Franse R4 Savane
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Franse R4 Savane
Oh ok, weer iets bijgeleerd.
Dacht omdat ze zo in 2 delen was vooraan dat het iets home-made zou zijn.
Bedankt voor de info.
Dacht omdat ze zo in 2 delen was vooraan dat het iets home-made zou zijn.
Bedankt voor de info.
Re: Franse R4 Savane
Bij mijn 4 zit op de achterste wielkasten een rubberen bekleding. Misschien dat je dat kan doen op jou wagen als geluidsdemping. Als je écht om geluidsdemping geeft heb je wel duidelijk een verkeerd model gekocht
Groeten, Bart
Groeten, Bart
Re: Franse R4 Savane
Geluidsdemping hoeft zeker niet, ik heb reeds een r4, dus ken ze wel
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Franse R4 Savane
Als het dan toch even over geluiddemping gaat. Als je de bevestiging van de uitlaat een beetje aanpast heb je schitterend resultaat. Zachtere ophang rubbers aan de bodemplaat en waar het kan ze gewoon weglaten (aan de achteras ingeval dat de uitlaat doorloopt tot achter)
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am
Re: Franse R4 Savane
dat klopt en die kan je beter er uit hallen en alle doppen in het chassis ook dan kan het vocht weg
Re: Franse R4 Savane
In elk geval nog genoeg ijzer aan de binnenschermranden om de maatvoering correct over te nemen op nieuw staal
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Franse R4 Savane
Hier zijn we weer terug
de voorbije maanden bezig geweest met andere werkjes en een draaispit gemaakt voor het chassis van de R4.
Deze is ondertussen gestript en het chassis is compleet kaal.
Gisteren vol goeie moed aan de laswerken begonnen, maar het chassis lijkt toch minder goed dan eerst gedacht...
Vooraan de voetenbakken is laswerk, zowel schuine deel als de bodemplaat, dit is vrij makkelijk op te lossen qua lassen en was ik ook op voorzien.
Swingarmbevestigingen links en rechts zijn helemaal weg, zit enkel nog wat PUR met roest rond , deze kan ik ook gewoon opnieuw bestellen en inlassen.
Maaar….
mijn grootste bezorgdheid zijn de achterste balken (vooral de linkse waar de remdrukverdeler opzit), de plaat waar de remverdeler opzit is helemaal rot, de onderkanten van beide balken zijn over een redelijke oppervlakte zeer krokant met al grote gaten in.... zijkanten beginnen ook al te ontbinden
dit zat allemaal mooi verborgen met PUR en Bitumencoating...
Hoe zit het met herstellingen aan deze balken? dit is vrij dik metaal dat uit verschillende lagen lijkt te bestaan, ook de gaten voor de bevestiging van de achteras staan er niet meer in , kunnen deze gespiegeld worden van de andere kant of zijn er extra gaten voor de remverdeler?
Ik probeer vanavond of morgen wat fotos te maken, maar zit zo wat met de angst dat het chassis moeilijk te redden gaat zijn als er nog meer verrassingen komen
mvg, silvio
de voorbije maanden bezig geweest met andere werkjes en een draaispit gemaakt voor het chassis van de R4.
Deze is ondertussen gestript en het chassis is compleet kaal.
Gisteren vol goeie moed aan de laswerken begonnen, maar het chassis lijkt toch minder goed dan eerst gedacht...
Vooraan de voetenbakken is laswerk, zowel schuine deel als de bodemplaat, dit is vrij makkelijk op te lossen qua lassen en was ik ook op voorzien.
Swingarmbevestigingen links en rechts zijn helemaal weg, zit enkel nog wat PUR met roest rond , deze kan ik ook gewoon opnieuw bestellen en inlassen.
Maaar….
mijn grootste bezorgdheid zijn de achterste balken (vooral de linkse waar de remdrukverdeler opzit), de plaat waar de remverdeler opzit is helemaal rot, de onderkanten van beide balken zijn over een redelijke oppervlakte zeer krokant met al grote gaten in.... zijkanten beginnen ook al te ontbinden
dit zat allemaal mooi verborgen met PUR en Bitumencoating...
