Denk dat je die ombouwtopics maar eens moet doornemen, Elleirim. De Cleon-motor is er zowel in 1100 als 1400cc. De meest voorkomende (latere) 1400cc versies lagen dwarsgeplaatst in de auto, hadden dan de poulie op de krukas en de waterpomp (dus) aan distributiezijde. Bovendien hadden ze een vrij groot spruitstuk en een kop met afwijkende poorten. Om al die redenen niet 1 op 1 in een R4 te zetten, maar ombouwen naar een passende configuratie kan dus wel.
Dat blok dat je laat zien lijkt mij een 800 C710; dat is een 850cc motor.
Motorblok bovenkant zit onder de olie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Dank Bert, dan laat ik dat blokje ‘links’ liggen, daar schiet ik niets mee op.
Ben best handig op zich, diverse Alfa’s gerestaureerd, jaren terug een V8 in mijn Jeep CJ-5 gemonteerd ipv de lijn 6
Heb alleen niet meer de kracht en gezondheid, wel de goede zin.
Ben best handig op zich, diverse Alfa’s gerestaureerd, jaren terug een V8 in mijn Jeep CJ-5 gemonteerd ipv de lijn 6
Heb alleen niet meer de kracht en gezondheid, wel de goede zin.
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Hoi,
Ik gok dat dit een 1400 is, mede gezien de grote carburateur erop. Motorcode doet ook zoiets vermoeden.
Een GTL nokkenas zorgt voor niet al te veel vermogen, maar trekkracht vanaf stationair toerental. Samen met de GTL-versnellingsbak kon je volgens Renault het brandstofverbruik daarmee aardig drukken. Andere nokkenassen geven meer vermogen, en minder laagtoerige trekkracht...
Rudolf
Ik gok dat dit een 1400 is, mede gezien de grote carburateur erop. Motorcode doet ook zoiets vermoeden.
Een GTL nokkenas zorgt voor niet al te veel vermogen, maar trekkracht vanaf stationair toerental. Samen met de GTL-versnellingsbak kon je volgens Renault het brandstofverbruik daarmee aardig drukken. Andere nokkenassen geven meer vermogen, en minder laagtoerige trekkracht...
Rudolf
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Dat het een 850cc is, is niet alleen te zien aan de motorcode, maar ook aan de smalle cilinderkop, het distributiedeksel, en nog een aantal andere zaken typisch voor het Billancourt blok.
Overigens heb je gelijk dat er een vrij grote carburateur op zit, maar 32mm is bij de 850cc blokken standaard, terwijl de 1100cc blokken typisch uitgerust zijn met een 28mm Zenith IF.
Overigens heb je gelijk dat er een vrij grote carburateur op zit, maar 32mm is bij de 850cc blokken standaard, terwijl de 1100cc blokken typisch uitgerust zijn met een 28mm Zenith IF.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Welke nokkenas zou dan sneller zijn?
Wel eens gehoord dat die van een F6 meer vermogen geeft....
gr. Jan.
Wel eens gehoord dat die van een F6 meer vermogen geeft....
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Motorblok bovenkant zit onder de olie
Zie post van Ido onderaan deze thread: http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f= ... 7&p=168477
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd