Joop stelt zich voor...

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 19, 2015 3:54 pm
Locatie: Laarbeek

Joop stelt zich voor...

Bericht: # 157512Bericht JdeW »

Beste allemaal,

Nieuw op dit forum, nieuw lid van de R4 club maar niet onbekend met ons aller geliefde voertuig de Renault 4.
Als 22 jarig knulletje, kocht ik mijn eerste auto in 1987. jawel een R4 t.w. een blauwe GTL bouwjaar 1983 (JY-28-PS) met krap 45000 op de teller. Ik kocht de R4 bewust want ik was op jongere leeftijd al verknocht aan het die eigenwijze auto in het straatbeeld van Nijmegen.
Wat was ik trots op m'n R4 en wat heb ik er mee gereden en ik zeg ronduit en met vol trots gereden!!!
Woon-werk verkeer was standaard en daarnaast 's avond overal heen, in de weekenden volop toeren door Nederland naar concerten, op vakantie met mijn parachutes achterin overal heen door Europa, de bergpassen over in Zwitserland, Frankrijk en Italië (ik ben niet claustrofobisch maar tunnels zijn saai pfffffff).
Ik heb (bijna) altijd zelf overal aan gesleuteld en onderhouden. Wat me als jonge bestuurder verbaasde was de betrouwbaarheid van de R4, gewoon niet kapot te krijgen, ehhh op de bekende roest na dan ;-).
Na 5 jaar (in 1992) ruilde ik 'm in, met pijn in mij hart. De teller stond op krap 485000 km... bijna 4,5 ton km in krap 5 jaar met die eerste R4.
Je eerste auto, die vergeet je nooit en al helemaal niet de R4 die vergeet je nooit meer.
En nu, samen met mijn vrouw Resy, zijn we de trotse eigenaars van een R4. Weer een GTL, weer een blauwe, hetzelfde interieur, hetzelfde gevoel, de geur etc. etc. ditmaal met bouwjaar 1985. Vorig jaar gekocht bij Han Kleinjan, en samen met mijn oudste zoon Jelle (15) zijn we heerlijk aan het sleutelen. Puur voor het behoud van onze klassieker en om het straatbeeld mooi en levendig te houden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Joop stelt zich voor...

Bericht: # 157513Bericht Mark4GTL »

welkom.

En de circkel is weer rond qua R4...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Joop stelt zich voor...

Bericht: # 157514Bericht R4F6GTX Automaat »

Welkom. Heb ik weer wat om naar te kijken als ik door B&D rij...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 458
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Joop stelt zich voor...

Bericht: # 157516Bericht Jan1962 »

Hallo Joop,

Allereerst van harte welkom hier en bij de club.
Prachtige blauwe R4 !! :)
Ik ben wel stikjaloers op je omdat jij nu wel een donkerblauwe R4 van een goed bouwjaar hebt kunnen kopen, wat mij destijds niet gelukt is. Ik hoop hem eens te mogen bewonderen.
Mooi om te lezen dat je nog fanatieker R4 rijder bent dan ik met bijna een ton per jaar. En erg leuk dat je het 4rus overdraagt aan je zoon. TOP!! :) :)

Hopelijk tot ziens bij een van de evenementen van de club.

Jan
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 19, 2015 3:54 pm
Locatie: Laarbeek

Re: Joop stelt zich voor...

Bericht: # 157521Bericht JdeW »

Hoi Jan,

Idd, wederom een blauwe kleur 417 Blue Versailles. Vorig jaar gekocht, dit jaar het eerste onderhoud en sleutelwerk,voor volgend jaar staat laswerk op het programma :-?
Evenementen gaan we zeker bezoeken, en zoon Jelle vindt het geweldig om te sleutelen.

Tot ziens dit najaar.

Joop
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Plaats reactie