Start perikelen

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mausje75
Berichten: 88
Lid geworden op: zo apr 13, 2014 10:04 pm
Locatie: Scherpenisse ( Tholen )

Start perikelen

Bericht: # 155502Bericht Mausje75 »

allo mensen..

Zoals de titel al aangeeft, hebben we wat start probleempjes bij onze '84er GTL.

Soms start ie ineens, soms ook niet, dan moet je aan het draadje morrelen van contakt naar solenoide ( al een nieuw stekkertje geplaatst) Dan doet ie het weer. Maar soms draait de startmotor 1 á 2 seconden en dan stopt ie er ineens mee, alsof je de stroomtoevoer afsluit. Verschillende malen het stekkertje los en
vastmaken, en uiteindelijk springt hij aan.

De vrouw wordt hier op z'n zachts gezegd niet vrolijk van.. en dreigt m te willen inruilen voor een "normale" moderne auto als dit aanblijft.. ( tis haar daily, in 5 maanden 12.000 km mee gereden) Ze rijdt nu tijdelijk in mijn VW Kever rond.


Kan iemand mij van advies/hulp voorzien?

Groetjes en bedankt,
Maurice
Quot homines, tot sententiae

84`er R4 GTL... 50 tinten rood
85`er Witte VW Kever
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Start perikelen

Bericht: # 155503Bericht dick holtrop »

ik zou eerst even testen of het aan de startmotor ligt, of aan de bedrading contact slot.

als je een lange electrische draad pakt en deze voorziet van hetzelfde stekkertje en deze aansluit op de startmotor, (andere stekkertje even los) dan op de plus houden van de accu, hoe start hij dan?

is dat een stuk beter dan ligt het ergens aan de bedrading contactslot

succes
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
Mausje75
Berichten: 88
Lid geworden op: zo apr 13, 2014 10:04 pm
Locatie: Scherpenisse ( Tholen )

Re: Start perikelen

Bericht: # 155506Bericht Mausje75 »

Bedankt voor het antwoord...

Ik ga na dinsdag ff checken.... ( eerst ff carnaval/vastelaovend vieren)
Quot homines, tot sententiae

84`er R4 GTL... 50 tinten rood
85`er Witte VW Kever
Plaats reactie