Pagina 1 van 1

Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: do jul 16, 2015 6:23 pm
door harbourseal
Kan iemand mij vertellen of er wel of niet een restrictie in de slang van het spruitstuk naar het kleppendeksel hoort te zitten bij een 845cc motor.
Ik vond er geen een toen ik de motor uit elkaar haalde.

Goet, Robert

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: do jul 16, 2015 9:47 pm
door marcGTL.BE
He Robert
in de vraagbaak staat het fijntjes uitgelegd op blz 37
Afbeelding

Zoals je leest beide slangen gaan ook naar de carburator wat je niet vermeld had.
In de slang tussen de carburator en het spruitstuk moet dus een vernauwing zitten van 1.3 mm.

Een boortje van 1.3mm. is gewoon in de handel te krijgen, als het te klein is voor de boorkop doe je er gewoon een stukje draad isolatie over als je dan iets van kunststof neemt dat in de slang past kan je het zelf fabriceren

Marc

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: do jul 16, 2015 10:37 pm
door jandoe1000
Wat doen die 'restricties' eigenlijk en waarom zitten ze niet op de oudere types? Die lopen zonder en zonder aansluiting op het spruitstuk toch ook goed. Op de 680-01 motortjes loopt de ontluchting van het kleppendeksel zelfs niet eens naar de carbu maar gewoon met een slangetje naar beneden.

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: do jul 16, 2015 11:31 pm
door harbourseal
Dank je wel Marc. Voor deze snedige uitleg.
Mijn vraag ging over de slang vanaf het spruitstuk. Dat was duidelijk toch? Dar er nog een vanaf de carburateur loopt dat heb ik gezien.

Ik ga een Restrictie maken voor in de bedoelde slang.

Mijn vraagbaak heb jij overgenomen en de tweede ben ik kwijtgeraakt aan iemand die hem geleend heeft van mij.

Groet, Robert

Re: Wel of geen ristrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: do jul 16, 2015 11:44 pm
door marcGTL.BE
jandoe1000 schreef:Wat doen die 'restricties' eigenlijk en waarom zitten ze niet op de oudere types? Die lopen zonder en zonder aansluiting op het spruitstuk toch ook goed. Op de 680-01 motortjes loopt de ontluchting van het kleppendeksel zelfs niet eens naar de carbu maar gewoon met een slangetje naar beneden.
Om de verspreiding van olie dampen ( olie na het gecondenseerd is )en geuren te voorkomen wordt het terug opgezogen via de carburator en zo verbrand. Om dan alles nog goed te laten werken zijn er vernauwingen gemaakt in de slangen.

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: wo okt 24, 2018 6:35 pm
door R1126 Beige Sahara
Afbeelding

Ter aanvulling op de foto uit de vraagbaak.

Re: Wel of geen restrictie in de spruitstukslang?

Geplaatst: wo okt 24, 2018 9:37 pm
door dick holtrop
Volgens mij is de restrictie bij de Zenith carburateur ervoor. Om enigzins lucht te krijgen voor het starten. Zodra de choke dicht is , is er geen lucht doorstroming meer. Vandaar deze extra mini luchtleiding. Bij de solex carb. Is deze inwendig ingebouwd. Daarom hier ook geen restrictie nodig.

De grote pijp van kleppendeksel. Is om de dampen uit de motor af te voeren.

Groet dick.