speling klep en geleider
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
speling klep en geleider
Techneuten,
Hoeveel mag de speling tussen geleider en klep bedragen?
Kluwer spreekt wel over een beetje speling, maar wat is een beetje?
De kop is vlak, dus hoeft niet perse naar een revisie bedrijf. Die mannen kennende is de speling altijd te veel...
Groeten Leon
Hoeveel mag de speling tussen geleider en klep bedragen?
Kluwer spreekt wel over een beetje speling, maar wat is een beetje?
De kop is vlak, dus hoeft niet perse naar een revisie bedrijf. Die mannen kennende is de speling altijd te veel...
Groeten Leon
Re: speling klep en geleider
@Leon,
als hij nog minder dan 200.000 heeft gelopen en/of vooraf niet teveel rookte/olie-gebruikte zijn ze nog goed
Vlakken hoeft bijna nooit, wel goed oude pakking weghalen/schrapen
vr gr Fons
als hij nog minder dan 200.000 heeft gelopen en/of vooraf niet teveel rookte/olie-gebruikte zijn ze nog goed
Vlakken hoeft bijna nooit, wel goed oude pakking weghalen/schrapen
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: speling klep en geleider
Hoi,
probleem in deze is dat ik het blokje los gekocht heb, en vervolgens uit elkaar heb gehaald...
Dit ter vervanging van mijn olie slurpend blokje, dat nu dus nog in de r4 zit.
Blokje zou, volgens de overlevering, ongeveer 220.000 gelopen hebben
Zuigers en cilinderbussen zien er overigens wel goed uit (ligt ook uit elkaar)
dussss...?
Ik heb ook geen idee wat een complete koprevisie mag kosten.
Daar zal ik maandag eens achter aan gaan.
Grt Leon
probleem in deze is dat ik het blokje los gekocht heb, en vervolgens uit elkaar heb gehaald...
Dit ter vervanging van mijn olie slurpend blokje, dat nu dus nog in de r4 zit.
Blokje zou, volgens de overlevering, ongeveer 220.000 gelopen hebben
Zuigers en cilinderbussen zien er overigens wel goed uit (ligt ook uit elkaar)
dussss...?
Ik heb ook geen idee wat een complete koprevisie mag kosten.
Daar zal ik maandag eens achter aan gaan.
Grt Leon
Re: speling klep en geleider
Kan iemand me (onderbouwd) uitleggen waarom het beter is om geen klepsteelrubbers te monteren?
ik heb even een in- en uitlaatklep eruit gehaald. Zien er nog goed uit. Speling op geleider is echt heel minimaal.
dus mijn gedachte is om de kleppen opnieuw licht in te slijpen en klepsteelrubbertjes te plaatsen...
Goed of niet?
grt Leon
ik heb even een in- en uitlaatklep eruit gehaald. Zien er nog goed uit. Speling op geleider is echt heel minimaal.
dus mijn gedachte is om de kleppen opnieuw licht in te slijpen en klepsteelrubbertjes te plaatsen...
Goed of niet?
grt Leon
Re: speling klep en geleider
Leon,
Als je kleprubbertjes monteert worden de klepstelen helemaal niet meer gesmeerd en heb je binnen
korte tijd dus wel veel speling.
Minimale speling moet je dus wel hebben.
gr.Jan.
Als je kleprubbertjes monteert worden de klepstelen helemaal niet meer gesmeerd en heb je binnen
korte tijd dus wel veel speling.
Minimale speling moet je dus wel hebben.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: speling klep en geleider
Hallo Jan,
dank voor de reactie.
maar hoe worden de klepstelen dan gesmeerd die van origine wel van een seal worden voorzien?
Grt Leon
dank voor de reactie.
maar hoe worden de klepstelen dan gesmeerd die van origine wel van een seal worden voorzien?
Grt Leon
Re: speling klep en geleider
Die hebben minimale smering en ook andere speling.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: speling klep en geleider
Ik was een maand geleden bij de Renault dealer in Alkmaar voor een CO-schroef. Mijn Rodeo trok de belangstelling en voor ik het wist stond het hele personeel inclusief de monteurs en directie om mijn auto heen
Ik nam de gelegenheid ten bate om de "senior" monteur - die zelf nog een R5 Alpine Turbo had - te vragen naar de toepassing van klepsteelrubbers. Hoewel die voor de Cleonmotor te krijgen zijn was zijn mening: Niet doen. Het schijnt echt een zeldzaamheid te zijn dat een Cleonblok via de klepstelen olie lekt naar de cilinder.
Ik nam de gelegenheid ten bate om de "senior" monteur - die zelf nog een R5 Alpine Turbo had - te vragen naar de toepassing van klepsteelrubbers. Hoewel die voor de Cleonmotor te krijgen zijn was zijn mening: Niet doen. Het schijnt echt een zeldzaamheid te zijn dat een Cleonblok via de klepstelen olie lekt naar de cilinder.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: speling klep en geleider
Het zijn toch niet de klepstelen die lekken maar de zuigerveren, of was dat nog niet genoeg geconstateerd?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: speling klep en geleider
Oke heren, ik ben overtuigd! Dank julllie.
ik heb vanochtend het kopje weggebracht om te checken.
wordt vervolgd.
Grt Leon
ik heb vanochtend het kopje weggebracht om te checken.
wordt vervolgd.
Grt Leon
Re: speling klep en geleider
Vanmiddag het ik de cilinderkop weer opgehaald.
Compleet gereviseerd, met nieuwe geleiders en zonder klepsteelrubbers!
Volgens de revisie man komt het maar zelden voor dat een r4 olie verbruikt via de kop.
Nu nog wachten op de bestelling uit Duitsland en dan kan het blok weer in elkaar.
Gegroet
Compleet gereviseerd, met nieuwe geleiders en zonder klepsteelrubbers!
Volgens de revisie man komt het maar zelden voor dat een r4 olie verbruikt via de kop.
Nu nog wachten op de bestelling uit Duitsland en dan kan het blok weer in elkaar.
Gegroet