Pagina 1 van 1

R4 staat scheef van achter

Geplaatst: zo jun 17, 2018 10:17 am
door Noud
Hallo leden,
Ik heb een vraag. Ik heb een Renault R4 van ‘87 geruild tegen mijn vorige project. Nu staat de Renault een beetje scheef, oftewel links hoger of rechts lager. De vorige eigenaar zegt dat hij dat heeft gedaan omdat hij zwaarder was dan zijn bijrijder (het is een ex-4L trophy auto) kan iemand mij uitleggen hoe ik hem terug op de juiste hoogte kan krijgen?

Alvast bedankt
Gr Noud

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: zo jun 17, 2018 11:30 pm
door harbourseal
Het is niet heel moeilijk, maar je hebt wel een speciaal gereedschap nodig wat je makkelijk zelf kunt maken van een draadeind en wat moeren en ringen.

doe maar een PB dan leg ik het je uit over de telefoon.

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: ma jun 18, 2018 8:21 pm
door Noud
Zou je mij anders kunnen helpen met dit te doen? Ik begin niet graag ergens aan waar ik niks van ken

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: di jun 19, 2018 12:58 pm
door Bertje
Weet je zeker dat het verschil in de achteras zit? Als het doel wwas om te compenseren voor verschil in gewicht van de mensen op de voorstoelen, dan is het logischer om met de torsiestaven aan de voorkant aan de slag te gaan

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: di jun 19, 2018 1:56 pm
door jandoe1000
Is het veel verschil? Een R4 hoort links iets hoger te staan dan rechts omdat hij dan mooi recht staat als de bestuurder er alleen in zit, wat meestentijds het geval is.

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: di jun 19, 2018 7:37 pm
door Noud
Volgens de vorige eigenaar heeft hij hem om hoog gezet. Nu ben ik niet zo zwaar en wil ik hem links toch wel graag een tandje lager

Re: R4 staat scheef van achter

Geplaatst: vr jun 22, 2018 9:25 am
door Bertje
Vraag eens aan die vorige eigenaar of hij echt de achteras uit elkaar heeft gehad, of eigenlijk toch vooraan de boel heeft versteld. Dat laatste is wat ij betreft logischer en minder werk, ligt dus meer voor de hand. Ik heb zelf meermaals voorwielophangingen los gehad om wagenhoogtes na te stellen, is vrij bewerkelijk als je de voorspanning vd staaf niet kunt meten.