Bout afgebroken
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Bout afgebroken
Hallo allemaal,
Bij mijn R4 GTL is een van de 5 boutjes die op de schijf voor de schijfrem zitten afgebroken. Het is eentje uit de schijf waar de wielbouten op bevestigd zijn. (Een foto erop zetten lukt voorlopig niet, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...) iemand een idee of dit standaardmaten zijn, en toevallig ook tips om het overig stuk dat er vast in zit te verwijderen? Voorlopig rijden we zo rond, gaat prima...
Alvast bedankt!
Bij mijn R4 GTL is een van de 5 boutjes die op de schijf voor de schijfrem zitten afgebroken. Het is eentje uit de schijf waar de wielbouten op bevestigd zijn. (Een foto erop zetten lukt voorlopig niet, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel...) iemand een idee of dit standaardmaten zijn, en toevallig ook tips om het overig stuk dat er vast in zit te verwijderen? Voorlopig rijden we zo rond, gaat prima...
Alvast bedankt!
Re: Bout afgebroken
ik dacht dat 't M7 was, als de andere bouten en de schijf verwijderd zijn moet je 'm met een griptang wel los kunnen krijgen, anders eerst warm stoken.
Re: Bout afgebroken
het zijn 6 bouten en het is M8. Deze zitten vast in de remschijf en willen erg vast rotten en dan wel eens afknappen....
4 GTL 1992, 5 L 1984
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Bout afgebroken
alles demonteren en dan kun je de bout eruit rammen... Letterlijk.
Goed stoken en niet lief zijn.
Goed stoken en niet lief zijn.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Bout afgebroken
volgens mij ben je in de war met een wielbout, Mark...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Bout afgebroken
Inderdaad 6 bouten, sorry (momenteel wel 5 )
Bedankt voor de tips, hopelijk is hij er snel uit!
Bedankt voor de tips, hopelijk is hij er snel uit!
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Bout afgebroken
idd Paul... was ff in de war
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Bout afgebroken
Ik heb mijn 'algemene tip' om afgebroken bouten te verwijderen - verwijdert.
Nu maar snel terug naar het onderwerp van dit topic..
Nu maar snel terug naar het onderwerp van dit topic..
Laatst gewijzigd door jurjenz op za jun 18, 2016 9:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bout afgebroken
volgens mij ging het om een remschijf, niet een trommel..........
4 GTL 1992, 5 L 1984
Re: Bout afgebroken
Volgens mij ging het om een vastzittende bout?G12 schreef:volgens mij ging het om een remschijf, niet een trommel..........
Re: Bout afgebroken
Ook die zit vast tochG12 schreef:een afgebroken bout.....
Re: Bout afgebroken
Gaat denk ik niet lukken bij een remschijf... Te lange schroefdraad. Meest praktische optie is tzt een andere remschijf plaatsen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Bout afgebroken
@ Jurjez
vermoedelijk is de handigste methode:
- naaf met schijf demonteren
(wil je het netjes doen: remklauw en bevestiging losnemen. demonteer dan 3 bouten uit de naaf/schijf, en draai er drie lange M8 bouten in die op de daarvoor gemaakte oplegvlakjes op het fusee aanliggen. Druk zo - de naaf met de schijf eraf
- resterende bouten losnemen
- stukje strip met 8mm gat over afgebroken bout leggen en goed inwendig vastlassen. Daarna met beschaafde hamerslagen naar links en rechts lostikken. Daarna vanaf de achterzijde kruipolie toevoegen
verder losdraaien.
- gebruik daarna kopervet als je de bouten monteert
vr gr Fons
ps voor de luiaards onder ons:
mogelijk kun je de remschuif omdraaien (de bouten lopen niet door en door .
vervang je daarna ook de lagers?Wat je ook kan proberen:
-gat in bout boren
-Torx erin rammen
-losdraaien
Dit wil nog wel eens helpen!
vermoedelijk is de handigste methode:
- naaf met schijf demonteren
(wil je het netjes doen: remklauw en bevestiging losnemen. demonteer dan 3 bouten uit de naaf/schijf, en draai er drie lange M8 bouten in die op de daarvoor gemaakte oplegvlakjes op het fusee aanliggen. Druk zo - de naaf met de schijf eraf
- resterende bouten losnemen
- stukje strip met 8mm gat over afgebroken bout leggen en goed inwendig vastlassen. Daarna met beschaafde hamerslagen naar links en rechts lostikken. Daarna vanaf de achterzijde kruipolie toevoegen
verder losdraaien.
- gebruik daarna kopervet als je de bouten monteert
vr gr Fons
ps voor de luiaards onder ons:
mogelijk kun je de remschuif omdraaien (de bouten lopen niet door en door .
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)