Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 156971Bericht hermanp »

Goedemiddag,
Zoals een aantal van jullie weten heb ik een Renault rodeo die ik ga opbouwen. Ik heb hiervoor een extra Renault 4 gekocht, en daar rijd ik al weer 4 maandenmee.. Eind mei zal de apk verlopen, en ga ik beginnen met de demontage van de 4. Ik wil het chassis, motor, bak, en alle techniek gebruiken. Het dashboard is ook nog heel mooi, en wil ik ook gebruiken. Ik heb echter bij mijn rodeo ook een dashboard (van een Renault 6).
Mijn vraag is de volgende:
Kan ik nu ik de basis van de Renault 4 gebruik (uit 1990), ok gebruik maken van het schutbord en dashboard van de huidige 4, of heeft deze een andere hoek, of maat?

Het oude schutboard van de rodeo is namelijk erg rot (bekende kwaal), maar heeft ook buiten gestaan voordat ik deze kocht. De bedrading en alle aansluitingen en schakelaars zijn roestig. Ik zie wel dat er op het rodeo schutboard extra polyester hoekstukken zitten, die zijn eenvoudig om te zetten..

Daarnaast heb ik nog de vraag of ik front van de 4 ook kan overzetten. De rodeo heeft wel lampen, alleen de spiegels zijn zeer slecht, en aangezien ik dit onderdeel van de 4 toch over heb, kan dit?

Ik heb al uitgebreid contact gehad met de Rdw, en het chassis wat ik bij de Renault heb gekocht is door de Rdw ook het kenteken van achterhaald (1978), maar hier zit meer laswerk aan dan het chassis van de 4 waar ik nu mee rijdt, en de wegenbelasting is toch bijna niets voor deze auto. Ik ga dus veel onderdelen verkopen van mijn 4, en ook het chassis van de rodeo (is op papier een GTL chassis uit 1978).. Er zijn vast liefhebbers die dit van mij over willen nemen.. Ik hoor het wel..

Gr Herman Posthumus,
Groningen
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 156972Bericht dick holtrop »

het schutbord van een rodeo is compleet anders dan van een R4, onderdelen zijn niet gemakkelijk om te zetten. zelf heb ik een r4 voorkant laten fuseren met een rodeo achterkant.

je moet dan overgangsstukken lassen om de boel sluiten te krijgen, ik ben er al twee jaar mee bezig.

in franeker friesland staat het voorbeeld. hij is nu bijna klaar

groet dick

stuur anders een bericht naar laboheme apenstaart hetnet punt nl
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 156973Bericht dick holtrop »

Afbeelding
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 156975Bericht Rik H. »

dick holtrop schreef:in franeker friesland staat het voorbeeld.
Hangt het voorbeeld...
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 156989Bericht RVIER »

@Herman P

er zijn twee verschillend rodeo's:
de rodeo4 is op basis van een Renault 4 (bodemplaat+schutbord + binnenchermen)
de rodeo6is op basis van een Renault 6 (bodemplaat+schutbord + binnenchermen)

de bodemplaat van R4 en R6 zijn identiek. De schutborden en binnen schermen verschillen behoorlijk en zijn niet uitwisselbaard

vr g Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Verschil schutbord Renault 4 en Renault rodeo?

Bericht: # 157179Bericht hermanp »

Dank allemaal voor de duidelijke reacties, incl foto's! Ik heb in ieder geval de 4 geschorst, en ga hem demonteren. Ik heb gelukkig het schutbord en de binnenschermen van de rodeo er ook bij, maar het schutbord is wel rot op de bekende plaatsen. Ik vindt de oplossing van de renault4 voorkant met de rodeo achterzijde ook wel een optie om te onderzoeken...ben er nog niet uit.. Denk dat ik maar een mooi ritje naar Franeker ga planen.. :D
Ik ben in ieder geval een stuk op weg geholpen, (ben blij dat ik geen einddatum heb staan voor de opbouw, want het is (weer) meer werk dan ik dacht..maar vooral,erg leuk!

Gr,
Herman
Plaats reactie