stuurhuishoes

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 18740Bericht Tommy »

eergister mijn auto laten keuren, en jou hoor afgekeurd en wwarop een miniscuul scheurtje in de stuurhuishoes links, die moet ik dus vervangen, nu heb ik dus wat vraagjes ten eerste is dit erg veel werk ten tweede kan ik beter orginele of universele hoezen nemen en ten derde weet er iemand wat dit ongeveer kost? alvast bedankt
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 18741Bericht R4F6GTX Automaat »

Een originele stuurhuishoes kost tussen de 15 en 20 euro. Gemakkelijk op te zetten. Haal aan de betreffende kant het wiel eraf, (eerst auto opkrikken). :razz: Dan maak je de stuurkogel los. Dwz de moer eraf draaien, meestal maat 16 (5/8inch) of 17. Dan een breekijzer of bandijzer of een ander lomp ding ertussen zetten alsof je 'm eraf wil wippen. Gewoonlijk gaat dat niet omdat ie nogal vast zit. Dan zet je met dat lomp ding wat spanning erop, of laat iemand anders dat doen en sla je met een hamer op het vierkantige deel waar de kogel in zit. Niet op de kogel zelf meppen en zeker niet op de schroefdraad! Na wat flinke slagen springt ie gewoon los. Dan draai je de moer los die de lengte van de stuurstang op z'n afgestelde plaats borgt. :roll: Kijk goed waar ie zit, want hij moet later op dezelfde plaats terug komen, anders moet je de wagen laten uitlijnen. Dan draai je de stuurkogel los en dan kun je de oude hoes eraf schuiven en de nieuwe (met wat vet) erop schuiven. Tie-ribjes erop en de boel weer in elkaar zetten. Zo simpel is dat. Durf je het niet, dan kom maar langs, dan doe ik het wel.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie