Hoi allemaal,
Vandaag mijn 845 motor voor het eerst laten lopen.
Starten geen probleem, maar niet stationair te krijgen op een leuk toerental.
het laagste is rond de 1000 met volledig ingedraaide stationairschroef.
Hij liep nog hoger maar dat heb ik naar beneden gekregen met de gasklep aanslag die stond te ver open.
Het gaat om een solex SEIA 32mm carburateur
heeft iemand een idee?
op Facebook staat een filmpje.
Motor loopt superhoog in zijn toeren.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Motor loopt superhoog in zijn toeren.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Motor loopt superhoog in zijn toeren.
't zal toch valse lucht zijn ergens..?
Re: Motor loopt superhoog in zijn toeren.
Ik heb ook een Solex SEIA 32mm... Maar dan op een 1400cc blok. Zaten die SEIA's origineel ook op 850cc blokken?
Denk trouwens ook dat het valse lucht is, de motor zweeft ook wat qua toerental meen ik te horen/zien. De restricties in de carterontluchtingsslangetjes zullen jouw kennende wel in orde zijn, was de kop goed schoon toen het spruitstuk (met nieuwe pakking) werd geplaatst? Niet te veel speling op de gasklepas? Carbvoet recht en voorzien van alle pakkingen (thermopakking maar daarboven én daaronder een papieren pakking)?
Gasklepas lijkt mij het meest waarschijnlijk, dan sluit de boel bij stationair niet meer goed genoeg af.
Denk trouwens ook dat het valse lucht is, de motor zweeft ook wat qua toerental meen ik te horen/zien. De restricties in de carterontluchtingsslangetjes zullen jouw kennende wel in orde zijn, was de kop goed schoon toen het spruitstuk (met nieuwe pakking) werd geplaatst? Niet te veel speling op de gasklepas? Carbvoet recht en voorzien van alle pakkingen (thermopakking maar daarboven én daaronder een papieren pakking)?
Gasklepas lijkt mij het meest waarschijnlijk, dan sluit de boel bij stationair niet meer goed genoeg af.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Motor loopt superhoog in zijn toeren.
Vandaag nog even alles nagelopen. De gasklep aanslag stond nog steeds te hoog. Die een eind verlaagd.
Even gecheckt of idd alle pakkingen op hun plek zitten. Die zitten er dus.
Er zit wel wat speling op het asje van de gasklep. Maar al met al loopt de motor nu netjes 800 RPM stationair
Het grootste probleem zat hem dus in de gasklep aanslag. Misschien met een beetje valse lucht via de gasklepas.
Probleem voor nu opgelost.
Nee Bertje de Solex SEIA zit niet standaard op een 845 cc motor.
Maar aangezien de kleine motor in sommige gevallen wel geleverd is met een 32 mm carburateur is de keuze voor deze carburateur niet zo heel gek.
Even gecheckt of idd alle pakkingen op hun plek zitten. Die zitten er dus.
Er zit wel wat speling op het asje van de gasklep. Maar al met al loopt de motor nu netjes 800 RPM stationair
Het grootste probleem zat hem dus in de gasklep aanslag. Misschien met een beetje valse lucht via de gasklepas.
Probleem voor nu opgelost.
Nee Bertje de Solex SEIA zit niet standaard op een 845 cc motor.
Maar aangezien de kleine motor in sommige gevallen wel geleverd is met een 32 mm carburateur is de keuze voor deze carburateur niet zo heel gek.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Motor loopt superhoog in zijn toeren.
Bij de meeste 850cc viertjes die nu nog rond rijden (jaren 80 TL) zit een 32mm carb gemonteerd. Op GTLs zit juist meestal een 28mm carb. Op zich maf dat de kleinere motor de grotere carb heeft, maar de 850cc moet flink werken, hoewel de 1100cc het een stuk makkelijker heeft. Vroege GTLs hadden overigens ook een 32mm carb, maar met het oog op zuinig rijden is men overgestapt naar een kleinere maat.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd