Celadon te koop

Auto's, onderdelen enz. aangeboden

Moderators: Rik H., R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Celadon te koop

Bericht: # 172227Bericht FF Erik
ma mar 04, 2019 9:57 am

Afbeelding

Fotoalbum:
https://www.flickr.com/photos/145134326@N04

CELADON
Schitterende en handige Renault 4 bestel te koop.


Renault 4 F6
Bouwjaar 30 juni 1984 (bijna 35 jaar)
1100 motor
Benzine/LPG
Renault-kleur vert celadon 916
Kilometerstand 111.000 km.
Taxatiewaarde € 8.500,00 (2015)
APK (tweejaarlijks) geldig tot 1 mei 2019
Mag in alle Nederlandse milieuzones rijden.



Het verhaal van Celadon
Deze auto heb ik samen met R4 specialist Garage Gordini in Oosterland in de jaren 2010 en 2011 met veel tijd, plezier en aandacht gerestaureerd. Het is een F6 uit 1984 met een 1100 motor op benzine/LPG.

Oorspronkelijk was het de boodschappenauto van een zorginstelling (klooster) in België. In februari 1986 kwam de auto naar Nederland en werd het de auto van een bedrijf in de Krimpenerwaard. Via een tussenhandelaar kocht Garage Gordini haar in 1996. Ongeveer vijftien jaar lang hield de auto veilig en droog een winterslaap bij hen, toen nog gevestigd in Maassluis. Vandaar de voor haar leeftijd nog lage kilometerstand en uitstekende staat van plaatwerk en bodem.

Een erg goede basis dus. We hebben nadat de auto in april 2010 door mij gekocht was alles getest, nagekeken, gedemonteerd en laten spuiten. Daarna is de auto stukje bij beetje weer in elkaar gezet en zijn dingen verbeterd waar dat nodig was. Kosten noch moeite werden gespaard. Er is dus veel in nieuwe onderdelen geïnvesteerd. De onderkant en wielkasten zijn volledig afgekrabd, geborsteld en van een nieuwe laklaag en coating voorzien. Ook de bodem van de passagiersruimte is afgekrabd, gekit en opnieuw in de lak gezet. Balken en holle ruimtes zijn ingespoten met Tectyl ML holle ruimte bescherming.

Het zwarte dashboard komt van Harry Velthuis en de zwarte skai stoelen en panelen komen uit een Italiaanse R4 GTL. Het zwarte interieur is nog in zeldzaam goede staat en heb ik dankzij het R4 Club-forum kunnen redden van een sloperij in Rotterdam.

De bijzondere kleur is vert celadon 916. Deze kleur zag ik ooit bij een F6 uit 1981 bij Garage de l'Est in Vlaardingen en ik was meteen overtuigd. Dit werd de kleur. Veel beter dan wit, zoals de auto in 1984 uit de Renaultfabriek is komen rijden.

Celadon is superhandig vanwege de grote laadruimte en heeft voor lange vracht een girafon (bovenklep). Er zijn twee kleine zijruiten in de laadruimte aangebracht. Handig in druk verkeer bij het inhalen en afslaan. De F6 is betrouwbaar, zuinig door rijden op LPG (50 liter tank), rijdt heerlijk, is krachtig en komt met gemak aan de 130 km p/u. Het is fantastisch om er mee te rijden. Overal reageren mensen enthousiast. In binnen- en buitenland. De auto staat droog en veilig in een garage in de buurt en wordt regelmatig van stal gehaald voor vakanties en plezierritten.

Waarom verkopen?
Vanwege de aankoop van een oud huis (klussen) zijn de vakanties tijdelijk opgeschort en krijgt Celadon helaas door tijdgebrek niet meer de aandacht die ze verdiend.

Wat heeft aandacht nodig?
Er zijn wat beginnende roestplekjes aan de carrosserie. De bodem heeft op twee kleine plekken aandacht nodig. De kachelventilator (fan) heeft soms een hapering.
Wanneer dit goed is aangepakt heb je weer een schitterende, betrouwbare Renault 4.

Wat is er goed?
Het is een uitzonderlijk goede F6. Bijna altijd zijn het bedrijfsauto’s geweest waar helaas vaak onverschillig mee om werd gegaan. Celadon is hierop een uitzondering doordat ze bijna vijftien jaar een winterslaap hield en altijd binnen is gestald. Ook na de grote restauratie in 2011. De auto loopt geweldig op LPG. Op benzine rijdt de auto ook prima maar eigenlijk wordt dat zelden gedaan (duurdere brandstof). De auto start perfect op LPG.


Er is een hele waslijst aan onderdelen en reparaties in de auto gegaan.
Dit zijn de belangrijkste:

nieuwe voorruit
nieuwe achterruit met verwarming
radio met CD-speler en in de laadruimte 2 dakspeakers
zwarte kokosmat in de passagiersruimte
antislipmat in de laadruimte
originele F6 trekhaak
gasinstallatie (LPG) vernieuwd in 2011
gele lampen voor
handige kaartenbakken aan beide portieren en een flesjeshouder onder de radioconsole
nieuwe verlichtingsarmaturen voor en achter
handige witte achteruit rijd verlichting (originele armatuur nog aanwezig bij de reserveonderdelen)
authentieke donkerblauwe oldtimer kentekenplaten. Ook gele kentekenplaten en een witte plaat voor een aanhanger aanwezig
nieuwe buitenspiegels
4 Michelin banden
uitlaat compleet vernieuwd
nieuwe accu (december 2016)
o.a. ook vervangen: koppelingskabel, condensator, contactpunten, tellerkabel, remleidingen en brandstofleidingen


Extra reserve-onderdelen:

Achterbumper (gebruikt)
Twee hoekstukken van de achterbumper (nieuw gespoten)
ontstekingssetje
originele armatuur kentekenplaatverlichting achter (vervangen door handige witte achteruit rijd verlichting)
kleine hoeveelheid autolak in de juiste kleur



Vraagprijs € 5999,- euro.


Mail a.u.b. naar: f_f_erik@yahoo.co.uk

Erik Optenkamp


Fotoalbum:
https://www.flickr.com/photos/145134326@N04
Laatst gewijzigd door FF Erik op wo mar 13, 2019 12:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9928
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Celadon te koop

Bericht: # 172229Bericht R4F6GTX Automaat
ma mar 04, 2019 11:33 am

Hoezo mag je in alle Nederlandse milieuzones rijden?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"

Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 950
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Celadon te koop

Bericht: # 172235Bericht FF Erik
ma mar 04, 2019 3:10 pm


Plaats reactie