Positie kriksteun R4 GTL 1986
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Positie kriksteun R4 GTL 1986
Beste mensen,
Blijkbaar zijn eerder de kriksteunen (de u-vormige plaatjes) aan beide zijden aan de voorkant verdwenen, van mijn R4 GTL uit 1986. Ik wil nieuwe exemplaren maken en erop lassen. Als ik het goed begrepen heb, is de positie verschillend per R4, afhankelijk van het bouwjaar.
Wie weet wat de juiste positie voor mijn R4 is?
Groeten,
Niek
Blijkbaar zijn eerder de kriksteunen (de u-vormige plaatjes) aan beide zijden aan de voorkant verdwenen, van mijn R4 GTL uit 1986. Ik wil nieuwe exemplaren maken en erop lassen. Als ik het goed begrepen heb, is de positie verschillend per R4, afhankelijk van het bouwjaar.
Wie weet wat de juiste positie voor mijn R4 is?
Groeten,
Niek
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
Volgens mij is de positie van die steunen nooit veranderd
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
Hier vind je ergens wel een foto waar die positie te zien is:
viewtopic.php?f=2&t=15340" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij is in de bodemplaat ook een verzonken stukje waaruit je het kunt afleiden, hier valt de krik dan in.
Overigens hebben die kriksteunpunten geen enkele functie: zelf gebruik ik ze in elk geval nooit, ik zet liever de krik onder een blokje hout, zodat de druk verdeeld wordt. Maar het oog wil inderdaad ook wat, ik heb ze dus ook maar weer terug gezet bij de restauratie.
viewtopic.php?f=2&t=15340" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij is in de bodemplaat ook een verzonken stukje waaruit je het kunt afleiden, hier valt de krik dan in.
Overigens hebben die kriksteunpunten geen enkele functie: zelf gebruik ik ze in elk geval nooit, ik zet liever de krik onder een blokje hout, zodat de druk verdeeld wordt. Maar het oog wil inderdaad ook wat, ik heb ze dus ook maar weer terug gezet bij de restauratie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
Bedankt, nu is het duidelijk. En inderdaad gaat het om het voor het oog in orde maken. In de praktijk gebruik ik in voorkomende gevallen ook een houten blokje.
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
de functie van de steuntjes is niet dat de auto erop steunt maar dat de erbij geleverde krik niet zijdelings wegschuift. Dus van de krik valtOverigens hebben die kriksteunpunten geen enkele functie: zelf gebruik ik ze in elk geval nooit,
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
Duidelijk rvier, mijn vraag stelde ik eigenlijk dus niet goed. Ik begrijp dat het plaatje niet de kriksteun is, maar ik neem aan dat daarmee wel de positie van de krik aangegeven wordt. En het ging me erom te weten wat die positie is (en een beetje om de auto weer compleet te maken met de plaatjes). Dat op die plaats de auto dus sterk genoeg is om opgetild te worden.
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
@Nick,
de plaatjes geven inderdaad alleen maar de plaats aan van de krik. De originele krik heeft een haakje dat je erin haakt. Ik las ze ook altijd terug, ziet er nog net iets origineler uit
vr gr Fons
de plaatjes geven inderdaad alleen maar de plaats aan van de krik. De originele krik heeft een haakje dat je erin haakt. Ik las ze ook altijd terug, ziet er nog net iets origineler uit
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
en als je de krik erin hangt kan je 'm ook heel makkelijk op krikken omdat ie dan wordt vastgehouden als je aan de slinger draait...
Re: Positie kriksteun R4 GTL 1986
Klopt, Fons. Maar de originele krik heeft een vrij smal bovenplaatje, en als je de krik in het kriksteuntje hangt kom je ook wel akelig dicht bij de rand uit. Beter een blokje hout gebruiken en opkrikken waar iets meer vlees zit.RVIER schreef:de functie van de steuntjes is niet dat de auto erop steunt maar dat de erbij geleverde krik niet zijdelings wegschuift. Dus van de krik valtOverigens hebben die kriksteunpunten geen enkele functie: zelf gebruik ik ze in elk geval nooit,
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd