Pagina 1 van 1

Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: di mar 08, 2016 10:37 pm
door BartF7P
Hallo,

Ik heb momenteel de assen van mijn R4'tje uit elkaar liggen om deze te reviseren. Nu heb ik zopas de vooras uit elkaar gehaald en hier wil ik nieuwe silent blocks inpersen, en voorzien van nieuwe fusseekogels.

Nu zit de onderste fuseekogel vast met behulp van 3 bouten. 2 losse, en 1 vastgelaste bout aan de binnenkant van de draagarm.

Bij 1 draagarm verliep het allemaal zeer vlot, bij de andere draagarm heb ik heel veel moeite moeten doen om alles los te krijgen. Gevolg: de bij het losdraaien van de moer van de vastgelaste bout is de schroefdraad hiervan beschadigd geraakt, en is het ook een stuk dunner geworden.

Afbeelding

Op de foto is het misschien niet zo duidelijk te zien, maar deze bout is vrij dun geworden, dus de schroefdraad opfrissen met een draadsnijkussen is geen optie.

Heeft iemand van jullie dit al voor gehad? Kan je hier gewoon een andere bout in zetten? Of hoe los ik dit het beste op?

Alvast bedankt!

Re: Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: di mar 08, 2016 11:06 pm
door R4F6GTX Automaat
andere bout op die plek lassen

Re: Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: di mar 08, 2016 11:38 pm
door RVIER
eens met Paul,
let wel even op het is een bout met draad M7

vr gr Fons

NB voor APK altijd stopmoeren gebruiken, anders afkeur :-(

Re: Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: di mar 08, 2016 11:46 pm
door BartF7P
Check, M7 boutjes kan ik wel vinden bij de plaatselijke "stock americain". best dit boutje dan proberen uit te boren en langs binnen te lassen?
Lijkt me enkel niet zo handig om hier met een lasapparaat aan te kunnen.

Re: Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: di mar 08, 2016 11:59 pm
door lordje
Als de bout niet meer te redden is, afslijpen heel precies uitboren (m.b.v. de oude fuseekogel). Aan de nieuwe bout een dwars asje lassen zodat hij niet mee kan draaien en door het grote gat monteren. Suc6 Lordje.

Re: Bevestiging fusseekogel.

Geplaatst: wo mar 09, 2016 12:53 am
door RVIER
@bart

er zitten veel M7 bouten in de Renault. De carrosserie zit bv vast met M7 van de goede lengte

succes

fons