Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152714Bericht hermanp »

Goedenavond,

Op dit forum ben ik nieuw, en heb de vraag of het mogelijk is om een renault rodeo met grijs kenteken om te laten keuren naar geel kenteken. Ik heb uiteraard eerst het forum doorzocht, maar vindt hiervoor geen berichten.. (alleen 4f6) En wat zijn de aanpassingen die je moet doorvoeren in de auto (qua verstevigingen etc)..?
Bij een ander frans merk, kun je de kuip voorzien van een ombouw-set..
Voordat ik namelijk wil aanschaffen wil ik wel zeker zijn dat dit tot de mogelijkheden behoort..

vr gr Herman Posthumus
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152725Bericht Bertje »

http://www.rdw.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152728Bericht hermanp »

Bert,
Dank voor de reactie. RDW site staat inderdaad dat ombouw grijs naar geel mogelijk is.
Maar de belangrijkste vraag is of de rodeo ook (gelegaliseerd) omgebouwd kan en mag worden naar een 4 persoons auto.
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152741Bericht lordje »

Er zijn 4-persoons rodeo`s dus het lijkt mij wel mogelijk. Misschien is op de Franse site hiervan iets te vinden. Succes Lordje.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152742Bericht marcGTL.BE »

Misschien off topic, denk aan de gordelplicht voor kinderen onder de 12 jaar.
Geen gordels erin ook geen kinderen onder de 12 jaar erin.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152759Bericht hermanp »

Dank voor jullie reacties. Ik zal met monteren van stoelen uiteraard ook gordels monteren. Denk aan stoeltjes van een twingo, of toch een originele bank.. Vandaag dus de kogel door de kerk, en heb hem aangeschaft. Is een complete opknapper, met een 'slapend' kenteken. Is vandaag thuis bij mij bezorgt. 'plaatwerk' ziet er goed uit, maar mis wel de nodige zaken. Wordt dus een echte opknappen waar ik de komende jaren wel mee bezig ben.. :D
Het frame om de bak te dragen is slecht, maar dat is eenvoudig te lassen. Verder rechts en linksvoor voetenbak een slecht stuk en nog wat klein laswerk.. Waar ik mij wel zorgen om maak is de chassisbalken naast de tank (binnenste dus waar de draagarmen aan hangen. Dit is zeer rot bij aansluiting met de verdere bodem. Is dat te lassen (mag dit?) En verder mis ik nog de gehele motor, bak, aandrijving, stuurinrichting, accubak, ruitenwissers, contactslot, deursloten, emblemen en uiteraard moeten de remmen, leidingen en schoenen worden vervangen en ook de benzineleiding. etc, etc... . Het chassisnummer zit er bij, kentekenplaten, en een ouderwets 'kopie deel 3' voor het raam. Verder ook een ander identiteitsnummer van de auto met popnagels op binnenscherm. Dat zal ik meenemen naar RDW, en laten weten of het is gelukt.
Is er in het chassis ook nog ergens een nummer geslagen, of alleen bij binnenscherm? Wie weet dit.
Ik ga hier dus vast nog wel veel vragen stellen voor hulp. Mijn doel is eerst met RDW kijken of ik het kenteken weer actief kan krijgen, en dan een keuze maken om een opknapper (r4) er bij te kopen voor de nodige onderdelen. |Mijn bedoeling is ook om een voortgang te gaan bijhouden op de forum, zodat jullie kunnen volgen hoe het gaat, en ik dus ook anderen weer kan helpen.
Groet,
Herman
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152761Bericht Okido »

Het ligt allemaal wat ingewikkelder:

Ook in Nederland zijn er in het verleden (eind jaren 70, begin jaren 80) een paar Rodeo's met geel kenteken verkocht. Deze hadden een gewone R4 achterbank en een vrijstelling van de gordelplicht (voor en achter). De vrijstelling werd apart op het kenteken vermeld.

Later heb ik wel gezien dat er Mehari's zijn ingevoerd uit Frankrijk. Deze kregen altijd geel kenteken, omdat aan de eisen van grijs kentekenen niet kon worden voldaan. Dit zijn de eisen die gesteld worden vanwege belastingtechnische redenen. Ook een 2-zitter kreeg dus een geel kenteken.

Is er een achterbank in te plaatsen. Ja heel gemakkelijk, namelijk uit de R4. Dit werd voor de export (NL en Duitsland) destijds door de producent ook zo gedaan. Voor de binnenlandse markt was er een ander type achterbank beschikbaar. Deze past alleen als de binnenkuip daarop is aangepast.

Ik denk dat RDW-ervaring het makkelijkst bij de Mehariclub te verkrijgen is. Daar zijn er namelijk veel meer van. In Nederland rijden er maar een handvol Rodeo's rond.

Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152767Bericht hermanp »

Ido,
Bedankt voor je informatie. Ik heb gisteren alles bekeken wat ik aan losse onderdelen heb gekocht, en de auto is qua kunststof compleet. Wel zit er uiteraard laswerk aan het chassis. mbt je tips tot 4 persoons. er rijden veel mehari's rond met grijs kenteken, en dan toch een achterbank. Dat wil ik niet. Mijn kuip is wel voorbereidt voor 4 persoons (zo te zien). eerst eens kijken of ik het kenteken actief kan krijgen, en daarna vervolg plan maken.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152831Bericht RVIER »

chassisnummer zit op een opgelast stripje op de rechtermoterdrager ter hoogte van het stuurhuis. Je moet het van bovenaf kunnen zien.

Het nummer komt overeen met het op het schutbord gepopte plaatje van ACL
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152857Bericht hermanp »

RVier,
Dank voor je reactie. Helaas heb ik nog geen plaatje gezien op een schutbord. Ik heb een chassisnummer weten te vinden bij de rechtervoorstoel, en verder 2 plaatjes op het linker spatbord. 1 van de leverancier (ruitvormig), Hierop staat o.a. ACL, met een ingeslagen nummer. Daarnaast nog een ovaal plaatje waarop ook nummers zijn ingeslagen, met oa R1181. Geen van de nummers op de plaatjes komen overeen met het ingeslagen nummer op de chassisbalk. Jij geeft echter aan dat er ook nog een nummer te vinden is op het schutbord? Dan moet ik dat (losse, verroeste) onderdeel ook nog even goed bekijken. Hopelijk heb ik voldoende om het kenteken weer actief te krijgen, anders is het een (bijna) onbegonnen opdracht. Ik heb al verhalen gelezen van R4 liefhebbers die alle Rodeo onderdelen op een R4 monteerden en het gewoon op kenteken lieten als R4. Dat kan dus problemen geven bij keuringen. Dat ga ik dan ook niet doen.
Zodra ik het kenteken heb, ga ik echt beginnen. (en heb ik ook nog rijdende R4 nodig voor alle onderdelen).
Eerst aan de slag met RDW.
Wordt vervolgt.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152907Bericht RVIER »

Dag Herman P

je hebt kennelijk een rodeo 6 op het schutbord heb je gevonden R1181--> dat is het type nummer van de R6
Het Chassinummer is dan ACL2b XXXXXXXXXXXXX. XXXXXXXXXX vind je terug op het plaatje op het schutbord
Bij een originele rodeo staat er geen chassisnummer bij de voorstoel omdat dat niet zichtbaar was door de polyester kuip.

Maar: Staat het chassisnummer dat bij de voorstoel op het kenteken? Wat staat er eigenlijk op het kenteken?
(Als het chassisnummer begint met VH1128.. is er in het verleden een GTL chassis ondergezet en is het nu een GTL)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152969Bericht hermanp »

Fons,

Dank voor je reactie. Inmiddels ben ik ook iets verder met de RDW. Ik heb telefonisch contact gehad, en mijn opgegeven chassisnummer (wat ik heb gevonden bij de rechter stoel) is niet correct. Er moeten een paar letters bij. Het begint echter met 112800, wat zou inhouden dat er een wissel heeft plaatsgevonden.

Wat er op de kentekenpapieren staat is mij niet verteld door RDW. Ik heb namelijk geen enkel deel (alleen deel 3 uit 1983).
Je geeft aan dat het lijkt dat mijn renault een Rodeo-6 kan zijn, (R1181) en dat het chassisnummer dan niet op het chassis staat maar op het schutbord. Dat geeft mij hoop. Kun jij mij ook vertellen waar ik (precies) dat nummer kan vinden en hoe dit er uit ziet? Het schutbord heeft namelijk wel dezelfde kleur als de binnenspatborden waar de type plaatjes met popnagels op zitten.
Vraag: Waar kan ik zoeken op het schutbord voor het chassisnummer? Als is deze namelijk heb, kan ik aantonen dat dit 1 geheel vormt, en daarna kan ik dus echt aan de slag. Ik hoop echt dat het gaat lukken om dit kenteken weer actief te krijgen.

Graag je reactie.

Herman Posthumus
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152982Bericht RVIER »

@herman

als je deel 3 hebt weet je ook het kenteken. Op de site van de RDW kun je dan in ieder geval zien zoals zij hem kennen. (ik vermoed als rodeo-6 met als codering R1181)

Omdat er een chassisnummer in de bodemplaat/balk staat dat begint met 112800 is het chassis van een R4GTL--> code is R1128

Je moet nog even zoeken naar een stripje met een nummer op de balk ter hoogte van het stuurhuis aan de rechterzijde.

Stuur me anders een PB met je telefoonummer bellen gaat misschien wat gemakkelijker

vrgr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
hermanp
Berichten: 23
Lid geworden op: wo okt 01, 2014 11:50 pm

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 152995Bericht hermanp »

Rvier,
Heb je een persoonlijk bericht gestuurd..

Groet,
Herman
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Ombouw renault Rodeo naar geel kenteken.

Bericht: # 153002Bericht harbourseal »

Als je er niet aan uit komt met alle nummers, Ik heb hier nog een uitgevoerd kenteken liggen met alle papieren en plaatjes er nog bij.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie