgen een speciaal laagje over het schuim, dit zorgt er onder andere ook voor dat het geen benzinedampen opneemt. Zodoende is het ook minder brandgevaarlijk. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt als het wel dampen opneemt en er een vonkje in de buurt komt...
Samenvattend: gebruik geen goedkoop noppenschuim van een kampeermatje. Dat spul bij Conrad is volgens mij het goedkoopst en wordt ook mooi bij je thuisbezorgd, er zit al een zelfklevend laagje aan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Esther-VL

Bericht: # 21298Bericht Esther-VL »

Dus beter niet van dat pyramideschuim gebruiken?
dat spul van Conrad, hoe heet dat precies, want ik heb al gezocht, maar ik kan het niet vinden??
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 21302Bericht David »

Het schuim dat ik begruikt heb was ook brandvertragend en speciaal voor geluidsisolatie, dus niet zo'n campingmatje. Of het spul ook benzinebestendig/oliebestendig is weet ik niet, maar het gaat eigenlijk prima zo. Ik heb destijds ook rondvraag gedaan naar professionele(re) isloatie (zoals die bij Conrad wellicht), maar die vond ik erg prijzig!
Plaats reactie