Hoe zit het met herstellingen aan deze balken? dit is vrij dik metaal dat uit verschillende lagen lijkt te bestaan, ook de gaten voor de bevestiging van de achteras staan er niet meer in , kunnen deze gespiegeld worden van de andere kant of zijn er extra gaten voor de remverdeler?
Ik probeer vanavond of morgen wat fotos te maken, maar zit zo wat met de angst dat het chassis moeilijk te redden gaat zijn als er nog meer verrassingen komen
mvg, silvio
Re: Franse R4 Savane
Achterbalken zijn symmetrisch, in principe kun je de gaten van de ene balk dus overnemen op de andere. Zijn de verstevigingen aan de binnenkant van de balken, die de positionering vd gaten bepalen, ook verdwenen?
Achterbalken bestaan inderdaad op bepaalde plekken uit twee lagen, voor de stevigheid. Zelf heb ik dit onlangs bij een chassis gereconstrueerd en daarbij enkele plaat van 2mm dik ingelast. Volgens mij doet dit niks af aan de stevigheid, maar voorkomt het wel roestproblemen die met dubbel plaatwerk te maken hebben.
Heb je hier iets aan? In de achterbalken zitten o.a. 3 gaten in driehoeksconfiguratie, de lijn door de bovensten hiervan wordt als (aan het chassis parallele) hulplijn gebruikt. Dus idd symmetrisch geplaatst. Deze hulplijn heb ik gebruikt om de gaten vd zwingarmbevestigingen op de juiste plek te reconstrueren (afstanden AL en AR).
Achterbalken bestaan inderdaad op bepaalde plekken uit twee lagen, voor de stevigheid. Zelf heb ik dit onlangs bij een chassis gereconstrueerd en daarbij enkele plaat van 2mm dik ingelast. Volgens mij doet dit niks af aan de stevigheid, maar voorkomt het wel roestproblemen die met dubbel plaatwerk te maken hebben.
Heb je hier iets aan? In de achterbalken zitten o.a. 3 gaten in driehoeksconfiguratie, de lijn door de bovensten hiervan wordt als (aan het chassis parallele) hulplijn gebruikt. Dus idd symmetrisch geplaatst. Deze hulplijn heb ik gebruikt om de gaten vd zwingarmbevestigingen op de juiste plek te reconstrueren (afstanden AL en AR).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Franse R4 Savane
en de fotos
voetenbak rechts, links is iets meer roest
Balken achteraan
swingarmen
voetenbak rechts, links is iets meer roest
Balken achteraan
swingarmen
Re: Franse R4 Savane
@Bertje:
die maten kan ik al iets mee ja, bedankt
vandaag een dagje rust om morgen terug in alle kalmte te beginnen, tis veel te warm om me nu op te jagen in de roest
die maten kan ik al iets mee ja, bedankt
vandaag een dagje rust om morgen terug in alle kalmte te beginnen, tis veel te warm om me nu op te jagen in de roest
Re: Franse R4 Savane
Advies: niet te veel in 1x eruit zagen, zorg dat je op elk moment vd restauratie referentiepunten hebt ten opzichte waarvan je de afmetingen kan bepalen. Gaten in de ene kant vd balk kunnen dan dienen om over te zetten op de andere (gereconstrueerde) kant, daarna kan ook de ene kant aangepakt worden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3139
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Franse R4 Savane
beige zie je in Nederland idd het meeste (109), maar ze zijn ook geleverd inJelleP schreef:Leuk project, alle Savanes die ik gezien heb zijn beige.
bruin: 109 alpaga, 155 sable,
wit: 348 blanc, 389 blanc glacier, 391 vanille,
rood: 719 rouge vif, 771 brique,
groen: 951 amandier, 991 shetland, 996 sequoia
dit is shetland groen?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Franse R4 Savane
zo te zien is dit origineel een witte geweest... tenminste. daar waar dat menneke aan de gordel aan het schroeven is...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"